Site icon IAS

כ-700 מתוך 763 המטוסים של קבוצת לופטהנזה יקורקעו באופן זמני

מטוסי קבוצת התעופה לופטהנזה. "מצב חירום חסר תקדים". צילום יח"צ

"התפשטות נגיף הקורונה העמידה את כל הכלכלה הגלובלית ואת החברה שלנו במצב חירום חסר תקדים. נכון לעכשיו אף אחד לא יכול לחזות את ההשלכות", כך אמר יו"ר דירקטוריון לופטהנזה, קרסטן שפוהר, (Carsten Spohr) עם פרסום נתוני החברה לשנת 2019 והתחזית ל-2020. לדבריו, "עלינו להתמודד עם מצב יוצא דופן זה בצעדים דרסטיים ולעיתים כואבים. באותה עת עלינו לשאת באחריות המיוחדת שחברות התעופה נושאות במדינות מולדתן, אנו עושים ככל יכולתנו בכדי להביא כמה שיותר גרמנים שנתקעו בחו"ל בטיסות מיוחדות, בנוסף אנו עושים כמיטב יכולתנו להבטיח שרשתות האספקה ​​לאלפי עסקים לא יתפרקו, על ידי גיוס יכולת נוספת להובלת מטענים אווירית. ככל שמשבר זה נמשך זמן רב יותר, כך לא ניתן יהיה להבטיח את עתיד התעופה ללא סיוע ממלכתי. בעקבות ההשפעה האדירה של משבר קורונה."

זאת לדבריו, כאשר קבוצת לופטהנזה השיגה EBIT מותאם של 2 מיליארד יורו בסביבה כלכלית קשה ואילו עוצמת הירידה הצפויה בהכנסות ב-2020 עדיין לא ניתנת לחיזוי. נתוני המפתח החשובים ביותר בדוחות הכספיים השנתיים של שנת 2019 כבר דווחו בהכרזה אד הוק ב-13 במרץ. 2.0 מיליארד היורו, ב-EBIT המותאם של קבוצת לופטהנזה עלה בקנה אחד עם התחזית למרות חיובים ניכרים.

המניעים העיקריים לירידה היו עלייה של 600 מיליון יורו בעלויות הדלק והאטה כלכלית בולטת במיוחד בשוקי הבית של הקבוצה. פיתוח הרווחים הושפע גם מלחץ מחירים גבוה בשוק האירופי עקב קיבולת-יתר והיחלשות שוק התובלה האווירית העולמי. הכנסות קבוצת לופטהנזה בשנת 2019 עלו ב-2.5% ל-36.4 מיליארד יורו (ב-2018: 35.5 מיליארד יורו). מרווח ה-EBIT המותאם היה 5.6 אחוזים (בשנה הקודמת: 8.0 אחוזים). הרווח הנקי המאוחד צנח ב-44% ל -1.2 מיליארד יורו (ב-2018 : 2.2 מיליארד יורו).

קרסטן שפוהר, יו"ר דירקטויון קבוצת לופטהנזה. צילום יח"צ

בשנת 2019 השקיעה קבוצת לופטהנזה 3.6 מיליארד יורו (בשנה הקודמת: 3.8 מיליארד יורו), שחלק גדול מהם במטוסים חדשים. תזרים המזומנים החופשי המותאם ירד ל- 203 מיליון יורו (ב-2018: 288 מיליון יורו) בגלל רווחים נמוכים יותר ותשלומי מיסים גבוהים יותר.

קיצוצים דרמטיים ב-2020

בגלל מגבלות הכניסה במדינות רבות וקריסת ביקוש, קבוצת לופטהנזה נאלצה לבצע קיצוצים דרסטיים בפעולות הטיסות שלה – כולל הפסקת הטיסות של הקבוצה לישראל. החברה-הבת אייר דולומיטי ביצעה את טיסתה האחרונה לפי שעה אתמול, 18 במרץ. היום נחתה בווינה הטיסה הסדירה האחרונה של אוסטריאן איירליינס. למעט טיסות מיוחדות, אוסטרייאן איירליינס מפסיקה את פעילות הטיסות שלה עד 28 במרץ. בריסל איירליינס לא תציע טיסות סדירות בתקופה שבין 21 במרץ ל-19 באפריל.

לופטהנזה מפסיקה את פעילותה לטווח הארוך במינכן ותציע בתחילה טיסות ארוכות טווח מפרנקפורט. SWISS תציע רק שלוש טיסות שבועיות לטווח הארוך בשבוע לניוארק (ארה"ב) בנוסף ללוח הטיסות לטווח הקצר והבינוני שיופחת משמעותית.

תוכנית הטיסות לטווח הקצר של לופטהנזה תופחת משמעותית אף יותר, ורק שירותי לופטהנזה CityLine יופעלו ממינכן. מהרכזות בפרנקפורט, מינכן וציריך יונגשו רק מעט מטרופולינים אירופיים. כ-700 מתוך 763 המטוסים של קבוצת לופטהנזה יקורקעו באופן זמני.

"קבוצת לופטהנזה מצוידת כלכלית בכדי להתמודד עם מצב משבר יוצא דופן כמו זה הנוכחי. בבעלותנו 86 אחוז מהצי של הקבוצה, שהיא בעלת ערך בספרים של כ-10 מיליארד יורו. בנוסף, אנו החלטנו להציע בפני האסיפה הכללית השנתית להפסיק את תשלומי הדיבידנד". אמר אולריק סוונסון, סמנכ"ל הכספים של דויטשה לופטהנזה והוועד המנהל מוותר על 20 אחוזים מהתגמול הבסיסי.

Exit mobile version