ריינאייר אישרה כי החל מיום רביעי, 12 בנובמבר 2025, ייכנס לתוקפו שינוי משמעותי במדיניות העלייה למטוס: ביטול מוחלט של כרטיסי העלייה מנייר והטמעת שימוש דיגיטלי בלבד דרך אפליקציית myRyanair.
לדברי החברה, כ-80% מנוסעיה – יותר מ-206 מיליון בשנה – כבר עושים שימוש בכרטיסים דיגיטליים, מה שמאפשר מעבר טבעי למדיניות אחידה. המהלך צפוי לבטל כמעט לחלוטין את דמי הצ'ק-אין בשדות התעופה, לשפר את חוויית הנסיעה באמצעות עדכונים ישירים לנוסעים בזמן אמת, ולחסוך כ-300 טונות של נייר מדי שנה.
חריגים רגולטוריים ימשיכו להתקיים במסלולים מסוימים – במיוחד בטיסות למרוקו ואלבניה, וכן בשדות תעופה שבהם אין עדיין תשתית מתאימה. ריינאייר כבר חתמה על הסכם מול הרשויות האלבניות שצפוי לאפשר כרטיסי עלייה דיגיטליים בטיסות לאלבניה החל ממרץ 2026.
דארה בריידי (Dara Brady), סמנכ"לית השיווק הראשית של ריינאייר, ציינה כי השקת המהלך נדחתה מה-3 ל-12 בנובמבר "כדי להבטיח מעבר חלק יותר" לאחר תקופת החגים העמוסה. לדבריה, מדובר ב"חוויית נסיעה מהירה, חכמה וירוקה יותר עבור לקוחותינו".
חשש מהסתמכות מלאה על מכשירים ניידים
לצד היתרונות, נוסעים רבים הביעו דאגה מהמעבר הדיגיטלי: מה יקרה אם הסוללה נגמרת, המכשיר אובד או שהנוסע מתקשה להשתמש באפליקציה? בתגובה, מנכ"ל קבוצת ריינאייר, מייקל אולירי, הבטיח כי במקרים כאלה עדיין תתאפשר קבלת כרטיס מנייר בשדה התעופה – ללא חיוב נוסף, כל עוד הנוסע השלים מראש את תהליך הצ'ק-אין המקוון.
לא הראשונה בעולם
ריינאייר מצטרפת למגמה עולמית:
במאי 2023 חברת אמירטס החלה לדרוש שימוש בכרטיסי עלייה דיגיטליים לנוסעים היוצאים מדובאי.
בארה"ב, אלסקה איירליינס ביטלה את האפשרות להדפיס כרטיסי עלייה מנייר בדוכני השירות, אם כי נוסעים שזקוקים לכך עדיין יכולים לקבלם בדלפקי הצ'ק-אין.
המהלך של ריינאייר נתפס כצעד טבעי נוסף באסטרטגיה הדיגיטלית של החברה – שמטרתה להפחית עלויות תפעול, להגדיל יעילות ולצמצם השפעה סביבתית, גם אם הוא מציב אתגרים חדשים עבור נוסעים שמתקשים להסתגל לעולם מבוסס-סמארטפון בלבד.
חדש! הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ: IAS – חדשות ועדכוני תיירות מהארץ ומהעולם