Site icon IAS

עולם ומלואו של אתרי אונסקו בגרמניה

מספר גדל והולך של אתרי תיירות בגרמניה זוכה להכרה בינלאומית כאתרי מורשת עולמית מטעם ארגון אונסקו UNESCO, סוכנות האו"ם המשמשת כגוף העל הבינלאומי לתרבות.

 

הארגון הכיר ב-962 אתרים ב-157 מדינות ברחבי העולם כאתרי מורשת וגרמניה מתגאה בהיותה אחת מהמדינות המובילות בעולם גם במספר האתרים שהוכרו על ידי הארגון -37. אתרי המורשת העולמית זוכים להכרה בינלאומית בזכות ייחודם כאתרים היסטוריים נדירים,  אתרים המציעים יופי טבעי או עיצוב ארכיטקטוני יוצא דופן.

 

הסיור הבא שלך בגרמניה עשוי לכלול מספר אתרי מורשת כאלה המבטאים את העושר והרבגוניות התרבותית והנופית של גרמניה. בין האתרים בהם כדאי לבקר אפשר למנות את הערים העתיקות במברג BAMBERG,  גוסלאר, ויימאר ורגנסבורג, אי המוזיאונים בברלין, כנסיות וקתדרלות נדירות ביופיין ובעיצובן בערים כמו אכן AACHEN, טריר, קלן ושפייר וגם מצודות וארמונות כדוגמת הארמונות המפוארים של מלכי פרוסיה בברלין ובפוטסדאם, ארמון הרזידנץ האלגנטי והגנים סביבו בעיר וירצבורג, מצודת ורטבורג באייזנאך והטירות הציוריות בערים ויסמאר ושטרלסונד STRALSUND  בצפון גרמניה.

 

בנוסף לאתרים ההיסטוריים גרמניה מציעה מספר אתרי מורשת עולמית שנבחרו בגלל יופיים הטבעי או עיצובם הייחודי. בין אלה אפשר למנות למשל את מבנה התעשייה פאגוס FAGUS, בעיירה אלפלד, אשר נבנה על ידי וולטר גרופיוס, האדריכל המוביל של תנועת הבאוהאוס ואתרים נבחרים בערים וויימאר ודסאו הקשורים לתנועת הבאוהאוס, תשלובת מפעלי הפחם צולפריין בעיר אסן, בית האופרה הנודע בעיר ביירוית BAYREUTH  שנבנה במאה ה-18 והוכר כאתר מורשת עולמית רק אשתקד, עמק הריין היפהפה וכן יערות ופארקים ברחבי גרמניה.

 

מי שמבקש למקד את חופשתו בגרמניה בביקור באתרי המורשת העולמית של אונסקו יכול לנסוע באחד מתוך 8 מסלולי טיול ייעודיים המשלבים ביקור באתרים הללו באזורים השונים של גרמניה.

 

ומי שזמנו קצר- לפני מספר שבועות נפתחה במוזיאון הארכיטקטורה שבפרנקפורט (DAM) תערוכה הכוללת מידע, מוצגים ודגמים מוקטנים של כל 37 אתרי המורשת העולמית במדינה. התערוכה תתקיים עד ה-26 במאי 2013.

 

מידע נוסף על אתרי המורשת העולמית של אונסקו בגרמניה באתר האינטרנט שלנו:

www.germany.travel 

 

https://www.youtube.com/watch?v=W-49ZWvWcgc

Exit mobile version