Site icon IAS

נמלי התעופה של לונדון משקיעים בהגנה נגד רחפנים

נמל התעופה לונדון הית'רו. צילום Depositphotos

שני נמלי התעופה הגדולים של לונדון טוענים כי רכשו, או מתכננים לרכוש, טכנולוגיה נגד רחפנים. זאת בעקבות השבתת נמל גטוויק לפני חג המולד מחשש לרחפנים בקרבת נמל התעופה. אז הושעו שם טיסות לפרקי זמן שונים בין ה-19-21 בדצמבר, לאחר שרחפנים ניצפו משייטים מעל המסלול, דבר שגרם לעיכובים ולביטולי טיסות חמורים של כ-140 אלף נוסעים.

נמל התעופה נפתח מחדש רק לאחר שהצבא הבריטי העביר ציוד צבאי נגד כטב"ם (כלי טיס בלתי מזוהה) לגטוויק כדי להשבית או למנוע כל הפרעה נוספת. ב-IAS פורסם אז כי הציוד הוא מתוצרת רפאל הישראלית.

הצבא פינה את הציוד מנמל התעופה, אך דוברת גטוויק סיפרה לאתר החדשות ATW כי גטוויק רכש ציוד משלו נגד רחפנים במחיר של "כמה מיליוני לירות שטרלינג".

מערכת לניטור רחפנים. של רפאל. הופעלה בגטוויק. צילום רפאל

כשנשאלה מדוע לא היה לנמל התעופה מערכת כלשהי לטיפול בכלי טיס בלתי מאוישים (UAVs) או ברחפנים לפני אירועי החודש שעבר, שכן תצפיות של כטב"מים ברחבי שדות התעופה בבריטניה הפכו נפוצים יותר בשנים האחרונות – אמרה הדוברת כי "לא היתה שיטה חד-משמעית ומוכחת להתמודד עם המל"טים באותו הזמן". היא הוסיפה כי לגטוויק היה "ציוד במקום כדי להבטיח את שלומם של הנמל במהלך האירוע",  אך לא פירטה מעבר לכך.

מהית'רו, נמל התעופה הראשי של לונדון, נמסר כי הם עובדים בצמידות עם הרשויות הרלוונטיות כולל המשטרה, וכי הם מחפשים כל העת את הטכנולוגיות הטובות ביותר כדי לסלק את איום הרחפנים.

דובר מטעם נמל התעופה סטנסטד, שנמצא בבעלות קבוצת מנצ'סטר נמלי תעופה (Manchester Airports Group) אמר כי הקבוצה אינה מגיבה בנושא ואילו דובר נמל התעופה לונדון לוטון לא השיב במפורש על האמצעים נגד הרחפנים, אך פירט בהצהרה בכתב: "אנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם הרשויות הרלוונטיות כדי להבטיח שהנוסעים והצוותים שלנו יהיו מוגנים היטב ובוחנים כל הזמן אמצעי בטיחות כדי להסיר כל איום פוטנציאלי לנמל התעופה".

Exit mobile version