Site icon IAS

משעה 16.00 – הפגנת מחאה של ארגוני הנכים בנתב"ג

נתב"ג. צילום עירית רוזנבלום

בנתב"ג מתוכנת היום היום, יום ג', מחאה של ארגוני הנכים החל משעה 16:00 בנתב"ג. זאת בשעה שבמשך היום מתוכננים לעבור בנמל התעופה כ-92 אלף נוסעים – 45,985 יוצאים ו-45,671 נכנסים.

רשות שדות התעופה קוראת לציבור הטסים היום להגיע לטיסות אחר הצהריים והערב המוקדמות בנתב"ג מוקדם מהמתוכנן. כמו כן מבקשת רש"ת מהציבור המגיע לנתב"ג לנהוג בסבלנות ולהישמע להוראות משטרת ישראל. "נעשה כל שניתן על מנת שלוח הטיסות לא ייפגע", מסרו מרש"ת.

"פארסת הגבולות" בהית'רו

ביקורת גבולות בנמל התעופה הית'רו בלונדון. צילום Depositphotos

ואילו בנמל התעופה הית'רו שבלונדון עומד כיום על שעתיים הזמן שנדרש לנוסע הנוחת בנמל כדי לעבור בביקורת הדרכונים.יו"ר ומנכ"ל בריטיש איירווייז, אלכס כרוז, קורא לאחראים לקחת אחריות ולפעול מיידית כדי לסיים את "פארסת הגבולות" הזו, לדבריו.

במכתב לעיתון Times טוען כרוז כי התורים בהית'רו גרועים בהרבה ממרכזי תעופה (Hubs) אחרים בעולם. משרד הפנים הבריטי אמר בתגובה כי בששה החודשים הראשונים של השנה יותר מ-95% מהנוסעים הנכנסים להית'רו עברו את ביקורת הדרכונים בזמן המקובל העומד על 25 דקות לנוסעים אירופיים מה-EEA – European Economic Area  ו-45 דקות לנוסעים ממקומות אחרים.

כרוז לא ויתר וציין כי המטרה שעליה הכריז משרד הפנים הוחמצה בשנה שעברה 8,298 פעמים וכי מספר הנוסעים שבילו בהמתנה ממושכת לביקורת הדרכונים כבר הגיע השנה ליותר מ-6,000. כרוז הוסיף כי זה אינו מקובל עליו. "איזה מסר מעביר מצב זה, בשעה שאנחנו מנסים ליצור קשרים מחוץ לאיחוד האירופי? אנחנו צריכים יותר מאשר קווי תעופה ל'בריטניה בלבד' כדי להראות שבריטניה פתוחה לעסקים".

את דבריו של כרוז צריך לקרוא גם בהקשר לדאגתו למה שיקרה לתעופה בבריטניה אחרי הברקזיט. דובר מטעם משרד הפנים בבריטניה אמר ל-BBC כי הם מבינים את התסכול של אילו שמחכים בתור, אולם הם לא יתפשרו על הבדיקות הנחוצות בגבולות אשר שומרות על בטחונה של המדינה. הוא ציין כי משטרת הגבולות קיבלה תגבור של 200 עובדים לתקופת הקיץ.

Exit mobile version