Site icon IAS

"ממשלת ישראל לא עושה מספיק לעודד חברות תעופה לטוס לישראל"

קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א ישראל. צילום עוזי בכר

תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית, 2024 IMTM – International Mediterranean Tourism Market  נפתחה היום (3.4) בפעם ה-30 בביתן 2 ב-EXPO תל אביב. השנה הגיעו לתערוכה כ-80 מציגים, עשרות ביתנים, כ-15 מדינות ועשרות בכירים ושגרירים. בין המשלחות שהשתתפו השנה בתערוכה: קפריסין, אזרבייג'ן, רומניה, סרי לנקה, טאיוואן, וייטנאם, צרפת, אל סלבדור, צ'כיה ,יוון, אתיופיה ועוד. למרות המלחמה, השנה לקחו חלק מספר של כ-9,000 מבקרים, מתוכם כ-7,600 קהל מקצועי שפקד את התערוכה.

קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א ישראל, אמר בראיון לאתר IAS, בפתיחת התערוכה : "כיף להיות באירוע שאומנם מצומצם יותר לעומת שנים קודמות, אבל עדיין עצם זה שאנשים נפגשים ומדברים על אתגרי התעשייה זה בהחלט חשוב. חצי השנה האחרונה הייתה דרמתית עבור חברות התעופה שפועלות מישראל ולישראל. מירידה חריפה מאוד וכמעט עצירה מוחלטת, למעט חברות התעופה הישראליות, השוק מתחיל להתאושש, אך יחד עם זאת מספר המושבים המוצעים בשוק הישראלי הוא עדיין לא מספיק גבוה".

קובי זוסמן הוסיף ואמר: "אני חושב שמי שחייב לקחת את זה לתשומת ליבו זו ממשלת ישראל, שלטעמנו לא עושה מספיק, או אפילו לא עושה כמעט כלום על מנת לעודד חברות תעופה לטוס לישראל ולהגביר את הפעילות שלהם בישראל. זה תפקיד של מדינה לאור החשיבות שיש לתעופה בהתאוששות הכלכלית של ישראל ואין ספק שיהיו אתגרים כלכליים מאוד משמעותיים ביום שהמלחמה תסתיים, ואנחנו לא יודעים מתי זה יקרה. התעופה היא כלי וזרז להתאוששות כלכלית ומדינת ישראל וממשלת ישראל חייבת להבין שתעופה חזקה זה אינטרס של המדינה ויפה שעה אחת קודם. חשוב לתת תמריצים והקלות לחברות תעופה, כמו הנחה באגרות משום שזה אינטרס עליון של מדינת ישראל, שהתעופה תעלה ותפרח כאן וזה בהחלט יעד שצריך לשאוף אליו".

IMTM 2024: הביתן של הרפובליקה הצ'כית. צילום עוזי בכר

IMTM הוא האירוע השנתי והוותיק של ענף התיירות בישראל ונערך על ידי חברת "ארטרא" בע"מ וחברת Israel Travel News, בשיתוף משרד התיירות ומתקיים בחסות התאחדות המלונות בישראל, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, העמותה לתיירות ת"א-יפו, חברת אל-על, ערוץ הטיולים והתאחדות סוכני הנסיעות בישראל.

IMTM מיועד לכל העוסקים בענפי התיירות השונים – תיירות פנים, תיירות נכנסת וכן מדינות וגורמי תיירות מחו"ל. בתערוכה משתתפים דרך קבע מגוון רחב של מציגים ישראלים: עמותת תיירות מכל רחבי הארץ, חברות תעופה, מלונות, חברות להשכרת רכב, חברות ספנות, ספקי שירותים ואטרקציות מסוגים שונים בתחום התיירות. התערוכה כוללת מפגשים וכנסים מקצועיים נלווים ותכניות לסוכנים מוזמנים, במסגרתה מגיעים ליריד מאות מקבלי החלטות מרחבי העולם המשווקים את ישראל כיעד תיירותי.

Exit mobile version