ממשלת פורטוגל מחדשת את מאמצי ההפרטה של חברת התעופה הלאומית TAP אייר פורטוגל, עם כוונה למכור 49.9% ממניות החברה במהלך השנה הקרובה ולהציע גם 5% מהמניות לעובדים. בעוד שהממשלה לא שוללת ויתור עתידי על שליטה, האתגרים הפוליטיים ממשיכים להעיב על המהלך, במיוחד לנוכח ממשלת המיעוט הנוכחית.
על פי ההערכות, קבוצות התעופה אייר פראנס-KLM ולופטהנזה צפויות להיות המרוויחות הגדולות מהעסקה, הודות לסינרגיות פוטנציאליות בנתיבי TAP לברזיל, אפריקה וארצות הברית. עם זאת, האישור הרגולטורי והאפשרות לשינויים במודל התמחור מול מיזמי התעופה המשותפים בצפון אמריקה עלולים להקשות על המהלך.
TAP חזרה לרווחיות בשנים האחרונות לאחר השקעת חירום ממשלתית של 3.2 מיליארד אירו בתקופת הקורונה, אך רווחיה נותרו צנועים יחסית. שר התשתיות מיגל פינטו לוז הביע ביטחון בהשלמת העסקה עד אמצע 2026, והוסיף שגם משקיעים מחוץ לאיחוד האירופי עשויים להביע עניין.