Site icon IAS

עידן מטוסים צרי גוף בטיסות טרנסאטלנטיות

אתר האינטרנט Bloomberg Markets מדווח כי קבוצת IAG מתכננת לרכוש מטוסים צרי גוף נוספים במטרה להשיק נתיבי תעופה אינטרקונטיננטלים חדשים ביעדים בהם לא כלכלי להפעיל מטוסים רחבי גוף. הקבוצה רכשה כבר 7 מטוסי איירבוס A321neo עבור חברת התעופה אייר לינגוס (Aer Lingus) לטיסות מעבר לאוקינוס וכעת היא בוחנת את האופציה עבור בריטיש איירווייס ואיבריה. בריטיש איירווייס, איבריה, ווילינג ואייר לינגוס נמנות על חברות התעופה בבעלות קבוצת (IAG -International Airlines Group).

בעוד שהמטוסים החדשים ישרתו את הנוסעים בקווי תעופה לצפון אמריקה הם מאפשרים גם השקה של קווי תעופה חדשים ליבשת אפריקה. בנוסף, כלים להתמודד עם חברות תעופה נוספות שבכוונתן להפעיל טיסות ארוכות טווח באמצעות מטוסים צרי גוף.

לפני שלושה ימים דווח באתר IAS על חברת הלואו קוסט נורוויג'ן אייר שאטל, שבכוונתה להפעיל בקיץ הקרוב טיסות טרנסאטלנטיות מ-5 ערים בבריטניה ואירלנד לארה"ב במחירים חסרי תקדים של 65 דולר באמצעות מטוסים צרי גוף. לכתבה. וולי וולש, מנכ"ל קבוצת IAG אמר בתגובה כי קשה להאמין שניתן להרוויח כסף במחירים כאלו וההודעה נועדה, לדעתו, לקבל קצת סיקור תקשורתי.

חברת התעופה האירית אייר לינגוס הפעילה בעבר טיסות בין אירלנד לארה"ב באמצעות מטוסי בואינג 757 שייצורם הופסק ב- 2004. שבעת המטוסים החדשים מסוג איירבוס  A321neo יאפשרו השקת יעדים חדשים בנוסף לזה הפועל כיום בין דבלין להרטפורד קונטיקט.

פרטים על חברת לואו קוסט חדשה שתפעיל מטוסים רחבי גוף מברצלונה לארה"ב יחשפו בקרוב. ככל הנראה מדובר במטוסי A330 שיופעלו ע"י חברת התעופה ווילינג מברצלונה. קבוצת IAG תגדיל השנה את הקיבולת ב-2.5% לאחר עלייה של 4.3% אשתקד. הרווח התפעולי של הקבוצה עלה ל-2.54 מיליארד אירו בשנת 2016 .

עם כל הכבוד לחברות התעופה על היוזמה החדשה,  לטוס מעבר לאוקיינוס במטוס צר גוף לא יהיה לדעתי אחת מחוויות הטיסה הטובות של השנה. כפי הנראה המחיר הזול להגשמת החלומות ישכיח את סבלם של הנוסעים במהלך הטיסה ויאפשר לחברות התעופה המוזכרות ליישם את תוכניתן בהצלחה. 

 

Exit mobile version