Site icon IAS

מהפכת תשתיות בנתב"ג: כניסה חדשה תחסוך 10 ק"מ ותקל על העומסים

שער הכניסה החדש לנתב”ג. הדמיה משרד התחבורה

רשות שדות התעופה הודיעה כי חברת שפיר הנדסה אזרחית וימית בע"מ זכתה במכרז להקמת הכניסה החדשה לנמל התעופה בן-גוריון – מחלף נתב"ג מערב. מדובר בפרויקט תשתיתי מהגדולים שיבוצעו בשטח הנמל בשנים הקרובות, בהיקף של כמיליארד שקלים, אשר צפוי לשנות את תוואי הגישה לנמל ולשפר משמעותית את חוויית הנסיעה לנוסעים.

כיום, נוסעים המגיעים מכיוון כביש תל אביב–ירושלים נדרשים לנסוע מסביב לנמל ולעבור כ־10 קילומטרים נוספים. המחלף החדש יקצר את הדרך באופן דרמטי ויקל על העומסים בכביש מספר 1, במיוחד במקטע שבין מחלף חב"ד לכניסה לנתב"ג.

הפרויקט כולל שלושה גשרים שיחצו את נחל איילון ויחברו ישירות את כביש 1 לטרמינלים, מסוף כניסה חדש בשטח של כ-4 דונם, עם תשעה נתיבי בידוק לרכבים בטכנולוגיה מתקדמת, וכן יציאה מהירה מהנמל. העבודות בשטחי נתב"ג יתבצעו על ידי שפיר, בעוד שבאזורים מחוץ לנמל העבודות מנוהלות על ידי חברת נתיבי ישראל (נת"י). סיום העבודות צפוי בתחילת 2029.

המהלך הוא חלק מתוכנית רחבה של משרד התחבורה ורשות שדות התעופה לשדרוג תשתיות נתב"ג, לקראת הגידול הצפוי בנפח הפעילות – עד כ־30 מיליון נוסעים בשנה עד סוף העשור. במקביל, מקודמים פרויקטים נוספים לשדרוג אזורי הבידוק הביטחוני, מתחמי ביקורת הדרכונים, שערי הכניסה לישראל, ומתחם ההסעדה בדיוטי פרי.

חפשו אותנו גם בטלגרם

Exit mobile version