חברת ישראייר גרופ מסכמת את הרבעון הראשון של שנת 2025 עם תוצאות עסקיות מרשימות ונתוני שיא, המצביעים על מומנטום חיובי לקראת המשך השנה. הדו"ח הרבעוני שפרסמה החברה חושף גידול של כ-25 מיליון דולר בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת – זינוק חד שמשקף את יעילות המהלכים האסטרטגיים שבוצעו, ואת העלייה הדרמטית בביקושים לטיסות.
החברה הטיסה כ-750 אלף נוסעים במהלך חמשת החודשים הראשונים של השנה – עלייה של למעלה מ-300,000 נוסעים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בנוסף, צבר ההזמנות לעונת הקיץ חצה את רף ה-160 מיליון דולר, נתון הממחיש את האמון של הציבור במותג ואת הפופולריות של מוצרי התיירות שהחברה מציעה.
הרחבת הצי לקראת עונת הקיץ
במהלך הרבעון הרחיבה ישראייר את צי המטוסים שלה בשישה מטוסים חדשים – שניים בבעלות מלאה וארבעה בחכירה רטובה (Wet Lease). המהלך נועד לתמוך בהרחבת הפעילות הצפויה בעונת הקיץ, ולספק מענה לגידול המשמעותי בביקוש. ההרחבה לוותה בגיוס והכשרה מואצת של צוותי אוויר, השקעה בתשתיות תפעוליות וחיזוק מערך המכירות והשיווק.
רווחיות נשמרת למרות הוצאות
למרות עלייה ניכרת בהוצאות – לרבות רכישת מטוסים בעלות של כ-39 מיליון דולר, שדרוג מערכות תפעוליות והשקעה בשיווק – הרווחיות הגולמית של החברה נותרה יציבה. זאת, הודות לניהול מדויק של ההוצאות ולגידול בפעילות, שהצליחו לאזן את אתגרי העונתיות והעלייה בעלויות הייצור.
ההכנסה ממוצרים נלווים (כגון מזון, שדרוג מושבים ושירותים נוספים) נמצאת גם היא במגמת עלייה, ומגיעה לכ-26 דולר לנוסע – לעומת כ-20 דולר בלבד ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות אלו מהוות כיום כ-11% מהמחזור, והן תורמות משמעותית לשיפור השורה התחתונה.
תשתית חכמה להמשך הדרך
ישראייר מדווחת על השקעות אסטרטגיות בטכנולוגיה ובתשתיות דיגיטליות: מערכת AI מתקדמת לניהול הכנסות, מערכת הזמנות וצ'ק-אין מהמתקדמות בתעשייה, אתר מכירות חדש ומערכות תפעוליות אוויריות ברמה הגבוהה ביותר. כל אלה מהווים את הבסיס למהלך ארוך טווח שנועד לאפשר לחברה לעמוד ביעדים השאפתניים שהציבה לשנת 2025.
מבט קדימה: יעד של 2.1 מיליון נוסעים
המנכ"ל אורי סירקיס הציב יעד ברור לשנת 2025: הטסת 2.1 מיליון נוסעים ושמירה על רווח נקי מתואם גבוה לצד רווחיות גולמית חזקה. לשם כך, נבנתה תוכנית עבודה מקיפה הכוללת הגדלת צי המטוסים, תגבור צוותים, השגת סלוטים נוספים בנמל התעופה בן גוריון (בעיקר בטרמינל 1 החסכוני), והתאמה תפעולית להיקפי הפעילות הצפויים.
לדבריו של סירקיס, "היעד הזה בר השגה. בנינו תשתית שמביאה לידי ביטוי את יכולות הצוות ואת החוסן הארגוני. אנו נערכים לעלייה במחירי ההפעלה ולשחיקה אפשרית במחיר הממוצע לנוסע, אך מאמינים כי בעזרת הגידול בכמות הנוסעים והגברת ההכנסות מהמוצרים הנלווים – נוכל להציג גם השנה תוצאות שיא".
רבעון ראשון חזק, הכנה מדוקדקת לעונת הקיץ, יכולות ניהול מוכחות, ותשתיות טכנולוגיות מתקדמות – כל אלו מציבים את ישראייר בעמדה מצוינת לקראת המשך שנת 2025. אם קצב הצמיחה יישמר, החברה צפויה לעקוף את יעד הנוסעים שהציבה לעצמה, ולהציג רווח נקי משופר – גם בצל אתגרי הענף.