IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » "למצוא איזון בין האינטרס של הצרכנים למצב חברות התעופה"

"למצוא איזון בין האינטרס של הצרכנים למצב חברות התעופה"

עוזי בכר 22 ביוני 2020 17:47

הדיון בוועדת הכלכלה, בראשות ח"כ יעקב מרגי, בהצעה לתקן את חוק פיצוי וסיוע בביטול טיסות, ימשיך בשבוע הבא

"למצוא איזון בין האינטרס של הצרכנים למצב חברות התעופה" ח"כ יעקב מרגי, יו"ר ועדת הכלכלה. צילום עדינה ולדמן, דוברות הכנסת

היום (22.6) התחילה ועדת הכלכלה, בראשות ח"כ יעקב מרגי, לדון בסעיפי הצעת החוק, בהמשך לדיון שהתקיים בשבוע שעבר, בנושא ההצעה לתיקון חוק פיצוי וסיוע בביטול טיסות -בהתאם להבטחת היו"ר מרגי, למצוא את האיזון הראוי בין האינטרס של הצרכנים למצב חברות התעופה. כבר בפתח הדיון קיבלה רשות התעופה האזרחית חלק מהדברים שדרשו חברי הכנסת לתקן בדיון הקודם, לטובת הצרכנים, ובעקבות זאת הסכימה רת"א שלא לשנות את הגדרת הטיסה שבוטלה כפי שביקשה בתחילה.

כיום, טיסה שבוטלה היא כזו שנדחתה או הוקדמה 8 שעות ומעלה. בשל המצב, ביקשה רת"א בנוסח המקורי להאריך את הזמן ל-12 שעות, דבר שהיה מביא לפגיעה מסוימת בצרכנים. כאמור, בעקבות הדיון הקודם, היום הודיעה רת"א שהיא מבקשת למחוק את הסעיף ולהשאיר מבחינה זו את המצב כפי שהוא כיום.

לאחר מכן התקיים דיון בסעיף שנוגע למשך הזמן עד לקבלת החזר כספי בגין טיסה שבוטלה. כיום חייבת חברת תעופה להחזיר כסף ללקוח תוך 21 יום, מהיום שבו הוא ביקש. רת"א ביקשה בהצעת החוק להאריך את התקופה ל- 90 יום, מיום ביטול הטיסה. במהלך הדיון דרשו חברות התעופה אפילו 120 יום. חברי הכנסת לא קיבלו את הדרישה. בדיון הובהר כי בניגוד למצב כיום, שבו הלקוח צריך לפנות לחברת התעופה – כאשר יוארך הזמן ל-90 יום (רק לתקופת הוראת השעה), חברות התעופה הן אלה שתצטרכנה לפנות ללקוח ולהחזיר לו את הכסף, או להציע לו הצעה חלופית.

הדיון על הסעיף הזה לא מוצה, ולכן לא התקיימה הצבעה, אבל רוח הדברים של חברי הכנסת הייתה שבכוונתם גם בעניין זה, למצוא את הדרך להיטיב עם הצרכנים. בנקודה זו הדיון הסתיים, מפאת קוצר הזמן, והוועדה לא הספיקה להצביע גם על סעיפים נוספים ולסיים את הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית. הדיון הבא בהצעה יתקיים ביום רביעי הבא (1.7).

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=107616

אולי יעניין אתכם גם

  • איסתא במבצע קיץאיסתא במבצע קיץ
  • טייסי דור העתיד של אל עלטייסי דור העתיד של אל על
  • topbonus נמכר עבור 184 מיליון יורוtopbonus נמכר עבור 184 מיליון יורו
  • לונדון חוגגת 50 מיליון מבקרים ב-London Eyeלונדון חוגגת 50 מיליון מבקרים ב-London Eye
  • מינויים חדשים ברשת פתאל   מינויים חדשים ברשת פתאל  
תגיות:
חוק פיצוי וסיוע בביטול טיסות
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס