Site icon IAS

מטוס הדרימליינר של אל על נחת בישראל

קצת אחרי השעה 10 וחצי בבוקר קיבל קברניט מטוס הבואינג 787-9 דרימליינר של אל על רשות ממגדל הפיקוח לנחות בנתב"ג. המטוס נחת בארץ לאחר טיסה ישירה מסיאטל בטיסה מעל הקוטב הצפוני ואירופה, שנמשכה כ-12 שעות. עם כניסתו לשטח נתב"ג התקבל המטוס בטקס חגיגי של זרנוקי מים מסורתיים, חנך המטוס החדש, הנקרא אשדוד, את עידן מטוסי הדרימליינר באל על, שקליטת 16 מטוסים מדגם זה תסתיים ב-2020. אל על השקיעה ברכישת המטוסים למעלה מ-1.25 מיליארד דולר. מטוסי בואינג 787-9 ו-787-8 יחליפו את מטוסי הג'מבו הוותיקים מדגם בואינג  747-400 ובהמשך גם את צי מטוסי בואינג 767. את טיסת הדריליינר הראשונה של אל על הובילו קברניט נועם דורון, מנהל פרויקט 787, קברניט אלי נרי, קברניט רועי בנימיני וקצין ראשון אריאל להב.

קבלת פנים בטקס חגיגי

המטוס התקבל ברחבת אל על בטקס חגיגי במעמד שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, השר  הבריטי לענייני המזרח התיכון ופיתוח בינלאומי אליסטר ברט, שגריר ארה"ב בישראל דוויד פרידמן, שגריר ברזיל בישראל פאולו סיזר מיירה דה וסקונסלוס, ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, דדי בורוביץ מבעלי השליטה באל על, חבר דירקטוריון אל על פיני גנזבורג, מנכ"לי אל על בעבר אליעזר שקדי ויואל פלדשו, המשמש היום מנכ"ל רשות התעופה האזרחית (רת"א), מנכ"ל בואינג ישראל דוד עברי, מנכ"ל ארקיע ניר דגן ומנכ"ל יאט"א ישראל קובי זוסמן.

150 נוסעים היו בטיסה הראשונה

בטיסה הראשונה היו כ-150 נוסעים, ביניהם: אלי דפס יו"ר אל על, תמי מוזס בורוביץ סגנית יו"ר הדירקטוריון, דוד מימון  מנכ"ל אל על, סגן יו״ר בואינג ריי קונור, בכירים מבואינג, רולס רויס, סמנכ"ל המסחר של אל על גונן אוסישקין, ראש אגף השיווק של אל על מירה פיזיצקי, מנהל סניף ישראל של אל על ירום ודיש, מנכ"ל סן דור מיקי שטרסבורגר מנכ"ל סאן דור, והבעלים והמנכ"לים של משרדי הנסיעות הגדולים בארץ – אחישי גל, קובי קרני, עפר חודרוב, אפרים קרמר, ארז שמול, בני אשר, עדית פדן, ויעקב אמסלם, כמו כן היו בטיסה, נשיא חברת החכרת המטוסים  ALC  סטיב הייזי, מנכ"ל יצרנית המושבים ריקארו ד"ר הילר מארק עובדי אל על ואורחים נוספים  מהארץ ומהעולם.

רחב יותר ונוח יותר

בואינג 787 תוכנן עם גוף רחב יותר מאשר בואינג 767, שאותו הוא אמור להחליף. בסיור בתוך המטוס חשים זאת כשרואים את תצורת המושבים במחלקת התיירים של 3X3X3, לעומת 2X3X2 במטוס 767. אגב, תצורת מושבים של 2X3X2 יש ב-787 החדש במחלקת תיירים פלוס ולכן יש במחלקה שטח מרחבי הרבה יותר גדול מזה שיש ב-767. במטוס החדש בוטלה המחלקה הראשונה ובמקומה הוצבה מחלקת עסקים משופרת מאוד עם מושבי מיטה ומערכות בידור מתקדמות, כפי שיש בכל מחלקות הטיסה במטוס.

"ביטוי להתפתחות אל על והשתלבותה במדיניות השמים הפתוחים"

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ אמר: ברכות, רכישת מטוסי הדרימליינר מחברת בואינג היא ביטוי להתפתחות אל על והשתלבותה במדיניות השמים הפתוחים ובמקביל לעומק היחסים האזרחיים ויחסי הסחר בין ישראל לארה"ב. הברית בין ארה״ב וישראל, המבוססת על ערכים משותפים וזהות אינטרסים, היא העוגן המרכזי ליציבות האזור.

"ישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון  ובת הברית היחידה עליה יכולה ארה״ב לסמוך בשעת מבחן. אנחנו חולקים מודיעין משותף מול איומי הטרור הסוני של דעא"ש ואל קאידה ומול החתרנות השיעית והתמיכה בטרור, מבית מדרשה של אירן. אסור לאפשר לאירן להתבסס צבאית בסוריה ולהקים חזית צפונית מול ישראל, ואסור לאפשר לה להקים מסדרון יבשתי שיחבר בציר של טרור בין טהרן לבירות.

"ארה״ב חייבת לחזור לעמדת הובלה והנהגה באזור. מדיניות ההנהגה מאחור של הממשל האמריקאי היוצא, נכשלה ואפשרה לציר הרשע האירני, בגיבוי רוסיה, להגיע לעמדת השפעה מכרעת שמאיימת על בנות בריתה של ארה״ב באזור. ישראל תפעל לשמור על בטחונה מול כל איום. ישראל לא תאפשר לאיראן וגרורותיה באזור להקים חזית צפונית ולאיים על העורף ועל תשתיות לאומיות בישראל. נעשה ככל שנידרש כדי למנוע זאת".

"יום חג לאל על"

דוד מימון, מנכ"ל אל על אמר: "היום הוא יום חג לאל על, שיאה של תנופת ההתחדשות אותה התחלנו לפני שנה וחצי בעת רכישת 16 המטוסים החדשים מחברת בואינג. אנו שמחים לצאת לדרך חדשה עם מטוס הדרימליינר הראשון. הגעתם הצפויה של מטוסי 787 החדשים תהווה את שיאה של תנופת ההתחדשות אשר תכלול מהפכה בחוויית הלקוח בכל ממשקי הטיסה. קבענו לעצמנו רף גבוה מאוד של מצוינות שירותית ומוצרית על מנת להתמודד בזירה התחרותית ולשמור על מעמדנו כבחירה הראשונה והמועדפת של הנוסעים, אל ומישראל. אני משוכנע כי מהלך ההצטיידות המשמעותי הזה מהווה הזדמנות גדולה לעמוד ברף הגבוה המצופה מאיתנו ולהמשיך את תנופת ההתחדשות של אל על, להציע ללקוחותינו נוחות מרבית, חדשנות טכנולוגית, מטוסים מתקדמים ושירות איכותי".

מחאת עובדי התחזוקה

מה שהעכיר את אווירת השמחה הייתה מחאת עובדי התחזוקה של חברת אל על , שהפגינו במהלך הטקס, לבושים בחולצות שחורות במחאה על תנאי העסקתם.

Exit mobile version