Site icon IAS

מסלול תיירות דו כיווני בין ישראל ליוון

יצוין, כי הבחירה באתונה כיעד לכנס השנתי של ההתאחדות נבעה, בין השאר, גם מן התפישה כי התיירות הישראלית הנרחבת ליוון מהווה שער ליצירת מסלול תיירות דו כיווני בין ישראל ליוון. או, כדבריו של יו"ר ההתאחדות קובי קרני: כל מטוס שיוצא מישראל, יכול להביא עליו תיירים יווניים לישראל.
 
לאור תפישה זו גם הוציאו שתי ההתאחדויות קטלוג ספקי תיירות משותף לשתי המדינות, אשר בו כתב היו"ר קרני ליוונים: בואו להכיר את הארץ שממנה באים התיירים החביבים עליכם. מנכ"לית ההתאחדות חני סובול הזמינה את ההתאחדות היוונית HATTA לקיים בישראל את הכנס השנתי שלה בשנה הבאה: "נשמח לארח אתכם בירושלים, ים המלח, הגליל, תל אביב או בכל אחת מן הערים הנפלאות של ישראל."
 
עם חתימת ההסכם היום, מקווים בהתאחדות כי היוונים ייענו להזמנה וכי בשנת 2017 תארח התאחדות משרדי הנסיעות את הכנס השנתי של התאחדות הסוכנים היוונית, בנוסף לכנס של ארגון סוכני הנסיעות של האיחוד האירופי ECTAA.
 
בטקס שנערך היום אמר ליסנדרוס צילידיס, נשיא ההתאחדות היוונית, כי ההסכם חשוב במיוחד מכיוון שמדובר בשתי מדינות אהובות ובעלות מאפיינים שמאפשרים להן שיתוף פעולה אמיתי.

דבריו של צילידיס ללא ספק התייחסו גם לקשר המיוחד בין ההתאחדויות אשר החל כאשר, בסמוך לכניסתה של סובול לתפקיד, נקלעה יוון למשבר הפיננסי. באקט של קולגיאליות ואהדה, יצרה סובול קשר עם צילידיס, ובמהלך תקופת המשבר שוחחו השניים מדי יום וחברי ההתאחדות – ודרכם ענף התיירות כולו – קיבלו עדכון יומי מכלי ראשון אודות ההתרחשויות ביוון לגבי התיירים במדינה.
 
הטקס התקיים בהשתתפותם של מזכיר המדינה לענייני תיירות טריפונופולוס, יו"ר עמותת התיירות הראשית של יוון כולה, מנכ"ל חברת התעופה איגיאן, שהטיסה את חברי ההתאחדות לכנס באתונה, ובכירי תיירות נוספים מיוון ומישראל.

אפרים פורטיס, מנכ"ל חברת Open Sky המייצגת את חברת התעופה איגיאן בישראל, שותף גם הוא לרעיון שמובילה ההתאחדות בדבר ההזדמנות להגברת התיירות הנכנסת מיוון לישראל, ואמר כי איגיאן תמשיך לפעול בשיתוף פעולה עם סוכני הנסיעות, לטובת כל הצדדים.
 
הטקס נערך בשיאו של יום שהוקדש לפתיחת הזדמנויות עסקיות בפני משתתפי הכנס השנתי, וכלל מפגשי B2B רבים, שכבר הניבו שיתופי פעולה בין גורמי תיירות מיוון ומישראל.

Exit mobile version