בוקר שבת בציריך סימן רגע היסטורי עבור חברת התעופה הלאומית של שוויץ: מטוס האיירבוס A350 הראשון של SWISS המריא לטיסתו המסחרית הראשונה עם נוסעים – טיסה LX2152 ליעד הנופש פלמה דה מיורקה. המטוס, הנושא את הרישום HB-IFA ואת השם "לוזאן", המריא בשעה 07:11 שעון מקומי עם 233 נוסעים על סיפונו – כולם זכו להיות הראשונים לחוות את תא הנוסעים החדש והמהפכני למרחקים ארוכים, SWISS Senses.
הטיסה החגיגית סימנה את תחילת עידן ה-A350 בצי של SWISS, המטוס המתקדם והיעיל ביותר שלה עד כה. במהלך השבועות הקרובים יופעל המטוס בקווים אירופיים נבחרים במסגרת שלב ההיכרות והאימונים, לפני שייכנס לשירות בין-יבשתי קבוע.
הכנות קפדניות לרגע היסטורי
"הטיסה הזו היא תוצאה של חודשים רבים של עבודה מאחורי הקלעים," אמר אוליבר בוקהופר (Oliver Buchhofer), מנהל התפעול הראשי של SWISS. "הכנסת סוג מטוס חדש לצי היא משימה מורכבת מאוד מבחינה טכנית, תפעולית ומסחרית. העובדים שלנו – הן באוויר והן בקרקע – השקיעו מאמץ עצום כדי שהרגע הזה יקרה. טיסת הנוסעים הראשונה ב-A350 היא הישג של כולנו."
דניס וובר (Dennis Weber), סמנכ"ל הכספים של החברה, הוסיף כי המטוס החדש מסמל השקעה חסרת תקדים של החברה בעתידה: "אנחנו משקיעים כמיליארד פרנק שוויצרי מדי שנה כדי להבטיח שהלקוחות שלנו יחוו את רמת הפרימיום שאנו רוצים ש-SWISS תייצג – פרטיות, נוחות ושירות חם וידידותי. האיירבוס A350 החדש הוא ביטוי מושלם להשקעה הזו: מטוס נוח יותר, יעיל יותר ובעל קיימות גבוהה מאי פעם."
שלב המעבר: טיסות קצרות לאימון הצוותים
בשלב הראשון יופעל ה-A350 בקווים קצרים ברחבי אירופה, אל יעדים כמו פראג, הנובר, דיסלדורף, מלאגה ופלמה דה מיורקה. מטרת הפריסות הללו היא לאפשר לטייסים להשלים את אימון ההסבה למטוס החדש במהירות וביעילות, באמצעות מספר רב של המראות ונחיתות.
במהלך תקופה זו ניתן יהיה להזמין טיסות במחלקות תיירים ועסקים כרגיל, בעוד מושבי מחלקת התיירים פרימיום יוצעו כמושבים עם מרווח רגליים גדול יותר. מחלקת העסקים והמחלקה הראשונה החדשות של "SWISS Senses" יוצגו במלואן רק בטיסות ארוכות הטווח – כאשר ה-A350 יחל לפעול בקווים בין-יבשתיים החל מ-20 בנובמבר, עם טיסת הבכורה בקו ציריך–בוסטון.
נוחות, יעילות וקיימות – הדור הבא של טיסות
האיירבוס A350 נחשב כיום למטוס ארוך-הטווח המתקדם בעולם. בזכות מנועיו החדשים והאווירודינמיקה המשופרת, הוא צורך כ-25% פחות דלק מדגמים קודמים ומייצר פליטות פחמן נמוכות בהתאם. בנוסף, הוא שקט פי שניים ממטוסים מדור קודם.
מבנה המטוס עשוי מחומרים מרוכבים חזקים ועמידים יותר מאלומיניום, מה שמאפשר שמירה על לחץ אוויר נמוך ולחות גבוהה בתא הנוסעים – תנאים המשפרים משמעותית את נוחות הנוסעים במהלך טיסות ממושכות.
ה-A350 HB-IFA הוא הראשון מתוך עשרה מטוסים מסוג זה ש-SWISS מתכננת להכניס לצי עד שנת 2031, כחלק מתוכנית ארוכת טווח לחידוש צי המטוסים ולהפחתת טביעת הרגל הפחמנית של החברה.
מבט קדימה
עם שילוב ה-A350 החדש והשקת חוויית “SWISS Senses”, חברת התעופה השוויצרית פותחת פרק חדש בהיסטוריה שלה – כזה שמבקש לאחד בין טכנולוגיה מתקדמת, קיימות סביבתית ועיצוב אירופאי אלגנטי.
ובינתיים, עבור 233 הנוסעים בטיסת הבכורה לציריך–פלמה דה מיורקה, מדובר היה לא רק בעוד טיסה קצרה לשמש הספרדית – אלא בהצצה נדירה לעתיד עולם התעופה השוויצרי.
חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ: IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם
