Site icon IAS

עובדי ארקיע: "דורשים הודעה חד-משמעית שאומרת שהפיטורים מבוטלים"

הפגנת עובדי ארקיע בשדה דב היום. צילום אגף הדוברות בהסתדרות

עובדי ארקיע ערכו היום אסיפת הסברה גדולה בשדה דב בתל-אביב, על רקע הכוונה לפטר מאות מהם בעקבות סגירת השדה ולהוציא את כל עובדי החברה המוצבים במקום לחופשה כפויה. מוקדם יותר היום ערכו העובדים אסיפות הסברה גם בשדה התעופה רמון ובנתב"ג, במהלכן שובש לוח הטיסות של החברה.

בזמנים טובים יותר: היו"ר אבי נקש (משמאל) והמנכ"ל וניר דגן משיקים את מטוס נעמי שמר. צילום עירית רוזנבלום

העובדים הרבים שהגיעו, נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "אין ארקיע בלי עובדים, לא ניתן לכם לזרוק אותנו", "הנהלת ארקיע – הסכם יש לכבד", "לא הורסים משפחות – ארקיע זה הבית שלנו" ו"מטיסים אותנו הביתה – ארקיע תנחתו".

באספה השתתף גם יו"ר החברה, אבי נקש, שהדגיש כי בחודש קודם נרשמה ירידה של 20 אלף נוסעים בטיסות הפנים-ארציות ומדובר בהפסד הכנסה של 4 מיליון שקלים. "המצב הולך ומידרדר ואי אפשר להמשיך ככה כאילו כלום לא קרה. אם נמשיך ככה תוך מספר חודשים ארקיע לא תהיה קיימת. המצב לא טוב". היו"ר אבי נקש: היתה ירידה של 20 אלף נוסעים בטיסות פנים והפסד הכנסה של 4 מיליון שקלים

נקש הוסיף ואמר כי החברה נמצאת בבעיה קשה ויש לצמצם את מספר העובדים. "אני לא רוצה לשלוח אנשים הביתה. אבל אם רוצים להיות חברת ארקיע כמו שהיא היתה, חלק מהאנשים צריכים למצוא את הדרך החוצה. אם אתם רוצים להמשיך כמו עכשיו, נפסיד כסף ותוך כמה חודשים לא נהיה בביזנס", אמר.

אתמול החליט יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד להכריז סכסוך עבודה דחוף בארקיע, בעצה אחת עם יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי. כוונת ארקיע לפטר עובדים נעשית באופן חד-צדדי ובניגוד מוחלט להסכם שחתמה החברה עם ההסתדרות ב-2013, לפיו כל עובדי ארקיע בשדה דב יועברו לנתב"ג מבלי לפגוע במשרתו של איש מהם.

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהפגנה. צילום דוברות ההסתדרות

לצד עובדי ארקיע באסיפת ההסברה השתתפו אבי אדרי יו"ר איגוד עובדי התחבורה; פרופ' ירון זליכה, יו"ר דירקטוריון תו"ת (תעופה ותיירות) של עובדי ארקיע, שלהם 30% מהבעלות על החברה וכן עליזה בלאיש יו"ר הוועד הארצי של עובדי ארקיע.

"כשהחברה הייתה צריכה אתכם נתתם כתף"

אדרי אמר: "הנחישות שלנו ללכת עם הסיפור הזה עד הסוף, היא כי קודם כל כולנו בני אדם, אבל התנהגות ארקיע, העומד בראשה והבעלים שלה, רחוקה מלהיות של בני אדם. יש פה אנשים עם משפחות, עם ילדים, משכנתאות. ככה לא מכבדים עובדים. אני לא רוצה שאף אחד מכם יישב בבית ויתחיל לדאוג. כשהחברה הייתה צריכה אתכם נתתם כתף, כשהיה צריך מלווה נתתם מלווה, כשהיה צריך להקפיא שכר – הקפאתם".

אדרי הוסיף: "קודם כל מה שצריך לקרות זה ביטול מוחלט של הפיטורים והצבה של העובדים. יש הסכם קיבוצי שנחתם ב-2013 שחור על גבי עיתון, ולפיו כל עובדי שדה דב צריכים לעבור לנתב"ג וכל עבודה שמבוצעת במיקור חוץ תעבור לעובדי ארקיע. זה הסכם שאני אישית חתום עליו. מצפים מאיתנו לעמוד בהסכמים – אני מצפה מהם לעמוד בהסכמים איתנו".

עוד ציין אדרי ואמר כשפנה לעובדים: "אתם לא לבד, אלא נמצאים בתוך משפחה גדולה שקוראים לה ההסתדרות ובתוך משפחה קצת יותר קטנה אבל עוצמתית של איגוד עובדי התחבורה. אנחנו דורשים הודעה חד-משמעית שאומרת שהפיטורים מבוטלים. בלי זה לא נשב לשום דיון. אני מבטיח שאם נדע להיות ביחד, אגרוף אחד, נביא תוצאות טובות. זה הזמן שלנו".

עליזה בלאיש מסרה: "על הנהלת ארקיע לכבד את ההסכם בדבר העברת העובדים משדה דב לנתב"ג. לא נאפשר שעובדי ארקיע המסורים ישלמו את המחיר ויאבדו את פרנסתם בגלל החלטות אומללות של ההנהלה. נילחם בגזירה וניאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

Exit mobile version