Site icon IAS

קבוצת לופטהנזה וליליום חותמות על מזכר הבנות לשותפות אסטרטגית

קבוצת לופטהנזה צילום יח"צ

קבוצת לופטהנזה (Lufthansa Group) וליליום (Lilium) חתמו על מזכר הבנות (MoU) לבחינת שותפות אסטרטגית בהפעלת מטוסים חשמליים בעלי יכולת המראה ונחיתה אנכיים (eVTOL) באירופה. החברות רוצות לבחון הזדמנויות חדשנות בתעופה, לדון בתחומים כמו תפעול קרקעי ואווירי, תחזוקת מטוסים עתידית, כמו גם אימוני צוות. בשותפות אסטרטגית אפשרית, שתי החברות רוצות גם לנתח את ההזדמנויות לשיתוף פעולה עם צדדים שלישיים כמו שדות תעופה ושותפים אזוריים, למשל על קידום תשתיות כגון המראות אנכיות, אינטגרציה במרחב האווירי והגדרת תהליכי הפעולה הנדרשים.

ד"ר דטלף קייזר (Detlef Kayser), חבר מועצת המנהלים בקבוצת לופטהנזה, האחראי על צי וטכנולוגיה, אמר: "חדשנות היא חלק מה-DNA שלנו. קבוצת לופטהנזה שואפת להיות מובילה עולמית באינטגרציה של מוצרים ותהליכים חדישים. אנחנו רוצים לפתח את התעופה הלאה ולהניע את השינוי של התעשייה. מזכר הבנות זה עם ליליום יתרום לכך תרומה חשובה. רק עם חדשנות, אומץ ונחישות נוכל, כתעשייה, להפוך את התעופה לבר-קיימא יותר ולשלוט באתגרי העתיד".

קלאוס רוייאי (Klaus Roewe), מנכ"ל Lilium, אמר: "אנו שמחים שקבוצת לופטהנזה החליטה לשתף איתנו פעולה כדי לקדם את עתיד התעופה. קבוצת לופטהנזה עמדה בחזית כמה מיוזמות התעופה החשובות ביותר באירופה, במיוחד בתחום הקיימות הסביבתית. אנו נרגשים לבחון הזדמנויות להבאת טיסות eVTOL ללקוחות קבוצת לופטהנזה."

לאחרונה הודיעה חברת Lilium, כי החלה בייצור של Lilium Jet ועל פי התחזיות השוק האירופי צפוי לקלוט כ-9,200 מטוסי eVTOL עד 2035. עם הצי הנוכחי של למעלה מ-700 מטוסים מסחריים, קבוצת לופטהנזה נוקטת באסטרטגיית ארוכת טווח שמטרתה יעילות עלות והפחתת פליטות. לרכישות המטוסים האחרונות של קבוצת לופטהנזה יש עד 30% צריכת דלק ופליטת CO2 נמוכה יותר בהשוואה לדגמים קודמים. קבוצת לופטהנזה שואפת לצמצם את פליטת הפחמן נטו בחצי עד 2030 בדרכה להפוך לנייטרלית פחמן עד 2050.

Exit mobile version