Site icon IAS

מסלול עוקף אשראי

גלובל ליסינג בעידן הקורונה. צילום Depositphotos

יאט"א, ארגון חברות התעופה הבינלאומי, ודויטשה בנק, הבנק המוביל בגרמניה הודיעו על יוזמה משותפת לפיתוח מודל תשלומים חדש בין נוסעים לחברות תעופה. שני הגופים יקימו מערכת חדשה שתאפשר לנוסעים לשלם ישירות לחברות התעופה ולחסוך את עמלות האשראי שמוטלות על חברות התעופה.

לפי ההערכות, המהלך יוביל להוזלה של כ-8 מיליארד דולר בשנה בעלויות האשראי של חברות התעופה בעולם ויחסוך להן גם את ההתמודדות עם הונאות אשראי. אבל לא רק חברות התעופה ירוויחו מהמודל החדש: הנוסעים יוכלו לקבל תנאי אשראי מועדפים מחברות התעופה בעת רכישת כרטיסי טיסה. "המטרה שלנו היא להבטיח חיסכון משמעותי בעמלות הסליקה ובהונאות", אמר חוויאר אורחאס, ראש חטיבת הבנקאות ביאט"א.

מטוס חברת התעופה לופטהנזה. צילום יחצ

חברות התעופה מחפשות מזה שנים פתרון שיוזיל את עמלות הסליקה שגובות חברות האשראי. אשרות אלה מסתכמות בשיעור של 1%-3% מגובה העסקה. ואולם, נראה שרבות מהן לא ימהרו לוותר על תשלום בכרטיס אשראי הבנקאי המוכר, וזאת עוד לפני המאבק העיקש שצפויים להציג הבנקים ביוזמה החדשה.

לפי שעה, המודל החדש מוגדר כפילוט וכניסתו לשוק המסחרי עדיין רחוקה. בדויטשה בנק גילו כי יש מספר חברות תעופה שהביעו עניין ביוזמה – לופטהנזה בראשן. "אנחנו מאמינים שהתחרות בתשלומים ועמלות סליקה היא גורם מהותי בהנמכת עלויות ושיפור השירות ללקוח", נמסר מהחברה הגרמנית.

Exit mobile version