Site icon IAS

סינגפור איירליינס 'נחתה' בתל אביב

מימין: קרדיאן דה ורקר, ענת ננר וגיא מולכו מחברת אופן סקיי. צילום עוזי בכר

סינגפור איירליינס, המיוצגת בישראל ע"י חברת אופן סקיי, ערכה סמינר סוכנים במגדלי שרונה עזריאלי במתחם LABS , ממנו נשקף נוף מרהיב של העיר תל אביב. לא פעם, אני מוצא קשר בין מיקום האירוע לחברת התעופה. הבניין הוא מעוזם של לא מעט מחברות הסטראט אפ והקידמה הטכנולוגית של ישראל ובמקביל לחברת התעופה היוקרתית סינגפור איירליינס המייצגת את קונספט החדשנות בענף התעופה.

קרדיאן דה ורקר (Kardien De Werker), מנהל אוף-ליין אזורי של חברת סינגפור איירליינס הגיע הישר מאמסטרדם להציג בפני המוזמנים את חברת התעופה, חידושים, הטבות , נמל התעופה ואת סינגפור עצמה. מצגת ארוכה אך מרתקת שהעניקה חשק גדול לחוות את הטיסה והביקור ביעד הייחודי ששמו סינגפור.

סינגפור- עיר מדינה (המדינה כולה היא עיר) בדרום מזרח אסיה, בין מלזיה לאינדונזיה. אחת מהערים המודרניות במזרח ובשנים האחרונות אחד מיעדי התיירות הנחשקים בעולם. בשנים האחרונות אנשי עסקים ישראלים פוקדים אותה בשל מעמדה הכלכלי. תיירות הפנאי מישראל, גם היא גדלה בשנים האחרונות, אך לא די, לטענתו של קרדיאן, אחת הסיבות לביקורו.

קרידיאן החליט להתחיל עם הנושא הכי שכיח, עליו הוא נדרש לענות בישראל ובצדק, מתי חברת התעופה סינגפור איירליינס תתחיל לטוס לישראל ? גם הפעם כמו בפעמים הקודמות שפגשתי אותו הוא לא היה איש בשורות, אבל הבטיח שאולי בעתיד זה יקרה. לשם השוואה, הוא ציין כי החברה הודיעה לאחרונה על פתיחת קו תעופה חדש מסינגפור לבריסל השווה בגודלו לשוק התעופה הישראלי, כך שתקווה נותרה בליבנו.

קבוצת סינגפור איירליינס כוללת 4 חברות התעופה: סינגפור איירליינס (שהושקה ב-1972) עם צי המונה 127 מטוסים רחבי גוף וגיל ממוצע של 6 שנים. SilkAir שתתמזג בקרוב עם סינגפור איירליינס ותציע מושבי מיטה במטוסים צרי הגוף שלה. הצי מונה 26 מטוסים.  SCOOT היא חברת לואו קוסט, בעיקר אזורית, המפעילה גם 5 טיסות שבועיות לאתונה בעונת הקיץ ו-3 בעונת החורף.  48 מטוסים בצי. סינגפור איירליינס קרגו היא החברה הרביעית בקבוצה ואחת הרווחיות.

קבוצת סינגפור איירליינס

צי החברה 

מטוס האיירבוס A350 XWB הוא הפופולרי בחברה לטיסות מסינגפור לאירופה בתצורת 3 מחלקות: תיירים (187 מושבים), פרימיום אקונומי (24 מושבים) ועסקים (42 מושבים). סה"כ מספר המושבים במטוס הוא קטן בהשוואה לחברות תעופה אחרות, מה שמעניק מרווח גדול ופרטיות מוחלטת לנוסעים במחלקת העסקים.

מטוס האיירבוס A350 ULR משמש את החברה לטיסות ארוכות במיוחד כמו בין סינגפור לניו יורק ולוס אנג'לס. הקו לניו יורק נחשב לארוך בעולם, 17 וחצי שעות טיסה. במטוס שתי מחלקות בלבד: פרימיום אקונומי ועסקים, מה שמקל על הנוסעים את השהייה הארוכה באוויר.

