דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » סוכנים » חני סובול: "הפרתה הנמשכת של בריטיש לשלם תגמולים לסוכנים"

חני סובול: "הפרתה הנמשכת של בריטיש לשלם תגמולים לסוכנים"

עוזי בכר 6 ביולי 2018 7:26

במילים אלו פנתה אתמול מנכ"לית ההתאחדות ליעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל. עמלת סוכן "0" לצד יחסיה עם הסוכנים באמצעות הסכם יאט"א

חני סובול: "הפרתה הנמשכת של בריטיש לשלם תגמולים לסוכנים" בג"ץ ממליץ לאל על למשוך את עתירתה בעניין הטיסות להודו. צילום Depositphoto

חני סובול, מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות שלחה אתמול (ה') מכתב תקיף ליעל קטן, המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל, ופתחה פצע שלא הגליד. בתחילת המכתב היא מציינת כי חובה על בריטיש לשלם תגמול למשרדי הנסיעות בישראל בהתאם לסעיף 9 ל- Resolution 824 (הסכם יאט"א) עבור שיווק ומכירת כרטיסי טיסה של חברת התעופה.

מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות, חני סובול. צילום עירית רוזנבלום
מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות, חני סובול. צילום עירית רוזנבלום

למי שכבר שכח, בחודש מרץ 2008 הודיעה חברת התעופה בריטיש איירווייס כי תחדל לשלם תגמול לסוכני הנסיעות על מכירת כרטיסי טיסה, אך בד בבד המשיכה את יחסיה עם הסוכנים באמצעות הסכם יאט"א. "בריטיש עושה מידי יום ביומו עושר ולא במשפט על חשבונם של סוכני הנסיעות. בריטיש נהנית וממשיכה להינות ממנגנוני הסכם יאט"א אך בה בעת מסרבת ליתן כל גמול לסוכני הנסיעות על שירותיהם. כמפורט להלן, אין בהחתמות בריטיש את סוכני הנסיעות כדי לרפא פגם יסודי זה שבהתנהגותה, השוללת גמול מסוכני הנסיעות בניגוד להסכם יאט"א, תחת האיום כי אם לא יחתמו על "הסכמתם" לעבוד בלא גמול ("עמלת 0"), היא תנתק אותם מן המערכות הממוכנות. מדובר במקרה מובהק של עשיית עושר ולא במשפט", מציינת חני סובול במכתבה ליעל קטן.

ביהמ"ש המחוזי פסק כי לא הוכח שהודעת הביטול של בריטיש נעשתה בחוסר תום לב, אך עמד במפורש על כך שבריטיש אינה רשאית להוריד עמלה ל "0" ולהישאר בהסכם יאט"א. "ואולם בהתנהלותה שלאחר פסיקה זו , לרבות במשלוח ההודעה מיום 3.4.2016, מפרה בריטיש באופן ברור את האמור בפסק הדין האמור", כתבה וציינה מנכ"לית ההתאחדות.

אלכס כרוז, מנכ”ל בריטיש איירווייס עם יעל קטן. צילום עוזי בכר
אלכס כרוז, מנכ”ל בריטיש איירווייס עם יעל קטן. צילום עוזי בכר

חני סובול כותבת, בין השאר, כי ככל חברת תעופה אחרת, רשאית בריטיש לבטל את התקשרותה עם מי מהסוכנים לפי שיקול דעתה הבלעדי ואף לשוב ולהתקשר עם מי מהסוכנים עמה היא מעוניינת לעבוד, אך אין היא רשאית להמשיך ולעבוד איתם במסגרת הסכם יאט"א ללא תשלום. כפי שפסק בית המשפט המחוזי – גמול זה נתון לשיקול דעתה של בריטיש, אך אינו יכול להיות אפס.

"ככל שבריטיש לא תודיע על מודל גמול כלשהו, תראה עצמה ההתאחדות חופשיה לנקוט בהליכים משפטיים נגד בריטיש בגין התנהלותה בפרשה זו ולעמידה על זכותם העקרונית של סוכני הנסיעות לגמול", סיכמה חני סובול את מכתבה.

* עד לרגע זה לא התקבלה תגובתה של בריטיש איירווייס למכתב.

כתבה נוספת בנושא ההתאחדות ובריטיש איירווייס

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=85439

אולי יעניין אתכם גם

  • בריטיש תיקנס ביותר מ־3 מיליון ליש"ט בעקבות פגיעות בעובדי קרקעבריטיש תיקנס ביותר מ־3 מיליון ליש"ט בעקבות פגיעות בעובדי קרקע
  • בריטיש איירווייס חידשה את טיסותיה לאחר חצי שנה של הפסקהבריטיש איירווייס חידשה את טיסותיה לאחר חצי שנה של הפסקה
  • ענקית התעופה הבריטית בדרכה לישראלענקית התעופה הבריטית בדרכה לישראל
  • החל מ-507 ליש"ט הלוך ושוב: בריטיש איירווייס מלונדון הית'רו לפיטסבורגהחל מ-507 ליש"ט הלוך ושוב: בריטיש איירווייס מלונדון הית'רו לפיטסבורג
  • בעקבות האירועים  גל ביטולי טיסות של חברות התעופה הזרותבעקבות האירועים גל ביטולי טיסות של חברות התעופה הזרות
תגיות:
חני סובול בריטיש איירווייס תגמול גמול יעל קטן התאחדות סוכני הנסיעות
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version