Site icon IAS

מזג האוויר הצפוי משנה את תוכניות חברות התעופה

מחברת ארקיע נמסר כי עקב הצפי למזג אוויר סוער וחריג תעתיק מחר (יום ו) ארקיע את הפעילות הפנים ארצית משדה דב לנתב"ג. אי לכך, כל הטיסות מ/אל אילת ימריאו וינחתו בנתב"ג. הודעות מועברות לנוסעים.

גם חברת ישראייר הודיעה כי בשל מזג האוויר הסוער הצפוי מחר, ישראייר מעבירה את הפעילות הפנים ארצית משדה דב לנתב״ג. הודעות נשלחו לנוסעים.

לפי החזאים, בשעות הצהריים של יום שישי צפויות רוחות בעוצמה של 40 קשרים, שהם 80 קמ"ש. הרוחות אף יגיעו באופן נקודתי למהירות של 100 קילומטרים לשעה. עם הרוח והסערה מגיעים גם הגלים שיגיעו עד לגובה של 6 מטרים.

אתמול נבנתה לאורך חופיה של תל אביב חומה גבוהה שאמורה למנוע מהגלים הגבוהים להציף את רחובות העיר הסמוכים לחוף. במשטרה ציינו כי לאור אירועי העבר ניתן לצפות לחסימת צירים ברחבי הארץ. היערכות המשטרה כוללת תאום מול נתיבי ישראל והכנת כוחות שיגיעו לצמתים כדי לשמור על שגרת החיים בצורה הטובה ביותר.

 

מרשות שדות התעופה נמסר כי בנמל  התעופה בן גוריון הושלמו ההכנות ובכלל זה בחינת כלל נקודות הבטיחות ונקודות בהן עצמים זרים יכולים לעוף מעוצמת הרוח. רועננו הוראות הבטיחות בקרבת מטוסים והטיפול בכבודת הבטן. תוגברו יחידות מבצעיות ותפעוליות כדי לשמור על רמת בטיחות גבוהה.

ואילו שדות התעופה ראש פינה, חיפה,  הרצליה, אילת ושדה דב סיימו את ההכנות לקראת סוף השבוע הסוער. פונו כל העצמים היכולים להתנתק ולנוע ברוח שתנשב. נבדקו ונקשרו המטוסים החונים בשדות התעופה והועברו הטיסות הפנים ארצי משדה דב לנתב"ג כל הטיסות מאילת ולאילת יצאו וינחתו בנמל התעופה בן גוריון

על ציבור הנוסעים להתעדכן בחברות התעופה ישראייר וארקיע על טיסתם ומועדם.

באתר החרמון נערכים לשישי סוער

שלג קל החל לרדת במפלס העליון בחרמון, הטמפ' כרגע 0 מעלות וערפילי. באתר הושלמו ההכנות למערכת המתקרבת ועונת החורף.  70  טון מלח  נרכשו  לפיזור השלג  מצירי התנועה למניעת החלקות.

כל חתולי השלג והמפלסות  עברו טיפול שוטף שנתי והם מוכנים לפעולה. המפלסת מפלסת את השלג מהכבישים ומפזרת מלח למניעת החלקה. חתולי השלג מפלסים שלג על גבי המסלולים. 

מדי יום  מתקבלת תחזית לשלושה ימים לחרמון ובהתאם מבצעים הערכת מצב. חשוב לזכור שלמרות התחזית וההערכות, המצב עשוי להשתנות בפועל.

צוות האתר יעסוק בפינוי השלגים והצירים כבר במהלך הסופה על מנת לפתוח את האתר במהירות האפשרית. מומלץ להתעדכן באתר האינטרנט בפיייסבוק ובמצלמות האתר.

באתר מצפים לשלג משמעותי לטובת פתיחת עונת הגלישה.

 

Exit mobile version