IAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » יאט"א: הביקושים הגבוהים לטיסות נמשכו גם בחודש יוני 2022

יאט"א: הביקושים הגבוהים לטיסות נמשכו גם בחודש יוני 2022

מערכת האתר 6 באוגוסט 2022 8:11

התנועה האווירית ביוני 2022 (RPK) זינקה ב-76% בהשוואה ליוני 2021 ועומדת כעת על 71% מהרמות שלפני משבר הקורונה

יאט"א: הביקושים הגבוהים לטיסות נמשכו גם בחודש יוני 2022 עומסי נוסעים בנמלי תעופה. צילום freepik

ארגון חברות התעופה הבינלאומי יאט”א (IATA) פרסם את הנתונים לחודש יוני 2022 המראים התאוששות בתנועת הנוסעים. ביאט"א מדגישים כי ההשוואה כעת מתבצעת משנה לשנה ולא לעומת 2019. בשל בסיס התעבורה הנמוך בשנת 2021, חלק מהשווקים מציגים שיעורי צמיחה גבוהים משנה לשנה, גם אם גודלם של השווקים עדיין קטן משמעותית בהשוואה ל-2019.

התנועה הכוללת ביוני 2022  על פי הכנסות נוסעי קילומטרים (RPK)  עלתה ב-76.2% בהשוואה ליוני 2021, מונעת בעיקר מההתאוששות החזקה המתמשכת בתנועה הבינלאומית. בעולם, התעבורה עומדת כעת על 70.8% מהרמות שלפני המשבר.

התנועה המקומית ביוני 2022 עלתה ב-5.2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. שיפורים חזקים ברוב השווקים, בשילוב עם הקלה של כמה מגבלות הקשורות לוריאנט האומיקרון בשוק המקומי הסיני, תרמו לתוצאה. סך התנועה המקומית ביוני 2022 עמדה על 81.4% מרמת יוני 2019.

התנועה הבינלאומית עלתה ב-229.5% לעומת יוני 2021. הסרת מגבלות הנסיעה ברוב חלקי אסיה-פסיפיק תורמת להתאוששות. ה-RPK הבינלאומי של יוני 2022 הגיע ל-65.0% מרמות יוני 2019.

"הביקוש לטיסות נותר חזק. אחרי שנתיים של סגרים והגבלות אנשים מנצלים את החופשה לנסוע לאן שהם יכולים", אמר ווילי וולש (Willie Walsh), מנכ"ל IATA.

זמני המתנה ממושכים בנמלי תעופה. צילום Depositphotos

שווקים בינלאומיים

אסיה פסיפיק – עלייה של 492% נרשמה בתנועת המטוסים בהשוואה ליוני 2021. הקיבולת עלתה ב-138.9% ומקדם העומס עלה ב-45.8 נקודות האחוז ל-76.7%. האזור פתוח כעת יחסית לתיירים זרים, מה שעוזר להתאוששות.

אירופה – חברות התעופה באירופה רשמו עלייה של 234.4% לעומת יוני 2021. הקיבולת עלתה ב-134.5% ומקדם העומס טיפס ב-25.8 נקודות האחוז ל-86.3%. התעבורה הבינלאומית באירופה היא מעל הרמות שלפני המגפה במונחים מנוכי עונתיות.

המזרח התיכון – חברות התעופה במזרח התיכון רשמו עלייה של 246.5% לעומת יוני 2021. הקיבולת עלתה ב-102.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ומקדם העומס טיפס ב-32.4 נקודות האחוז ל-78.0%.

צפון אמריקה – חברות התעופה בצפון אמריקה חוו עלייה של 168.9% בתנועה האווירית ביוני לעומת התקופה ב-2021. הקיבולת עלתה ב-95.0%, ומקדם העומס טיפס ב-24.1 נקודות האחוז ל-87.7%, שהיה הגבוה ביותר מבין האזורים.

אמריקה הלטינית – בחודש יוני, התעבורה האווירית של חברות התעופה באמריקה הלטינית עלתה ב-136.6% בהשוואה לחודש המקביל ב-2021. הקיבולת עלתה ב-107.4% ומקדם העומס עלה ב-10.3 נקודות אחוז ל-83.3%. לאחר שהובילה את האזורים במקדם העומס במשך 20 חודשים רצופים, אמריקה הלטינית ירדה חזרה למקום השלישי.

אפריקה – חברות התעופה האפריקאיות רשמו עלייה של 103.6% ב-RPK של יוני לעומת שנה לפני. הקיבולת עלתה ב-61.9% ומקדם העומס טיפס ב-15.2 נקודות האחוז ל-74.2%, הנמוך ביותר מבין האזורים. התחבורה הבינלאומית בין אפריקה לאזורים שכנים קרובה לרמות שלפני המגפה.

שווקים מקומיים

ה-RPK המקומי בסין ירד ב-45.0% בהשוואה ליוני 2021, אך זה היה שיפור משמעותי בהשוואה לביצועים של מאי משנה לשנה, כאשר הגבלות הנסיעה הוסרו. התנועה המקומית של יפן עלתה ב-146.4% ביוני, בהשוואה ליוני 2021.

המחסור בשירותי קרקע בנמלי תעופה. צילום freepik

"בעיצומה של עונת נסיעות הקיץ בחצי הכדור הצפוני, התחזיות לפיהן הסרת מגבלות הנסיעה תשחרר זרם של ביקושים מתממשות. יחד עם זאת, עמידה בביקוש הזה הוכיחה את עצמה כמאתגרת וסביר להניח שתמשיך להיות כזו. תסתכל על הבעיות איתם מתמודדות חברות תעופה והנוסעים בנמלי תעופה מרכזיים, אלה אינם מסוגלים לתמוך בקיבולת אפילו ברמות של 64% והאריכו את מכסת הנוסעים האחרונה עד סוף אוקטובר. גמישות עדיין חיונית לתמיכה בהחלמה מוצלחת.

"על ידי הגבלה על מספר הנוסעים, נמלי התעופה מונעים מחברות התעופה ליהנות מהביקוש החזק. עם זאת, נתוני ביצועי רמת השירות לששת החודשים הראשונים של השנה מראים שהם כשלו באופן חרוץ במתן שירותים בסיסיים והחמיצו את יעד שירות אבטחת הנוסעים שלהם ב-14.3 נקודות", אמר וולש.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=127470

אולי יעניין אתכם גם

  • עדכונים בזמן אמת: החברות הזרות שביטלו טיסותיהן לישראלעדכונים בזמן אמת: החברות הזרות שביטלו טיסותיהן לישראל
  • היסטוריה בנתב"ג: ארקיע השיקה את קו הטיסות לניו יורקהיסטוריה בנתב"ג: ארקיע השיקה את קו הטיסות לניו יורק
  • "להמשיך לקדם ולשים דגש על יצירה ישראלית מקורית בטיסות אל על""להמשיך לקדם ולשים דגש על יצירה ישראלית מקורית בטיסות אל על"
  • משטרת המוסר: חברת תעופה אמריקנית מקשיחה את הדרישות מנוסעיהמשטרת המוסר: חברת תעופה אמריקנית מקשיחה את הדרישות מנוסעיה
  • ריינאייר חוזרת לישראל: הנוסעים הישראלים עוקבים בדריכותריינאייר חוזרת לישראל: הנוסעים הישראלים עוקבים בדריכות
תגיות:
טיסות
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס