Site icon IAS

לופטהנזה זוכה בפרס יוקרתי

בפתיחת תערוכת התעופה הבינלאומית (ILA) בברלין בשבוע שעבר, הוכרזה לופטהנזה כזוכה בפרס החדשנות של תעשיית התעופה בגרמניה, בקטגוריית הפחתת פליטת מזהמים. פרס החדשנות מוענק בחסות משרד הכלכלה והאנרגיה של ממשלת גרמניה ומביע הכרה לחברות, סטרט-אפים ויזמים פרטיים, אשר הציגו חידושים בתחום התעופה האווירית.

הפרס הוענק ללופטהנזה על שימוש בתוכנת  OMEGA החדשה, אותה פיתחה  יחד עם חברת המחשוב Aviaso. השם "OMEGA" מייצג את ראשי התיבות של "ניטור פעולות וניתוח פערי יעילות". התוכנה עושה שימוש בנתונים אשר נאספו בזמן הטיסה על מנת לייעל את הטיסות העתידיות. בין השאר אוספת התוכנה נתוני מזג אוויר, ביצועי טיסה וניווט. בסוף שנת 2015 ולאחר כשלוש שנות של ניסויים, שולבה התוכנה באופן רשמי בטיסות הסדירות של החברה.

התוכנה החדשה מספקת נתונים חשובים באמצעות השוואת הערכים המתוכננים, הערכים בפועל והערכים האופטימאליים של השלבים השונים בטיסה על מנת להפחית את צריכת הדלק ופליטות דו תחמוצת הפחמן. "פרויקט OMEGA מהווה התקדמות עצומה עבורנו. כעת אנו יכולים להעריך את הניסיון שנצבר על סמך אלפי טיסות יומיות בכל העולם, לטייב את תכנון הטיסות ולחסוך אלפי טונות של דלק מדי שנה. זוהי תרומה משמעותית לשיפור האיזון האקולוגי," אמר רולף קולר, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה ישראל.

ב-2008 פרסמה קבוצת לופטהנזה את התוכנית האסטרטגית שלה להגנת הסביבה. בשנים שעברו מאז הצליחה החברה לשפר את היעילות התפעולית של צי מטוסי הנוסעים שלה ב-11.5%.

 

Exit mobile version