Site icon IAS

קבוצת IAG תרכוש מבואינג 200 מטוסים מדגם 737MAX

מטוס בואינג 737MAX. . צילום יח"צ

יצרנית המטוסים המובילה בואינג וחברת IAG, החברה-האם של ענקית התעופה בריטיש איירווייס, הודיעו על חתימת הסכם לפיו תרכוש החברה 200 מטוסים מדגם בואינג  737MAX המתקדם, בשווי של יותר מ-24 מיליארד דולר.

ענקית התעופה IAG כוללת את החברות בריטיש איירווייס, איבריה, ויאולינג וחברת LEVEL, המטיסות יחדיו יותר מ-113 מיליון נוסעים בשנה. הקבוצה נחשבת כ"לקוחה ותיקה" של בואינג ומפעילה מגוון ציי מטוסים מדגמי החברה. מוקדם יותר השנה, חתמה קבוצת IAG על הזמנה של 42 מטוסים מהדגם החדש והמתקדם ביותר של בואינג, ה-777X, שיצטרפו לצי המטוסים רחבי הגוף של החברה, המכיל את דגמי ה-777S ומטוסי ה-787 דרימליינר החדשים.

ווילי וולש מנכ"ל קבוצת התעופה  IAG. צילום עירית רוזנבלום

כיום, צי המטוסים צרי הגוף של החברה מונה ברובו מטוסים מדגם A320 של חברת איירבס. ווילי וולש, מנכ"ל IAG אמר כי : "החברה רואה בדגם ה-737MAX חלק משמעותי בתהליך הגיוון שהיא מבצעת בציי המטוסים שלה על מנת להיות סופר תחרותית. הוא הוסיף עוד כי "אנו מאד מרוצים מחתימת ההסכם עם בואינג ובטוחים שהמטוסים החדשים יהוו תוספת מצויינת לציי המטוסים שלנו הפועלים בטווחים הקצרים. יש לנו אמון מלא בחברת בואינג ומצפים שהדגם החדש יחזור בהצלחה לשירות מלא, לאחר שיקבל את כלל האישורים הדרושים מהרגולטרים".

IAG תפעיל שילוב של דגמי MAX וביניהם את דגם הMAX 8- המגיע עם 178 מושבים ומורכב בתצורה של שתי מחלקות, וכמו כן, גם את דגם ה – MAX 10 של בואינג בעל קיבולת של 230 נוסעים. חלוקת המטוסים בין החברות בתוך IAG טרם נקבעה, ובכל זאת נראה כי המטוסים ישולבו בין כל החברות שבבעלות הקבוצה.

IAG תפעיל שילוב של דגמי MAX וביניהם את דגם הMAX 8- צילום יח"צ

דגם המקס צורך 14% פחות דלק מהדגים החסכוני ביותר כיום

קווין מק'אליסטר, נשיא ומנכ"ל החטיבה המסחרית בבואינג אמר כי  "אנו מברכים ומוחמאים מהחלטת קברניטי IAG להביע את אמונם בדגם ה-737MAX, אך יותר מכך, להביע את אמונם באנשים שעומדים מאחורי בואינג ובמחויבות העמוקה שלנו לאיכות ולבטיחות מעל הכל. לדבריו, "אנו שמחים ומאושרים מהעובדה שבצוות של IAG זיהו את האיכות והעליונות של דגם ה-737MAX והצהירו על כוונתם לבחור במשפחת המטוסים צרי הגוף של בואינג. אנו מצפים להמשך בנייתה של מערכת היחסים הארוכה והחמה עם IAG גם אל עבר השנים הבאות."

דגם ה-737MAX בעל מנועי ה LEAP-1B המתקדמים והחדשים ביותר, כנפיים משופרת ושדרוגים נוספים המעניקים לו את היכולות להיות המטוס היעיל, האמין, והנוח ביותר בשוק המטוסים צרי הגוף. דגם ה-MAX  חסכוני ב-14 אחוז פחות של צריכת דלק מאשר דגם ה-NEXT GENERATION  אשר נחשב לדגם החסכוני ביותר כיום.

קבוצת IAG נחשבת מבין קבוצת התעופה הגדולות ביותר שפועלות כיום בעולם עם 582 מטוסים המגיעים ל-268 יעדים, בשנת 2018 הטיסה החברה לא פחות מ-113 מיליון נוסעים ליעדים שונים.

חברת בואינג הינה יצרנית המטוסים הגדולה בעולם המשמשת כספקית מובילה של כלי טיס מסחריים, צבאיים ופיתוח של מערכות הגנה מתקדמות באוויר ובחלל. החברה מספקת תמיכה ללקוחות מסחריים וממשלות שונות ב-150 מדינות. החברה מעסיקה יותר מ-150,000 עובדים ברחבי העולם.

Exit mobile version