סינגפור איירליינס הייתה חברת התעופה הראשונה שרכשה את מטוס האיירבוס 380A -הסופר ג'מבו המשמש גם הוא לטיסות ליבשת אירופה (לונדון, פרנקפורט, ציריך). כיום מפעילה החברה 19 מטוסים מסוג זה . מטוס האיירבוס 380A של החברה מציע  6 סוויטות, מתוכן רק 4 זוגיות המעניקות פרטיות מוחלטת וממוקמות בקומה השנייה ממש מעל תא הטייס. המחיר 11 אלף דולר לכיוון. כל הפונקציות מנוהלות באמצעות טאבלט.

מטוס איירבוס A350-900ULR של סינגפור איירליינס עשה היסטוריה. צילום סינגפור איירליינס

 

דרימליינר 787-10 משמש את החברה לטיסות מסינגפור לשאר יעדי החברה באסיה בטווחים קצרים ובינוניים. המושבים במחלקת העסקים צרים יותר בהשוואה לאיירבוס 350 A.

KrisWorld – מערכת הבידור המתקדמת של החברה המציעה למעלה מאלף אפשרויות בידור: כ- 450 תחנות מוזיקה, כ-340 סדרות טלוויזיה, למעלה מ-80 משחקים והכל ב-23 שפות. ה- Companion App מאפשר לנוסע להמשיך לצפות באותו סרט, מרגע שהופסק, במהלך טיסת המשך. חברת התעופה מאפשרת גם שימוש חינמי ב- WIFI לנוסעים המתמידים, מחלקת העסקים וראשונה.

KRISFLYER- למי שלא מכיר היא התוכנית לנוסע המתמיד של החברה המעניקה כרטיסי טיסה והטבות נוספות.

BOOK THE COOK – תוכנית המאפשרת לנוסעים המתמידים להזמין ארוחה עיקרית מיוחדת 24 שעות מראש ולהגיש מנות שף טריות. זמין לנוסעי מחלקה ראשונה, עסקים ופרימיום אקונומי.

סינגפור איירליינס: חברת התעופה הטובה בעולם. צילום יח"צ

יעדי טיסה

לקבוצת סינגפור איירליינס נוכחות חזקה ביבשת אירופה, אסיה ודרום פסיפיק (מספר 2 באוסטרליה עם 8 יעדים ושנייה גם בניו זילנד). היחידה שטסה לעשר מדינות באסיה. VISTARA – חברת תעופה הודית חדשה הפועלת 4 שנים, כאשר 49% ממניותיה הן בבעלות סינגפור איירליינס. הכוונה להפעיל באמצעותה טיסות לאירופה, המפרץ הפרסי ויעדים נוספים.

סינגפור איירליינס חברה בברית התעופה STAR ALLIANCE ויחד עם השותפות מפעילה טיסות ל-390 יעדים ב-85 מדינות.

כשמדברים על סינגפור איירליינס לא ניתן להתעלם מנמל התעופה צ'אנגי (Changi) בסינגפור מהמוערכים והיפים בעולם, שנבנה ב- 1982 , בנוי מארבעה טרמינלים ומציג מפל בטרמינל "התכשיט"  (Jewel). נוסעי קרוזים יכולים לשלוח את הכבודה ישירות מהטרמינל לאונייה באותו יום של ההפלגה.

AGENT360אתר אינטרנט של חברת סינגפור איירליינס המשמש סוכני נסיעות להזמנות ומקשר למערכת ההזמנות NDC.  הקשר עם מערכת ההזמנות NDC מתאפשרת גם באמצעות 3 חברות GDS (סייבר, טרוולפורט ואמדאוס) , OTA) make my trip) ואגרגטורים (Zillious,TOP CONNECTS,at Airlines Technology ). מטרת החברה לאפשר לסוכני הנסיעות למכור גם מוצרים נלווים כמו מושבים, כבודה ועוד.

סינגפור. צילום Depositphotos

 

Exit mobile version