Site icon IAS

שביתה פרצה בשדה התעופה לוטון שליד לונדון

איזי ג'ט חוזרת לתל אביב. צילום עירית רוזנבלום

שביתה פרצה היום (שישי) בשדה התעופה לוטון שליד לונדון על ידי עובדי המטען, הצ'ק אין וצוותי העלייה למטוסים, על רקע מחלוקות על שכר ותנאי העבודה.

נסיונות פישור שנעשו בין העובדים לבין המעביד שלהם Menzies Aviation לא צלחו, לאחר שהעובדים טענו שההנהלה לא מכירה בעבודתם הקשה ובעלייה ביוקר המחיה. עובדי המטען גם טוענים כי הבטחות לשיפור תנאי עבודתם לא מומשו.

השביתה תסתיים ביום ראשון ה-22 בחודש, בשעות הצהרים. מישראל משתמשות בשדה זה חברות התעופה איזיג'ט, אל על, ויזאייר וגם בלו אייר (עם עצירת ביניים ממושכת בבוקרשט שברומניה).

על פי הדו"ח השנתי האחרון של החברה, Menzies Aviation הגדילה את הרווח שלה ב-72% ל-58.8 מיליון ליש"ט. העובדים מאמינים שהחברה יכולה לעשות יותר כדי להכיר בעבודתם הקשה ובתנאי העבודה הגרועים שלהם, שאינם כוללים אפילו מזגן בחדר העובדים בעיצומו של גל חום.

שביתות גם בריינאייר

ואילו חברת ריינאייר עדכנה היום (שישי) כי מחסור בפקחי התעבורה האווירית בגרמניה, צרפת, פורטוגל ויוון עקב שביתה, גרם לאיחורים של 61 (14%) מתוך 437 הגל הראשון של המראות טיסות החברה הבוקר. אתמול סבלו מאיחורים 74 (17%) מבין 437 טיסות. "אנחנו מצטערים על אירועים לא מוצדקים אלה, ועושים כמיטב יכולתנו כדי להגביל את ההשפעה על הטיסות בהמשך היום", הודיעה ריינאייר, "לקוחות שאמורים להיות מושפעים מהאיחורים, קיבלו הודעות על כך במסרונים ובאימיילים".

אולם הבעיות של ריינאייר אינן מתמצות בפקחי הטיסה: טיסותיהם של יותר מ-50 אלף מנוסעי החברה שהזמינו טיסות בשיא עונת הקיץ יבוטלו בעקבות ביטול של כ-300 טיסות ריינאייר בשל שביתה שמתכננים צוותי האוויר בבלגיה, פורטוגל וספרד ב-24 וב-25 בחודש. נוסעים שטיסותיהם בוטלו בעוד הם בחופשה, זכאים למלונות וארוחות עד שחברת התעופה יכולה להחזיר אותם לבתיהם. אם לא תימצא טיסה כזו של ריינאייר – על החברה לרכוש להם כרטיס טיסה של חברה אחרת, אם יש בה מקום פנוי.

נציג החברה אמר, בין השאר, כי "אנחנו נגן על מודל הטיסות הזולות, מכיון שזה נותן ללקוחותינו מה שהם רוצים יותר מכל דבר אחר – מחירי הטיסות הזולים ביותר באירופה".

Exit mobile version