Site icon IAS

נתניהו: "המטרה טיסות בנתיב הקצר גם למומביי"

שר התיירות, יריב לוין, סוקר את פעילות משרד התיירות בישיבת הממשלה. צילום. דוברות הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע תקווה בפתיחת ישיבתה השבועית של הממשלה, כי "המטרה הבאה היא שיופעלו טיסות ישירות, מתל אביב למומביי בחמש שעות, פחות מתל אביב ללונדון, ברומזו שהכוונה שטיסות אלה יעברו במרחב האווירי של ערב הסעודית. עוד התברר, כי פעולות חשאיות של גורמים ישראלים הן שאפשרו לאייר אינדיה לטוס מדלהי לישראל, תוך כדי חציית המרחב האווירי של ערב הסעודית.

חברות זרות כן – אל על לא

אם יתממש חזונו של ראש הממשלה, יהיו הרבה חברות מהמזרח הרחוק, שירצו לטוס במסלול הקצר בין נתב"ג למומביי, בגין כדאיותו מבחינת תועלת, רווח, הכנסה, וככלליותו לחברות התעופה עצמן וליתרונות הכלכליים שיצמחו מכך למשק הישראלי.

באשר לאל על עדיין נאסר עליה לטוס במרחב האווירי של ערב הסעודית. גם כשאייר אינדיה כבר טסה לישראל במרחב האווירי הזה. אם יפתח בעתיד גם מסלול מקוצר לבומביי היא תפגע בעקבות כך.

"משמעות תיירותית כלכלית ומדינית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפני פתיחת ישיבת הממשלה לטיסת אייר אינדיה מדלהי, תוך חציית שמי ערב הסעודית, לישראל ואמר: "ציון העובדה שחברת התעופה ההודית אייר אינדיה טסה בטיסה ישירה לישראל לפני ימים אחדים, בקו ישיר מהודו לתל אביב. המשמעות ברורה לכולם. יש לזה משמעות תיירותית, כלכלית, טכנולוגית, מדינית, משמעויות ראשונות במעלה".

לדברי נתניהו "הכלכלה הישראלית תתפתח בשתי דרכים – או במוצרים חדשים או בשווקים חדשים. מה שאנחנו עשינו כאן זו פריצת דרך לשווקים חדשים ענקיים וזה שינוי גדול מאוד. המטרה שאני מקווה שנסמן אותה היא שהטיסה הבאה או הטיסות הבאות יכללו גם טיסות ישירות מתל אביב למומביי בחמש שעות, פחות מתל אביב ללונדון. המשמעות היא כבירה".

הוא ביקש גם להודות לכל אלה שנטלו חלק בעידוד ובשכנועים הדרושים, רובם בחשיכה, שאפשרו לאייר אינדיה לטוס במרחב האווירי של ערב הסעודית. "אני מבקש להודות, קודם כל, לאנשים שמלווים אותי כמה שנים בעשייה הזאת, בראש ובראשונה ליצחק מולכו ואחריו יריב לוין, לאלי גרונר וכמובן לישראל כץ ולרת"א. אלה דברים שהבשילו במהלך הזמן והם יוצרים פוטנציאל עצום למדינת ישראל. אני חושב שהמשמעויות ארוכות הטווח של זה יתבררו בהמשך, אבל כרגע אני לא חושב שאנחנו צריכים להרבות בדיבור מעבר למה שאמרתי כאן, על מנת לאפשר את אותן התפתחויות.

אני מבקש גם להודות למאיר בן שבת, ראש המל"ל, בעזרה לאייר-אינדיה, גם קודמך בתפקיד עזר לנו ומגיע להם. זו פעולה ארוכה, רובה בחשיכה, ועדיף שהיא תישאר כרגע כך, אבל אני מודה לך מאיר על הדבר החשוב הזה שעשית".

Exit mobile version