Site icon IAS

קרוב לשני מיליון נוסעים עברו בנתב"ג ביוני

נתב"ג. תור לבידוק הבטחוני. צילום עירית רוזנבלום

כ -1.98 מיליון נוסעים עברו בנתב"ג במהלך חודש יוני, המהווים עלייה של כ-6.5% לעומת יוני אשתקד ועלייה של 8.7% בתנועת הנוסעים לעומת יוני 2017. כך עולה מנתוני רשות שדות התעופה (רש"ת).

מבין המדינות המובילות, העליה הגבוהה ביותר לעומת יוני שעבר נרשמה בתנועת הנוסעים לפולין, אוקראינה ואיטליה.

חברות התעופה הישראליות הטיסו 648.056 נוסעים, המהווים 3.35% מכלל הנוסעים, ירידה של 4.46%.

חברות התעופה שתרמו לגידול המשמעותי בחודש יוני בתנועת הנוסעים הן חברות הלואו קוסט ראיינאייר, וויזאייר  ואיזיג'ט. טורקיה כיעד  עומדת  עדיין בראש הטבלה לחודש יוני (כיעד לטיסות המשך) כאשר המדינה בעלת נפח הפעילות הגדול ביותר ביוני הוא ארצות הברית.

בראש טבלת החברות המובילות בנתב"ג נצבת עדיין אל על עם 513,517 נוסעים כשהיא מהווה 26.55% מכלל הנוסעים, ירידה של כ-4% לעומת יוני שעבר; חברת הלואו קוסט ההונגרית וויזאייר כבשה את המקום השני מידי טורקיש איירליינס עם 86,473 נוסעים – עלייה של קרוב ל67%, בעוד טורקיש הטיסה 80,729 נוסעים – ירידה של 2.73%.

במקום הרביעי נצבת איזי ג'ט, עם 77 אלף נוסעים, ירידה של 2.73% ואילו במקומות הרביעי והחמישי החברות הישראליות ישראייר וארקיע, שתיהן הציגו ירידות לעומת יוני שעבר.

ברש"ת מציינים כי מגמת הגידול בטיסות הבינלאומיות היוצאות מטרמינל 1 תימשך גם הקיץ כאשר טרמינל 1 הינו אטרקטיבי במיוחד הן לחברות התעופה המשלמות אגרות מופחתות והן לנוסעים הנהנים מאגרות מופחתות וזולות במיוחד.

Exit mobile version