Site icon IAS

רווח נקי של 83 אלף דולר לאל על ברבעון השני של 2019

סן פרנסיסקו בשקיעה. צילום Depositphotos

אל על הציגה היום (ד') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2019 ואף הכריזה על השקת קווים חדשים לדבלין ודיסלדורף. הכנסות החברה ברבעון זה הסתכמו בכ-584 מיליון דולר בהשוואה לכ-547 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, עליה של כ-7% כתוצאה מעליה במספר הנוסעים וכן מעליה בתשואה לנוסע שנובעות, בין היתר, מעיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני.

החברה רשמה רווח נקי ברבעון זה בסך של 83 אלף דולר, בהשוואה להפסד בסך של כ-18 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, שיפור התוצאות נבע מעליה בהכנסות ומירידה בהוצאות הפעלה, בעיקר בהוצאות הדלק, עקב ירידה במחירו ובכמות הנצרכת, שהושפעה מהפעלת מטוסי הדרימליינר החסכוניים.

התוצאות הללו באות על רקע, יישום התקן החשבונאי בנושא חכירות IFRS 16 אשר הגדיל את הוצאות המימון של החברה בסך כ-11 מיליון דולר ברבעון ובסך הכל הוריד את הרווח לפני מס בכ-5 מיליון דולר.

במחצית הראשונה של השנה הפסידה החברה 54.9 מיליון דולר, המהווים ירידה של 11.5% בהפסד בהשואה לתקופה המקבילה אשתקד (62 מיליון דולר) ואילו סכום ההתחייבויות של החברה צמח בכ-65% מ-1.84 מיליארד דולר בסוף יוני 2018 ל-3.02 מיליארד דולר בסוף יוני 2019.

עד תום השנה תקבל החברה 3 מטוסים נוספים

עד כה קלטה החברה בהצלחה 11 מטוסים חדשים מדגם 787-9 "דרימליינר" מתוך 16 המטוסים שבתוכנית ההצטיידות. עד תום שנה זו צפויה החברה לקבל שלושה מטוסים נוספים וברבעון הראשון של 2020 את השניים האחרונים

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין. צילום סיון פרג'

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, אמר היום, בין היתר, כי "אנו עדים לגידול מתמיד בשביעות רצון לקוחותינו ממטוסים אלו. הוצאנו כמתוכנן משירות את צי מטוסי 767 ואנו בעיצומו של תהליך הדרגתי ליציאתם מהשירות של מטוסי 747 כאשר התכנון הוא לסיים את שירותם באל על עד סוף השנה. במקביל, החלנו ביישום תכנית לשיפור פנים המטוס בציים הקיימים ואף היא מתקדמת כמתוכנן. בהתאם, צי המטוסים שלנו נעשה צעיר יותר והמוצר שלנו טוב יותר".

לדבריו, כחלק מאסטרטגית הצמיחה, פועלים בחברה לעיבוי פעילות קיימת והרחבת רשת הנתיבים באמצעות פתיחה של נתיבים ליעדים חדשים. "במהלך הרבעון האחרון פתחנו את הקווים לסן פרנסיסקו, לאס וגאס ומנצ'סטר וזאת בנוסף לפתיחת הקו לניס ברבעון הראשון. בהמשך להכרזה על פתיחת הקו לטוקיו ושיקאגו אשר צפויים לפעול החל ממרץ 2020, החברה הכריזה היום על השקת הקווים לדבלין ולדיסלדורף אשר צפויים לפעול החל מקיץ 2020".

 ברבעון זה החלה החברה, כמתוכנן במכירה מותאמת לקוח לכל יעדי החברה במזרח ובדרום אפריקה, אשר במסגרתה ניתנת ללקוח אפשרות בחירה בין שלושה סוגים של חבילות מוצרי טיסה – Light, Classic, Flex – כל לקוח בהתאם לצרכיו.

לדברי סמנכ"לית הכספים באל על, דגנית פלטי, כי החברה רשמה ירידה בהוצאות הדלק ברבעון המדווח בכ-8.5 מיליון דולר בשל ירידה במחיר הדס"ל ובשל ירידה בכמות שנצרכה, למרות הגידול בפעילות וזאת בשל הפעלת המטוסים החדשים מדגם 787-9, שהינם יעילים בצריכת הדלק.

ברבעון זה קיבלה החברה מימון בסך 145 מיליון דולר מגופים פיננסים מיפן לרכישת מטוס נוסף מדגם 787-9 שהתקבל בחברה בחודש יוני. עד כה התקבלו 11 מטוסי 787-9 חדשים לצי החברה, מתוכם 4 בבעלות ו-7 בחכירה".

Exit mobile version