Site icon IAS

סמינר יאט"א בנושא מערכת התחשבנות TIESS

ארגון יאט"א ישראל, בניהולו של המנכ"ל קובי זוסמן, ערך היום (ג') סמינר במלון הרודס תל אביב בנושא מערכת התחשבנות לדיווח והעברת כספים בין ספקי תיירות וסוכנויות נסיעות על בסיס ניסיון של למעלה מ-40 שנים בשירותי סליקה בעולם, מערכת TIESS – Travel Industry Exchange Settlement Solutions.

זו פלטפורמה וולונטרית שסולקת כספים בין גופים העוסקים בתיירות לבין סוכנים או נותני שירות שיושבים בישראל או במדינות אחרות בעולם ושהגביה מהם יכולה להיות בשקלים או במגוון רחב של מטבעות.

המערכת הושקה בישראל לפני כשנתיים וחצי וזכתה להצלחה רבה בעולם כולו. "כיום אנו עדים להצלחת המערכת גם בתחומים כמו מלונות,  קרוזים ורכבות ולא רק תעופה", ציין קובי.

לארגון יאט"א הרבה מאוד אמצעים פיננסים שמשרתים את תעשיית התעופה, כמו לדוגמא ה- BSP , מערכת סליקת כספים בין למעלה מ-110 חברות תעופה הפועלות בישראל Online) ו- Offline)  לבין כ-420 סוכנים ובין 15 חברות תעופה בתחום המטענים לבין 60 סוכני מטען מורשי יאט"א. הידע הפיננסי הרחב של יאט"א אפשר לה להיכנס לתחומים נוספים המעניקים שירות גם לגורמים אחרים.

קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א (IATA) בישראל הציג  בפני המשתתפים את תפקידיה המרכזיים של יאט"א בתעשיית התעופה והתיירות, כמו לדוגמא יצירת יעילות וחיסכון בעלויות של חברות תעופה וגופים המשיקים להן.

מעורבותה הדינמית של יאט"א בנושא שדות התעופה העוברים הליך של האוטומציה היא לייעל את הוצאות חברות התעופה מאידך גיסא ואת שיפור השירות של הנוסעים מחד גיסא. מספר הנוסעים בעולם ובישראל במגמת עלייה ויש צורך למצוא אמצעים שיתנו מענה טוב יותר לתנועת הנוסעים הנכנסים ויוצאים.

איגנסיו טאמאריט ( Ignacio Tamarit ) האחראי על  מערכת TIESS בארגון יאט"א הגיע במיוחד לישראל והציג בפני המשתתפים בסמינר את המערכת על כל היבטיה. "המערכת נועדה להקל על תהליך התשלום שהוא מורכב כשלעצמו ולהעניק שקט וביטחון לצדדים העוסקים בענף התיירות ברמה בינלאומית ולא רק מקומית. המערכת לא רק מייצרת אפשרויות תשלום אלא גם יצירת ניהול כל המערך", ציין האורח מספרד.

Exit mobile version