Site icon IAS

נחתם הסכם להפרטת חברת מזח תיירות אילת

הבעלות על חברת מזח תיירות אילת מחולקת כיום שווה בשווה בין המדינה, עיריית אילת והחברה לפיתוח חוף אילת (1/3 כל אחת). החברה מפעילה חוף ים באילת באורך של כ-60 מטר ומשכירה מתקנים בו למפעילים שונים. שטח פעילות החברה הינו כ-10 דונם ופועלים בו מעגן סירות, מועדון צלילה ומסעדה. מכיוון שהדרך הטובה ביותר לפיתוחה ולהפעלתה של החברה הינה באמצעות הרשות המקומית שאחת ממטרותיה המרכזיות היא פיתוח התיירות באילת לרווחת אזרחי ישראל, הוחלט כי העירייה תקבל לניהולה את החברה ותפעל לפיתוחו של המתחם.

 

במסגרת ההסכם התחייבה העירייה לפתח את שטח החברה לטובת הציבור, על פי תכנית פיתוח ואבני דרך שנקבעו מראש. פרק הזמן הכולל שנקבע לפיתוח המקום הוא 5 שנים אך לפי ההערכות, הפיתוח יסתיים מוקדם יותר. בהתאם להסכם, תקים העירייה טיילת לאורך החוף ותשפץ את מעגנת הסירות. הטיילת והמעגנת יהיו פתוחות ונגישות לציבור הרחב ללא תשלום.

 

רשות החברות תעקוב אחר התקדמות עבודות הפיתוח וככל שתעמוד העירייה באבני הדרך, היא תהיה זכאית לרכוש את מלוא הבעלות על החברה, על פי תמורה שתיקבע מראש. יודגש כי כל עוד לא הסתיימו עבודות הפיתוח, מבנה הבעלות בחברה לא ישתנה.

 

מ"מ רשות החברות הממשלתיות, רוני פרידמן, אמר בטקס החתימה: "אני מקווה שעיריית אילת תפעל במרץ לפיתוח המתחם, כך שניתן יהיה להשלים את עסקת המכירה. אך חשוב מכך, תושבי אילת ואזרחי ישראל יוכלו ליהנות משטח חוף מפותח ומשופץ שיהיה נגיש לכולם ללא תשלום". מר פרידמן הודה לראש העיר ולעובדי החברה לפתוח חוף אילת על שיתוף הפעולה.

 

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, אמר: "על חתימה זו נאמר כי רק החולמים מגשימים. החתימה מלמדת על נחישות של כל הגורמים השותפים והיא תוצאה של חשיבה ותפיסה אסטרטגית של הנהגת העיר בשיתוף עם רשות החברות. אין ספק כי הסכם זה יסייע לשדרוג התיירות באילת".

Exit mobile version