Site icon IAS

מכוון גבוה: ברלין ברנדנבורג שואף ל-24.8 מיליון נוסעים ב-2024

ברלין ברנדנבורג - נמל התעופה מחובר היטב לרשת הכבישים והרכבות באזור .צילום נמל התעופה

נמל התעופה ברלין ברנדנברג (BER) צפוי לקבל בברכה 24.8 מיליון נוסעים במהלך 12 החודשים הקרובים, אם כי הוא עדיין מפגר הרחק מאחור בהשוואה ל- 35.65 מיליון נוסעים בנמלים טגל ושונפלד, בשנת 2019.

עד 2023, ברלין ברנדנבורג השיג את היעדים השנתיים שלו, והגיע ל-23 מיליון נוסעים, גידול של 3 מיליון נוסעים בהשוואה לשנת 2022. למרות העלייה האחרונה, הפעילות נותרה מוגבלת במידה רבה בנמל התעופה, בפיגור מאחורי ההתאוששות שנראתה במרכזים הבינלאומיים העיקריים של המדינה – נמל התעופה של מינכן (MUC) ונמל התעופה של פרנקפורט (FRA).

אם כי, הנושא נראה פחות ריכוזי לברנדנבורג, כאשר תעשיית התעופה של גרמניה עומדת בקיפאון בהשוואה לחזרה שלאחר המגפה שנראתה ברחבי אירופה. חברות הלואו קוסט איזי ג'ט וריינאייר צמצמו באופן ניכר את הפעילות ברחבי המדינה, כאשר הנוכחות של איזי ג'ט אף הגיעה לשפל של 13 שנים. קיבולת החברה ירדה ביותר מ-72%, כאשר ברנדנבורג ירדה למקום ה-12 בין שדות התעופה העמוסים ביותר. בסוף 2022, ריאנאייר קיצצה את לוח הזמנים שלה לחורף בכמעט 40%.

בעוד שריינאייר ואיזיג'ט אולי נסוגו, חברות אחרות, כולל Norse Atlantic Airways ו-Eurowings, הקפיצו את לוחות הזמנים שלהן. עד 2023, חברת הלואו קוסט הגרמנית Eurowings הוסיפה טיסות לנמל התעופה הבינלאומי של טביליסי (TBS) ולנמל התעופה הבינלאומי של דובאי (DBX). השירותים הטרנס-אטלנטיים זכו לחיזוק על ידי Norse Atlantic Airways, שהשיקה לאחרונה שירותים לנמל התעופה הבינלאומי של מיאמי (MIA), בעוד שהחברות הוותיקות דלתא אייר ליינס ויונייטד איירליינס השיקו שתיהן טיסות קיץ לנמל התעופה הבינלאומי וושינגטון דאלס (IAD), וחיזקו את הקשרים הקיימים לניו יורק, נמל התעופה הבינלאומי ג'ון פ. קנדי (JFK).

חברת הלואו-קוסט, יורווינגס מקבוצת לופטהנזה . צילום יח"צ

Norse Atlantic Airways מתכננת גם להשיק 4 טיסות שבועיות לניו יורק החל מה-1 במאי, ועד ה-6 באוקטובר. טיסות ארוכות טווח נוספות נמצאות בתכנון, כאשר ברנדנבורג מבקשת להוסיף יעדים בין-יבשתיים נוספים. חברת הדגל של איחוד האמירויות הערביות, Emirates, ציינה בעבר את העניין בהוספת טיסות לנמל, לצד מינכן, פרנקפורט,  דיסלדורף (DUS) והמבורג (HAM). עם זאת, הסכם שירות אווירי בן כמעט 30 שנה מגביל את ההתרחבות.

על פי הדיווחים, Emirates ביקשה להשיק טיסות בין המרכז שלה בדובאי לברנדנבורג במשך יותר מ-20 שנה, אם כי ההגבלות הנוכחיות מגבילות את פעילותה לארבעה שדות תעופה בלבד בתוך המדינה. בשיחה מוקדם יותר השנה, מנכ"ל Emirates, טיים קלארק, ציין כי כניסתה של חברת התעופה לברנדנבורג תפתח אותה לרשת הגלובלית שלה, ותוסיף עוד תעבורה ארוכת טווח, משהו שהיא מקווה שתוכל לעשות "בעתיד".

Exit mobile version