דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס
IASIAS

לאתר הסוכנים

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
הרשמה לניוזלטר
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
IAS
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
  • ראשי
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
  • דרושים
ראשי » סוכנים » מארגני התיירות: לעבור משיווק לניהול חווית התייר בזמן שהותו בישראל

מארגני התיירות: לעבור משיווק לניהול חווית התייר בזמן שהותו בישראל

עוזי בכר 22 ביולי 2019 13:24

ההכנסות הישירות מתיירות מאורגנת מוערכות ב-2.2 מיליארדי דולרים, המהווים כ-2% מהיצוא

מארגני התיירות: לעבור משיווק לניהול חווית התייר בזמן שהותו בישראל תיירים בים המלח. מארגני התיירות מספקים עבודה לאלפי מרנסים. צילום עודד קרני

לקראת הכנס השנתי של לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל שיערך מחר בתל אביב, מפרסמת הלשכה סיכום וניתוח נתונים על תנועת התיירות לישראל בשנת 2018 . את הסקר ערכה חברת דלוייט והוא יוצג מחר (ג') בפני באי הכנס במלון הילטון. .

בלשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל חברים כ-140 מארגני תיירות לישראל והיא הגוף המוביל והיציג של המגזר העיסקי העוסק בהבאת תיירים לישראל

מתוך סך תנועת התיירים לישראל כ-39% מגיעים למטרת ביקורי קרובים ועסקים. מקובל בעולם להתייחס למדידת תנועת תיירות נכנסת במושגים של ״תיירות משווקת״ (Promotable Tourism), שאינה כוללת את פלחי השוק שאינם רלוונטים בדרך כלל לפעולות שיווק אקטיביות. מסך כל תנועת התיירות הנכנסת לישראל, כ–61% נחשבת כתיירות משווקת.

״התיירות המאורגנת״ שנמדדה לצורך ביצוע הסקר, כוללת את התיירים שהגיעו בטיול מאורגן ו-25% מהתיירים שהגיעו לישראל באמצעות ״חבילות תיור״. חישוב ״התיירות המאורגנת״ לא כלל תיירים שהגיעו באופן עצמאי (FIT).

לפי הנתונים, חלקה של התיירות העצמאית – התיירים שמגיעים למדינה באופן עצמאי – גדל מ-46% בשנת 2012 ל-65% ב-2018. לפי ההערכות, חלקם של מארגני התיירות בפלח זה עומד על 20%.

גרף תיירות נכנסת לפי אופן הנסיעה. מקור לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל

ההכנסות הישירות מתיירות מאורגנת מוערכות ב-2.2 מיליארדי דולרים, המהווים כ-2% מהיצוא, שהם כ-38% מסך כל ההכנסות הישירות מתיירות נכנסת ו-61% מהתיירות המשווקת. כמו כן מהווה התיירות המאורגנת כ-5% מיצוא השירותים של מדינת ישראל.

יוסי פתאל, הפעילות הנמרצת הועילה. צילום עוזי בכר
יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל. צילום עוזי בכר

התיירות המאורגנת מהווה עוגן מרכזי בהכנסה ישירה מתיירים בכלכלה המקומית: כ-40% מההכנסות הישירות מתיירים בירושלים, כ-75% בטבריה, נצרת והגולן, וכ-55% בים המלח והנגב.

חלקה של התיירות המאורגנת מסך כלל התיירות לישראל גדל בשנת 2018 ביחס לשנה הקודמת ב-6%. חלקה של התיירות המאורגנת מסך התיירות המשווקת לישראל גדל מ-30% ל-51% ומ-40% ל-61% מסך ההכנסות.

ל-91% אחוזים מהתיירים המגיעים לישראל באמצעות טיול מאורגן זה הביקור ראשון לעומת 66% בחבילת תיור ו-34% המגיעים באופן עצמאי (FIT).

יו״ר הלשכה, דני אמיר, והמנכ״ל יוסי פתאל, מסרו כי מספרי השיא של תנועת התיירים לישראל, המלווה במאמצי ותקציבי השיווק של משרד התיירות, מחייבים ארגון מחדש של תשומת הלב משיווק לישראל, בעיקר לניהול חווית התייר בזמן שהותו בישראל. כזכור, שנת 2018 הסתיימה עם 4.1 מיליון תיירים ולדבריהם, ביקושי השיא יוצרים עומסים, פוגעים ברמת השירות וגורמים לעליה במחירים הפוגעת באטרקטיביות של ישראל.  כמו כן דרושה, לדעתם, הסדרה במערכת היחסים התיירותית בין ישראל והרשות הפלסטינית.

בנושא שדה דב סבורה הלשכה, כי "לאחר שהתקבלה ההחלטה המצערת של סגירת השדה, יש לנצל את ההזדמנות של תנועת רכבים הצפוייה להתגבר בדרך לאילת לעידוד ופיתוח התיירות בנגב ובערבה".

כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=98176

אולי יעניין אתכם גם

  • חברת דלויט: התיירות המאורגנת לישראל מהווה 50% מהתיירות המשווקתחברת דלויט: התיירות המאורגנת לישראל מהווה 50% מהתיירות המשווקת
  • יוסי פתאל: חשיבות ענף התיירות חורגת מהתרומה הכלכלית האדירה שלויוסי פתאל: חשיבות ענף התיירות חורגת מהתרומה הכלכלית האדירה שלו
  • ראשי מועצות ועמותות מהדרום יוזמנו לכנס השנתי של מארגני התיירותראשי מועצות ועמותות מהדרום יוזמנו לכנס השנתי של מארגני התיירות
  • לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל נגד מורי דרך לשוק הסינילשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל נגד מורי דרך לשוק הסיני
  • לשכת מארגני התיירות הנכנסת נגד מפקיעי מחירים לתייריםלשכת מארגני התיירות הנכנסת נגד מפקיעי מחירים לתיירים
תגיות:
יוסי פתאל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל תיירות מאורגנת דני אמיר תיירות משווקת FIT
« פוסט קודם
פוסט הבא »
 
IAS
  • ראשי
  • אודות
  • צור קשר
  • אתר המגזין
  • תקנון
  • הצהרת נגישות
הרשמה לניוזלטר

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלנו כדי להשאר מעודכנים

[pojo-form id="89539"]

בהרשמתי הנני מקבל את תנאי האתר ומאשר קבלת תכנים הכוללים עדכונים בדבר מבצעים וחומרים פרסומיים לכתובת המייל שלי

קטגוריות
  • תעופה
  • תיירות
  • מלונות
  • סוכנים
  • קרוזים
  • סצנת האוכל
  • דילים
נבנה ומתוחזק על-ידי קבוצת אסטרטג | IAS כל הזכויות שמורות © 2018
Cleantalk Pixel
Go to mobile version