Site icon IAS

סאס רוכשת את חברת התעופה קימבר

חברת התעופה סקנדינביאן איירליינס המפעילה טיסת ישירות וסדירות מתל אביב לקופנהגן וטיסות עונתיות לשטוקהולם הודיע כי תרכוש  את חברת התעופה הדנית "קימבר".

 

חברת התעופה "קימבר" הינה חברת תעופה אזורית ובינלאומית שבסיס פעילותה המרכזי הוא בשדה התעופה קסטרופ בקופנהגן. החברה נוסדה ב- 1950 והיא בולטת מאד בעיקר בטיסות אזוריות בתוך סקנדינביה באמצעות מטוסים קטנים וזולים לתפעול אך בעבר הפעילה גם טיסות ליעדים רבים באירופה והים התיכון כולל טיסה ישירה לתל אביב בשנים 2010-2011. בשיא פעילותה לאחר שהתאחדה עם חברת התעופה "סטרלינג" ב- 2008 טסה חברת "קימבר סטרלינג" לכ-53 יעדים.

 

בעקבות הרכישה יתווסף לצי המטוסים של סאס, 12 מטוסים קטנים מסוג CRJ900 אשר ממוקמים בשדה התעופה "קסטרופ" בקופנהגן וישלימו את צי המטוסים המגוון של סאס הכולל מטוסים גדולים יותר מסוג איירבוס ובואינג. מטוסים אלה יאפשרו לסאס להגיע ולנחות גם בשדות תעופה אזוריים וקטנים יותר בערים רבות בצפון אירופה.

 

"רכישת קימבר הנחשבת למומחית בתחום הטיסות האזוריות, תאפשר לסאס גמישות רבה יותר ומשמעותית בתחום זה הכוללת הגדלת כמות הטיסות, פתיחת קווים ויעדים חדשים, מחירים תחרותיים ואטרקטיביים יותר ואף שירות טוב יותר לטובת לקוחות סאס, כמו גם, דבר זה יוסיף ליעילות הטיסות והרווח התפעולי שלהן" אומר ריקארד גוסטפסון, נשיא ומנכ"ל סאס.

 

שווי העסקה הוא כ- 20 MDKK, התשלום האחרון אמור להימסר באפריל 2015. העסקה חייב להיות מאושרת על ידי רשויות ההגבלים העסקיים הרלוונטיות והוא כפוף גם לתנאים מקובלים אחרים.

 

סאס חברה בברית סטאר אליינס וטסה כיום לכ- 280 יעדים. בשנת 2013-2014 השיקה סאס למעלה מ- 100 קוים חדשים ואף הודיעה כבר כי בשנת 2015 תפתח 9 קווים נוספים. רכישת קימבר הינו המשך תהליך התרחבותה המשמעותי של החברה שהינה המובילה והגדולה בצפון אירופה. בסוף 2013 חתמה סאס על הזמנה לרכישת 12 מטוסים חדשים מחברת איירבוס ועל אופציה ל- 6 נוספים שיתווספו גם הם לצי המטוסים המתחדש של החברה המונה כיום כ- 132 מטוסים לטווחי טיסה שונים.

Exit mobile version