Site icon IAS

כנס יאט"א ( AGM ) – דוחה קטאר

בתחילת יוני התקיים כנס IATA ה-70 למנהלי חברות תעופה (AGM). הכנס התקיים בדוחה שבקטאר ונטלו בו חלק כ-1000 מנהלי חברות תעופה וביניהם גם נציגים מחברות תעופה ישראליות.

 

בכנס דנו בנושאים תעופתיים שונים כגון: בטיחות, בטחון, איכות הסביבה, הפצת הכרטיסים (NDC), יציבות כלכלית, תשתיות, נוסעים סוררים ועוד.

 

את הכנס ארחו קטאר איירווייס תחת חסותו של האמיר של קטאר, השיח' תמים בן חמאד אל ת'אני. זו הפעם הרביעית ש-AGM מתקיים במזרח התיכון. תעשיית  התעופה באזור מעסיקה כ-2 מיליון עובדים ומגלגלת כ-116 מיליארד דולר. אירוע חשוב נוסף שצוין במהלך הכנס, הוא 100 שנה לטיסה המסחרית הראשונה.

 

כמו כן, נבחר בכנס היו"ר החדש של מועצת המנהלים של IATA, מנכ"ל אייר קנדה מר Calin Rovinescu והוכרז מקום הכנס בשנה הבאה, מיאמי – ארה"ב.

 

ארגון יאט"א הציג דו"ח מפורט על התרומה הכלכלית של תעשיית התעופה וכיצד תעשיית התעופה ממשיכה לשפר את הרווחיות באמצעות התייעלות תוך חיבור בין ערים נוספות, הורדת עלויות ההובלה, תמיכה במקומות עבודה וביצוע השקעות גדולות.

 

ההוצאה השנתית על הובלה אווירית צפויה להגיע ל-764 מיליארד דולר ב-2014, אשר שווה ל- 1% מהתמ"ג העולמי. מספר הנוסעים צפוי להגיע ל-3.3 מיליארד כאשר הנוסעים ייהנו מרשת גלובלית הולכת וגדלה וממחירי הטיסות שצפויות לרדת ב-3.5% במונחים ריאליים (לאחר אינפלציה). הסקטור העסקי ייהנה אף הוא מהגידול ויזכה לירידה של 4% בתעריפי הובלה.

 

NDC

יאט"א הודיעה בכנס בדוחה על שלושה פיילוטים חדשים על מנת לבחון את יכולת ההפצה החדשה NDC. בין משתתפי הפיילוטים נמצאים איירופלוט, אייר לינגוס, קטאר איירווייס וג'יי אר טכנולוגיות.

 

NDC הוא פרויקט שהושק לפיתוח ואימוץ תקן העברת נתונים חדש, המבוסס XML שיאפשר לתעשיית הנסיעות לשנות את הדרך בה נמכרים מוצרי התעופה ע"י טיפול במגבלות ההפצה הנוכחית של התעשייה: בידול מוצר, החדרה לשוק גישה להיצע מלא ועשיר ולבסוף חווית קניה שקופה למשתמש.

 

ב-21 במאי 2014 , אישר משרד התחבורה האמריקני ( DOT ) את תקנה 787, המהווה את מסמך היסודי ל- NDC . בהחלטתו, הודיע משרד התחבורה האמריקני כי "השימוש בסטנדרטים טכניים משותפים עשוי להקל את פיתוח שוק ערוצי ההפצה שיקל על צרכנים בהשוואת תעריפים בין ספקים מתחרים ומוצרים נלווים במגוון ערוצי ההפצה המרובים, להפוך את הרכישה לנוחה יותר, לאפשר לספקים להתאים אישית את השירות וההיצע ולהגביר את השקיפות, היעילות והתחרות".

 

טוני טיילר, מנכ"ל יאט"א העולמית, ברך על השתתפותם של חברות התעופה שנוטלות חלק בפיילוטים ותומכות בפיתוח תקן ה- NDC כדי לחדש את האופן שבו מוצרים של חברת תעופה מוצגים באמצעות סוכני נסיעות ובכך לעזור בקידום היעילות והתחדשנות.

Exit mobile version