על רקע פתיחתו המחודשת של טרמינל 1 בנתב"ג בתחילת השבוע הבא (3 באוגוסט), מתברר כי התאוששות תעופתית מלאה עדיין רחוקה. חברות תעופה רבות ממשיכות לדחות את חזרתן לישראל, ביניהן גם אייר אינדיה – שהודיעה כי לא תשוב להפעיל את הקו הישיר לניו דלהי לפני 25 באוקטובר. בכך, נותר השוק הישראלי ללא קו ישיר להודו, יעד פופולרי הן לעסקים והן לתיירות.
לצד זאת, גם חברות תעופה נוספות ממתינות לסתיו כדי לחדש פעילות בקווים לישראל:
*ITA Airways האיטלקית תחדש את טיסותיה רק מ־1 באוקטובר.
*אייר קנדה מתכננת חזרה רק ב־9 באוקטובר.
*איבריה אקספרס, בריטיש איירווייז וריינאייר לא ישובו לפעילות לפני 25 באוקטובר.
עם זאת, ישנן גם נקודות אור: LOT הפולנית וקבוצת לופטהנזה – הכוללת את לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס ובריסל איירלינס – חידשו את טיסותיהן היום, 1 באוגוסט. WIZZ AIR, אחת הפעילות המרכזיות בשוק המקומי, צפויה לשוב לפעילות ב־8 באוגוסט.
בתוך כך, נתב"ג ממשיך להרחיב את פעילותו. בלילה שבין שבת לראשון, 3 באוגוסט, ייפתח מחדש טרמינל 1. בשלב ראשון יפעלו ממנו כל הטיסות הפנים־ארציות לאילת, כמו גם חלק מהטיסות הבינלאומיות. החברות הישראליות – אל על, ארקיע ו־ישראייר – ישובו להפעיל טיסות מהטרמינל כבר בתחילת החודש. חברות בינלאומיות נוספות צפויות להצטרף במהלך ספטמבר, בהתאם להחלטות ביטחוניות והתאמות בלוח הטיסות.
המצב הנוכחי ממחיש את האתגר הכפול בו ניצבת ישראל – מצד אחד חזרה הדרגתית לשגרה בנמלי האוויר, ומצד שני, חשש מתמשך של חברות בינלאומיות שמעדיפות להמתין עוד כמה חודשים לפני שיחזרו לשוק המקומי.