Site icon IAS

חוקר חדש לתאונות האוויריות: סא"ל (מיל') גד רגב

הרצון לטוס שוב. צילום Depositphotos

מינוי חדש במשרד התחבורה. סא"ל (מיל') גד רגב מונה לתפקיד חוקר תאונות אוויריות ראשי במשרד התחבורה, לאחר שזכה במכרז לתפקיד על ידי ועדה מקצועית של נציבות שירות המדינה.

רגב, שיכנס לתפקידו מחר (יום רביעי) מחליף את יצחק רז, שפרש לגמלאות לאחר 17 שנים בהם כיהן בתפקיד.

סא"ל (מיל') גד רגב, חוקר התאונות הנכנס

במשך עשר שנות עבודתו במשרד התחבורה, שימש רגב בתפקיד ראש אגף מטה ברשות התעופה האזרחית (רת"א). רגב שירת במשך 25 שנה כאיש צוות אוויר (מהנדס טיס) בחיל האוויר ובתעופה האזרחית ושימש בשורה ארוכה של תפקידים בתחומי התכנון והארגון, כמפקד יחידה מבצעית בחיל האוויר ובתפקידים ניהוליים בגופים שונים בתעופה האזרחית.

רגב, בעל תואר ראשון ושני בכלכלה ומנהל עסקים, מחזיק ברישיון עריכת דין.

משרד החוקר הראשי במשרד התחבורה הוא הגוף הממלכתי הראשי במדינת ישראל האחראי לחקירת תאונות אוויריות, אסונות תעופה ותקריות אוויר. פעילותו מעוגנת בחוק הטיס התשע"א – 2011 והוא מופקד על ניהול חקירות בטיחות של תאונות ותקריות אוויריות ומהווה גוף עצמאי, בלתי תלוי ונטול סמכויות ניהוליות, המשמש כסמכות מקצועית מייעצת לנושא בטיחות הטיסה, בכל סוגי התעופה האזרחית בישראל

חוק הטיס, התשע"א – 2011 קובע כי "חקירה של אירוע בטיחותי היא הליך הכולל איסוף מידע וניתוחו, הסקת מסקנות, לרבות קביעת הסיבות לאירוע הבטיחותי או הגורמים שתרמו להתרחשותו, ומתן המלצות הנוגעות לעניין לצורך שיפור בטיחות התעופה, ככל שלדעת החוקר הראשי יש בכך צורך. מטרתה הבלעדית של חקירה בטיחותית היא מניעת אירועים בטיחותיים, ואין תכליתה ייחוס אחריות אזרחית, פלילית או משמעתית לאירועים כאמור".

Exit mobile version