Site icon IAS

חודש אוגוסט בנתב"ג יסתכם ביותר מ-2.7 מיליון נוסעים – עלייה של 10%

כרתים הססגונית בלילה. צילום Depositphotos

חודש אוגוסט יסתכם בעלייה של 10% בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג עם מעל 2.7 מיליון נוסעים. חודש ספטמבר ימשיך לשבור שיאים בנמל התעופה עם מעל 2.2 מיליון נוסעים ב-14,000 טיסות  בינלאומיות, גידול של 17% בתנועת הנוסעים. כך עולה מנתוני רשות שדות התעופה (רש"ת).

חודש ספטמבר חודש חגי תשרי ימשיך את הגידול החד בתנועת הנוסעים בנתב"ג. הרכבת האווירית לאומן תחל ב-5.9 ותימשך עד ה- 9.9.  רשות שדות התעופה נערכה בכוחות מתוגברים  ליציאת  חסידי ברסלב לעיר אומן  שבאוקראינה למסע החג המסורתי שעיקרו  תפילות ראש השנה על קברו של הצדיק רבי נחמן מברסלב.

בתאריכים  הללו ייצאו כ-133 טיסות, בהן כ-30,000 מחסידי אומן בדרכם לאוקראינה.

היעדים המועדפים על כלל היוצאים בחודש ספטמבר בחגי תשרי הם: יוון, טורקיה (מדינת מעבר), אוקראינה, איטליה ורוסיה.

נתב"ג, ממתינים ליד המסוע עם המזוודות. צילום עירית רוזנבלום

להקדים ולהגיע לשדה ארבע שעות לפני ההמראה

על מנת להקל  על תהליך הטיסה  מתבקשים הנוסעים להגיע לשדה התעופה 4 שעות לפני מועד ההמראה המתוכנן. לנוסעים מומלץ לבצע צ'ק-אין לטיסה מהבית באתר חברת התעופה או באתר נמל התעופה בן גוריון.

לשימוש הנוסעים מעברים אוטומטיים למחזיקי דרכון ביומטרי ומומלץ להצטייד בדרכון ביומטרי. כל נוסע רשאי לשלוח מזוודה תקנית אחת במשקל עד 20 ק"ג ובנוסף ניתן לקחת  למטוס תיק-יד בגודל סטנדרטי במשקל שלא יעלה על 8 ק"ג. לא יאושרו ארגזי קרטון, שקים מפלסטיק, וכל כבודה שאינה תקנית לטיסה. משלוח ארגזי מזון יש לתאם מראש דרך מסופי המטען בנמל התעופה בן גוריון.

בנמל התעופה בן גוריון עומדים לרשות הנוסעים בתי כנסת, מסעדות כשרות, ומגוון חנויות, חנייה לטווח ארוך, שירותי הסעה מטרמינל 3 לטרמינל 1 וחזרה ללא תשלום. עובדי נתב"ג  וההנהלה נערכו להתמודד עם הגידול הדרמטי בתנועת הנוסעים  במהלך חודשי הקיץ וההיערכות תמשיך עד לאחר חגי תשרי. ניתן לבצע בדיקה מקדימה על אודות עיכוב יציאה מהארץ  במספר טלפון  3450 כוכבית.

ברשות שדות התעופה שבים וממליצים לנוסעים לבצע את הליך הצ'ק אין  כבר בבית  להדפיס את כרטיס העלייה למטוס .

יש לבדוק מבעוד מועד מאיזה טרמינל יוצאת הטיסה, לפי חברת התעופה ומספר הטיסה.

בערב יום הכיפורים תיפסק התנועה האווירית ב-13:40 בנחיתת הטיסה האחרונה של טיסת  אל על והמראה אחרונה מנתב"ג ב-13:55, טרם סגירת המרחב האווירי של ישראל.

עם מוצאי יום הכיפורים בתאריך ה 19.9 תחול נחיתה ראשונה בנתב"ג ב 21:30 והמראה ראשונה ב-23:30.

Exit mobile version