Site icon IAS

חיל האוויר מתרגל היום את נמל התעופה רמון

מטוס ארקיע שנחת בנמל התעופה רמון במסגרת תרגיל רוח דרומית. צילום סיון פרג'

היום (יום ב') בין השעות 15:45 ועד 18:45, יתקיים תרגיל הרצה בנמל התעופה רמון, הנמל הבינלאומי החדש, בהשתתפות מטוסי חיל האוויר.בתרגיל ישתתפו שתי טייסות תובלה של חיל האוויר – טייסת 120 עם מטוס הראם וטייסת 100 עם מטוס הצופית. במסגרת התרגיל יתרגלו הטייסות יחד עם יחידות נמל התעופה פעילות תעופתית אווירית הכוללת נחיתות, המראות, הקפות, כניסה בהסעה לרחבות החנייה, דחיפה וגרירה של מטוס ואת ממשקי הפעילות התעופתית בשטח המבצעי. כל הפעילות הזאת תתנהל בפיקוח מגדל הפיקוח בנמל של רמון. התרגיל הינו תרגיל ללא צופים/אורחים.

מטוס הראם ראם (בואינג 707) היום ברמון. צילום יוד צילומים אילת עבור רשת

"נחיתה ראשונה בשדה תעופה חדש תמיד מרגשת", אמר הבוקר אל"מ במיל' אודי בר עוז, סמנכ"ל מבצעים ברש"ת וטייס מילואים בחיל האוויר, "היום מבחינתי זהו יום מיוחד, עבורי נחיתה ראשונה בשדה תעופה חדש שאני שותף בתכנונו, הקמתו וניהולו במסגרת תפקידי כסמנכ"ל מבצעים ברשות שדות התעופה (רש"ת) מרגשת שבעתיים. כמפקד וטייס בחיל האוויר, לנחות עם מטוס שהכוכב הכחול על זנבו ואקרא למגדל רמון בקשר – זו התגשמות של חלום".

בשעות שבהן יתקיים התרגיל ובין השעות 14:30-19:00, לא תתקיים פעילות של טיסות מסחריות בנמל התעופה באילת זו נעשתה בתאום (NOTAM) עם חברות התעופה.

רצף של הרצות

שר התחבורה ישראל כץ עם רונה רמון בטקס הסרת הלוט מעל שמו של נמל התעופה רמון. צילום סיון פרג'

לפני כשבוע בוצעה ברמון, במסגרת תרגיל "רוח דרומית", טיסת ההסמכה הראשונה עם נחיתת מטוס ארקיע והוסר הלוט מעל שלט נמל התעופה הבינלאומי, ע"ש אילן ואסף רמון במעמד רונה רמון ומשפחתה. תרגיל הסמכה זה פתח רצף הרצות בנמל הבינלאומי החדש, לקראת פתיחתו והכשרתו לפעילות מבצעית.

נמל התעופה רמון ישמש לתעופה בינלאומית ופנים-ארצית ויחליף את הנמלים הפועלים כיום באילת ובעובדה. נמל התעופה רמון שבתמנע נבנה בהשקעה של 1.8 מיליארד שקלים מתקציבה הפנימי של רש"ת.

מסלול ההמראות והנחיתות הארוך של השדה, מאפשר לכל סוגי המטוסים – כולל מטוסי ג'מבו גדולים – להמריא ולנחות בו מכל נמל תעופה בעולם. נמל רמון שיחליף את נמל התעופה של אילת, ישמש כנמל תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל בעיקר לטיסות לאירופה וממנה, טיסות טרנס-אטלנטיות וכן לטיסות פנים-ארציות. הטיסות הראשונות ליעדים באירופה יחלו בעונת החורף הקרובה.

בתקופת בנייתו של הנמל גדלה פעילות הטיסות הבינלאומיות לאילת ולדרומה של המדינה ב-89%.

Exit mobile version