דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » יאט"א פרסם את דו"ח בטיחות אווירית לשנת 2020

יאט"א פרסם את דו"ח בטיחות אווירית לשנת 2020

דפנה וייס 30 במרץ 2021 12:00

שיעור התאונות של חברות התעופה ביאט"א היה 0.83 למיליון טיסות. אדם יצטרך לטוס מידי יום במשך 461 שנה לפני שיחווה תאונה עם לפחות מקרה אחד של מוות

יאט"א פרסם את דו"ח בטיחות אווירית לשנת 2020 תאונות אוויריות ב-2020. freepik

ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א (IATA) הכולל 290 חברות תעופה ו-82% מכלל התעופה העולמית, פרסם את דו"ח בטיחות אווירית לשנת 2020 ממנו עולה כי מספר התאונות האוויריות הכולל ירד מ-52 בשנת 2019 ל-38 בשנת 2020. המספר הכולל של תאונות קטלניות ירד מ- 8 בשנת 2019 ל- 5 בשנת 2020. מנגד, הפעילות האווירית השנה צומצמה ב-53% ל-22 מיליון טיסות.

שיעור התאונות הכולל היה 1.71 תאונות למיליון טיסות. זה גבוה מהשיעור הממוצע בחמש השנים האחרונות (2016-2020) שעמד על 1.38 תאונות למיליון טיסות. שיעור התאונות של חברות התעופה ביאט"א היה 0.83 למיליון טיסות, שיפור בהשוואה לשיעור הממוצע לחמש שנים שעמד על 0.96.

הסיכון לתאונה אווירית עם הרוגים נותר ללא שינוי בהשוואה לממוצע בחמש השנים האחרונות ועמד על 0.13. על פי הנתונים הללו אדם יצטרך לטוס מדי יום במשך 461 שנה לפני שיחווה תאונה עם הרוג אחד לפחות. לעומת זאת, אדם יצטרך לטוס כל יום במשך 20,932 שנה כדי לחוות תאונה קטלנית של 100%.

"טיסה זה דבר בטוח, אם כי התעשייה אכן לקחה צעד אחורה בביצועים בשנת 2020. הירידה החמורה במספרי הטיסות הגדילה את ההשפעה של כל תאונה כאשר אנו מחשבים שיעורים. אבל המספרים לא משקרים, ולא נאפשר לזה להפוך למגמה. אנו נתמקד עוד יותר בבטיחות בתקופה זו של פעולות מופחתות וככל שזמני הטיסות ייבנו מחדש כאשר העולם ייפתח מחדש ", אמר אלכסנדר דה ג'וניאק (Alexandre de Juniac) מנכ"ל יאט"א.

לראשונה זה למעלה מ -15 שנה לא היו תאונות של אובדן שליטה בטיסה (LOC-I), ששימשו את החלק הגדול ביותר בהרוגים מאז 2016. "היעדר אירועים כאלה בשנת 2020 הייתה התפתחות חיובית. עם זאת, בהתבסס על הדיווחים הראשוניים של חקירת האובדן הטרגי של Sriwijaya Air SJ 182 בתחילת שנת 2021, עלינו להמשיך ללמוד ולהשתפר, "אמר דה ג'וניאק.

בטיחות אווירית באפריקה

חברות תעופה הממוקמות באפריקה שמדרום לסהרה עברו 6 תאונות בשנה שעברה, שתיים מהן קטלניות, בשתיהן הייתה מעורבות של מטוסי טורבו. זהו אותו מספר תאונות קטלניות שהתרחשו בשנת 2019, עם זאת הסיכון להרוגים גדל בשל העובדה שהיו פחות טיסות בשנה שעברה. לא היו תאונות עם מקרי מוות בהן היו מעורבים מטוסי סילון בשנת 2020.

ההתמקדות באפריקה ממשיכה להיות בהאצת יישום התקנים הבטיחותיים של ארגון התעופה האזרחית הבינלאומית (ICAO) וסטנדרטים בטיחותיים (SARPS). בסוף שנת 2020, כ -28 מדינות אפריקאיות (61% מכלל המדינות) יישמו לפחות 60% מה- SARPS, ללא שינוי מ- 2019. "בעוד אנו מכירים באתגרים יוצאי הדופן בשנת 2020 שנגעו בכל היבטי התעופה, אנו מקווים כי נראה גידול במספר הזה ככל שהמגפה תיחלש ", אמר דה ג'וניאק

בטיחות בחבר המדינות (CIS)

חברות תעופה בחבר המדינות (מאגד 9 מדינות דוברות-רוסית, מתוך 15 מדינות ברית המועצות לשעבר, שהיו כלולות בברית המועצות וזכו לעצמאות ושלטון חופשי לאחר התפרקות השלטון הסובייטי  (רוסיה, בלארוס, מולדובה, קירגיזסטן, קזחסטן, אוזבקיסטן, טג'יקיסטן, ארמניה ואזרבייג'ן) לא חוו תאונות קטלניות בשנת 2020, שיפור משמעותי בהשוואה לשנת 2019.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=115306

אולי יעניין אתכם גם

  • האתגר הגדול בהטסת מיליוני חיסוני קורונה ברחבי תבלהאתגר הגדול בהטסת מיליוני חיסוני קורונה ברחבי תבל
  • עיכוב פתיחת השמים מסכן 95,000 משרותעיכוב פתיחת השמים מסכן 95,000 משרות
  • יאט"א: עלייה בשיעור התאונות האוויריות ב-2024יאט"א: עלייה בשיעור התאונות האוויריות ב-2024
  • תעופה בתנופה: שיא חדש נרשם אשתקד בתנועת הנוסעים הגלובליתתעופה בתנופה: שיא חדש נרשם אשתקד בתנועת הנוסעים הגלובלית
  • Turbulence Aware: גובר השימוש בפלטפורמה של יאט"אTurbulence Aware: גובר השימוש בפלטפורמה של יאט"א
תגיות:
IATA ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט"א
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version