Site icon IAS

תתכוננו לעומסים בנתב"ג

יום ראשון , היום בו יצאו הילדים לחופשת הפסח ,מתחיל את  חודש פסח העמוס ביותר אי פעם בטרמינל 3 בנתב"ג ובו יעברו כ 63,000 נוסעים. במהלך חודש אפריל השנה תצאנה כל הטיסות הבינלאומיות מטרמינל 3 בלבד.

רשות שדות התעופה  נערכה לפסח  השנה עם  צוותים  מתוגבר של עובדים  עליהם יתווספו מתנדבים של סיירות / דיילות שירות,  בכדי לשמר את חווית הטיסה של הנוסעים במהלך יציאתם לחופשתם.

לקראת הפסח סיימה רשות שדות התעופה סיימה את הטמעתן של   טכנולוגיות חדשות  נוספות  לשירות הנוסעים  המשפרות את  חווית הטיסה  ובמטרה להפחית העומסים בבדוק הביטחוני, בביקורת הגבולות ובשרוולים.

מעל  130 חברות תעופה, תפעלנה במהלך העונה בנתב"ג. מיליון שש מאות אלף (1.6 מיליון) נוסעים  בטיסות בינלאומיות יעברו  רק בחודש אפריל בנמל התעופה בן גוריון במעל 10,000 , זהו  מספר חסר תקדים של נוסעים בטיסות בינלאומיות במהלך החודש . לטובת ציבור הנוסעים הוכשרו מעל 1000 מקומות חניית רכבים חדשים. לציבור מומלץ להשתמש בתחבורה ציבורית.

ביום ראשון ה 9.4  יעברו בנמל התעופה בן גוריון  מעל 77,000 נוסעים, ביום חמישי ה 13.4 יעברו בטרמינל 3 מעל 70,000 נוסעים, וביום ג' ה- 18.4 יום שלישי  יעברו בנתב"ג מעל 70,000 נוסעים  ביממה במעל 500 טיסות.

מדיניות השמים הפתוחים של משרד התחבורה  והמהפכה הצרכנית  של הוזלת הטיסות לחו"ל שמוביל שר התחבורה ישראל כ"ץ  גרמה לירידה בעשרות אחוזים במחירי הטיסות לחו"ל והישראלים מסתערים על היעדים לפסח הקרוב .

ימי הפסח יהיו ימים עמוסים בכל שעות היום ,על כן יש להצטייד בסבלנות וסובלנות .  כאמור, בנמל התעופה יעמוד צוות מתוגבר של דיילי שרות  לרשות הנוסעים ונוספו עובדים בכל המחלקות המבצעיות. לציבור הנוסעים הטסים עם כבודת  יד הורחבו  עמדות הבידוק  הביטחוני המהיר באולם "שחקים" עליהן תתווספנה עמדות בדוק ביטחוניות לכבודת יד. לרשות הנוסעים  ביקורת דרכונים מהירה לבעלי דרכונים ביומטריים ולרשומים באמצעות קורא כף היד.

לנוסעים מומלץ לבצע רישום לטיסה ( צ'ק אין ) באמצעות האינטרנט מהבית.  

יעדים מועדפים על הנוסעים בפסח 2017 : טורקיה, ארה"ב, צרפת, גרמניה ואיטליה.

חדש בנתב"ג

כ- 3500 עגלות חדשות   למזוודות יכנסו  לשירות  הציבור. העגלות מופעלות  באמצעות כרטיס אשראי  אשר יגבה פיקדון של עשרה שקלים לחמש שעות כאשר עם  החזרת העגלה  למתקן המיועד מזוכה כרטיס האשראי של הנוסע. השירות ימשיך להיות שירות חינם  אין כסף כפי הקיים היום בנמל התעופה בן גוריון.

עגלות המזוודות מוצמדות  למתקן כפי הקיים במרבית נמלי התעופה הבינלאומיים כאשר לשירות  הנוסעים יעמדו למעלה מ 3500 עגלות חדשות אשר ישפרו את מצאי העגלות הזמינות בנקודות מרכזיות הפזורות בטרמינל 1 וטרמינל 3 . על פי מחקרים בשדות תעופה בנפח הפעילות הדומה  לנתב"ג של 15 – 25 מיליון נוסעים עולה , כי נחיצותן של העגלות המזוודות ירד עם השנים  לאור השימוש במזוודות על גלגלים.

מנהל נתב"ג שמואל זכאי ציין כי :"זה מאוד לא נעים להגיע לחניון ולגלות שהעגלה של השכן נשענת על הרכב  שלך או חוסמת אותו, וזה מטריד להמתין דקות ארוכות למעבר שורת העגלות האינסופית ביציאה מהטרמינל, או לפלס דרך בין העגלות המפוזרות. השירות המחייב את החזרת העגלות למקומן יעיל ויחסוך מהנוסעים מטרד מיותר כפי שקיים בנמלי התעופה בעולם".

מדי שנה מושקעים  בשמירה על תקינותם של העגלות למעלה משמונה וחצי מיליון₪.  לאחר השימוש בעגלות והשארתם ברחבי חניות נתב"ג חלקן נעלמו, נדרסו ונפגעו על ידי רכבים. לא מעט רכבים נפגעו מעגלה מדרדרת  עם השארתה  בחנית הרכבים  .  העגלות החדשות משופרות והן צפויות לשפר את השירות לנוסעים המשתמשים בעגלות כבודה.

רשות שדות התעופה מזכירה לנוסעים כי יש לבדוק  היטב את המזוודה ובעיקר את כבודת היד  ולוודא כי אין בהם חפצים  אסורים  בהטסה  (סכינים, אקדחים, כלי עבודה, כדורים ותחמושת אחרת). יש להשתמש רק במנעולים מורשים לסגירת המזוודה.

ניתן להוריד  את אפליקציית נמל התעופה בן גוריון  TLV  – מרגע תכנון הטיסה בבית ועד חזרתכם מחו"ל. באפליקציית  TLV  – ניתן לקבל מידע ולאתר מקום חנייה פנוי בחניונים של נמל התעופה.

ברחבי טרמינל 3 בשרוולים עמדות  ביקורת גבולות טכנולוגית, לביצוע את בקורת הגבולות בטרם ההגעה  לדלפקים. לקראת הפסח יבוצעו במתקני הרשות פעולות כשרות ואיסור מכירת חמץ.

רשות שדות התעופה ממליצה לציבור הנוסעים להתעדכן מראש במועדי ההמראות והנחיתות ולהגיע 3 שעות לפני מועד ההמראה  באתר רשות שדות התעופה

Exit mobile version