Site icon IAS

שביתות בנמלי גרמניה ובחברת אייר פראנס

נמל התעופה של פרנקפורט. צילום עוזי בכר

איגוד עובדי שירותי הקרקע בנמלי התעופה בגרמניה (Verdi), הודיע על שביתה בנמלי התעופה בפרנקפורט, מינכן, קלן וברמן מחר (יום שלישי, 10.04.2018). לדברי עופר קיש, מנהל קבוצת לופטהנזה בישראל, מחר תבוטל רק טיסה אחת מישראל – טיסה 655 למינכן. גם אייר פראנס נאלצת לבטל מחר 25% מטיסותיה בגלל שביתה של איגודי הטייסים, הדיילים וצוותי קרקע.

שירותי הקרקע, שירותי התמיכה וצוות כיבוי האש בנמל התעופה בגרמניה ישבתו החל ממחר בין השעות 05:00- 18:00. לאור זאת, נאלצת חברת התעופה לופטהנזה לבטל כ-800 טיסות מתוך 1,600 טיסות המתוכננות בלוח הטיסות של מחר, מתוכן 58 טיסות טראנס-אטלנטיות. ביטול הטיסות ישפיע על כ-90,000 נוסעים.

לוח הטיסות יחזור לשגרה ביום רביעי (11.04.2018).

לופטהנזה פרסמה לוח טיסות מעודכן, הנוסעים מתבקשים לבדוק את סטטוס הטיסה שלהם באתר החברה Lufthansa.com. נוסעים שפרטי ההתקשרות עמם מופיעים בהזמנה, יקבלו עדכונים ישירים באמצעות אימייל והודעות SMS.

כל נוסעי חברות התעופה של קבוצת לופטהנזה (למעט SWISS, שטיסותיה צפויות לפעול כרגיל) המחזיקים בכרטיס טיסה למחר (10.04.2018) רשאים לבצע כרטוס מחדש ללא תשלום לטיסה אחרת בשבוע הקרוב.

מטוס אייר פראנס מסוג בואינג 787 (צילום: אתר החברה)

השביתה באייר פראנס

ואילו איגודי עובדים באייר פראנס הודיעו על תוספת ימי שביתה בנוסף לשביתות מחר ומחרתיים (10 – 11 לחודש). מדובר על שביתות ב-17, 18, 23 ו-24 בחודש. שביתות אלה הן בנוסף לשביתות שהיו ב-3 וב-7 החודש. העילה לשביתות סירובה של הנהלת אייר פראנס להיענות לדרישתם לעלות את השכר ב-6%.

בתשובה לבקשתם מסרה הנהלת אייר פראנס: "בלתי אפשרי לשלם, לאור המצב הכלכלי של החברה, בסביבה תחרותית תוקפנית, בלי לפגוע בהשקעות לצמיחה מחדש של החברה".

בגלל שביתת איגודי העובדים נאלצת אייר פראנס לבטל מחר (10 בחודש) 25% מהטיסות שלה. יש לציין, כי כ-35% מהשובתים הם טייסים, 20% הם דיילים ו-13% הם צוותי קרקע.

עבור תוספת ימי השביתה עליהם הכריזו איגודי העובדים לא יכולה אייר פראנס לחזות את ההשפעתם האפשרית. "ברגע שתהיה לנו הערכה מדויקת יותר של מספר העובדים השובתים ואת השפעתם על הפעילות שלנו, ישתנה לוח הטיסות בהתאם והודעה תמסר לציבור", נמסר מהחברה.

עוד נמסר מאייר פראנס, כי הנוסעים שייפגעו בשביתות יכולים לבצע כירטוס מחדש ללא תשלום נוסף.

Exit mobile version