דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » תעופה » הוגשה תלונה לאומבודסמן האירופי בנושא היטל ה-GDS

הוגשה תלונה לאומבודסמן האירופי בנושא היטל ה-GDS

עוזי בכר 24 ביולי 2018 5:15

ארגון ETTSA טוען בתלונה שהנציגות האירופית לא נקטה פעולה נגד חברות התעופה האירופאיות

הוגשה תלונה לאומבודסמן האירופי בנושא היטל ה-GDS כניסת הבינה המלאכותית בתהליכי מגזר הנסיעות. צילום Depositphotos

ארגון הטכנולוגיה ושירותי הנסיעות האירופי (ETTSA – European Technology and Travel Services Association) הגיש תלונה רשמית נגד הנציבות האירופית על כך שהיא לא נקטה פעולה נגד קבוצת לופטהנזה שהטילה היטל (DCC – Distribution Cost Charge) בסכום של 16 יורו, בספטמבר 2015, על כל ההזמנות שבוצעו במערכות ההפצה העולמיות (GDS – Global Distribution Systems ) ולא במערכות האון ליין של הקבוצה.

ארגון ETTSA, המייצג את חברות ה-GDS הגדולות ואת סוכנויות הנסיעות המובילות באינטרנט, הגיש את התלונה לנציב תלונות הציבור האירופי (Ombudsman) בטענה, כי הנציבות האירופית "לא הצליחה לאכוף כראוי את חוק האיחוד האירופי" בעניין הזה. בעקבות כך, ציין הארגון שילמו הצרכנים "מאות מיליוני יורו" בגין ההיטל של מדיניות ההפצה בקבוצת לופטהנזה  (DCC – Distribution Cost Charge),  שנכנס לתוקף ב-1 בספטמבר 2015, בסכום של 16 אירו על כל הזמנת כרטיס טיסה שבוצע לא באמצעות אתרי האון ליין הישירים של הקבוצה.

תלונה: הפרת קוד התנהגות

ארגון ETTSA הגיש תלונה בעניין זה לנציבות האירופית כבר בשנת 2015 בטענה, כי החיוב של לופטהנזה הפר את קוד ההתנהגות של האיחוד האירופי בשימוש במערכות הזמנות ממוחשבות (CRS – Computerized reservation systems). אבל רק לאחר שלוש שנים, בחודש מאי השנה דחתה הנציבות את התלונות, בטענה, כי קוד ההתנהגות "כבר לא משקף את המציאות בשוק, וכי הוא יתוקן בעתיד".

תעופה: היטל על מערכות ההפצה הגלובלית צילום Depositphotos
תעופה: היטל על מערכות ההפצה הגלובלית צילום Depositphotos

קבוצת תעופה נוספות הצטרפו

בינתיים הצטרפו לקבוצת לופטהנזה קבוצות תעופה נוספות: קבוצת חברות התעופה הבינלאומיות הבריטית (IAG – International Airlines Group ) שהיא הבעלים, בין השאר של בריטיש איירווייס ואיבריה הטילה היטל בשנה שעברה בסכום של 9.50 יורו, או 8 ליש"ט על הזמנות כרטיסי טיסה במערכות GDS. קבוצת אייר פראנס KLM הטילה באפריל השנה היטל דומה על המזמינים במערכות GDS בסכום של 11 יורו.

כריסטוף קלנר (Christoph Klenner), מזכ"ל ETTSA, אמר: "התלונה שהגשנו לנציב תלונות הציבור היא רק צעד ראשון שבעקבותיו אנו שוקלים פעולות נוספות. אנו גם קוראים למינהל הנציבות האירופית לתחרות לבחון בקפידה את נהלי לופטהנזה ואת אלה של ספקים גדולים אחרים. המסגרת הרגולטורית של האיחוד האירופי אינה מאפשרת סוג זה של אפליה, שבו משתמשת לופטהנזה כדי להעניש את הצרכנים ולדחוף את המתחרים שלה אל מחוץ לשוק. על הוועדה לפעול על מנת להגן על הצרכנים האירופים".

מערכות GDS

מערכת GDS היא תוכנה המקושרת און ליין עם ספקי תיירות ונסיעות כגון חברות תעופה, בתי מלון, חברות השכרת רכב וכדומה ומאפשרת למשרדי הנסיעות לדעת זמינות מקומות ומחירים ומאפשרת הזמנה וכרטוס בזמן אמת. רוב חברות התעופה מחוברות למערכות ה-GDS תמורת תשלום לחברת ה-GDS, המשמשות צינור שיווק של חברות התעופה אל סוכנויות הנסיעות. חברות התעופה מציגות ב-GDS  את אותם מחירים ותנאים שכל אחד יכול לראות באינטרנט. קיימות בשוק כמה תוכנות שכאלו: AMADEUS, TRAVELPORT  ועוד.

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=86147

אולי יעניין אתכם גם

  • אתר CAPA: קבוצת לופטהנזה היא בעלת צי המטוסים הגדול באירופהאתר CAPA: קבוצת לופטהנזה היא בעלת צי המטוסים הגדול באירופה
  • IAG ואייר אירופה משכו את בקשות המיזוגIAG ואייר אירופה משכו את בקשות המיזוג
  • IAG מציעה לוותר על כמחצית ממסלולי אייר אירופה לטובת רכישתהIAG מציעה לוותר על כמחצית ממסלולי אייר אירופה לטובת רכישתה
  • הנציבות האירופית חוששת מרכישת אייר אירופה על ידי קבוצת IAGהנציבות האירופית חוששת מרכישת אייר אירופה על ידי קבוצת IAG
  • מיזוג קוריאן אייר ואסיאנה זכה לאישור הנציבות האירופיתמיזוג קוריאן אייר ואסיאנה זכה לאישור הנציבות האירופית
תגיות:
אומבודסמן GDS כריסטוף קלנר IAG אייר פראנס KLM הנציבות האירופית
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version