Site icon IAS

חברת תעופה קפריסאית חדשה תפעיל טיסות לישראל

חברת התעופה הקפריסאית ""TUS AIRWAYS – “?he Ultimate Schedule”  יוצאת לדרך באופן רשמי ותחל את פעילותה ב-14/2.

מטרת החברה הוא  לחבר את קפריסין עם המדינות האזור הקרובות לה וכן כמענה לחלל שנוצר עם קריסתה של חברת התעופה  Cyprus Airways. החברה שהינה חברה התעופה הקפריסאית היחידה כיום, תפעל מנמל הבית שלה בלרנקה ותפעיל טיסות ליעדים שונים בישראל, יוון, ירדן, מצרים ועוד, לערים מרכזיות כמו ת"א, אתונה, עמאן קהיר וביירות, איים ביוון כמו כריתים ורודוס וכן לשדות תעופה משניים כמו: חיפה, אילת, אלכסנדריה, שארם א-שייך ולוקסור.

החברה תציע מודל תעופתי חדש באזור שמבוסס על מטוסים נוחים ומהירים בגודל בינוני וקטן מסוג Saab2000 שהינו מטוס הטורבו פרופ'  המהיר בעולם ו- Saab340B,  בתצורת מושבים של 50 ו 34 מושבים (בהתאמה). מטוסים אלו מתאפיינים בנוחות מרבית לנוסע וברמת אמינות גבוהה תוך שמירה על עלויות טיסה ודלק נמוכות, כמו כן הם יכולים גם לנחות גם בשדות תעופה משניים. כוונה החברה להפעיל את המטוסים בתדירות גבוהה של טיסות יומיות רבות ליעדים השונים באזור, זאת בלוח זמנים גמיש ומגוון ביותר בהתאם לצרכי הנוסעים ונוחיותם כמו גם במחירים משתלמים. המטרה היא כי מטוסי החברה יפקדו כל יעד מתוך היעדים המתוכננים בין פעמיים לשלוש פעמים בממוצע ביום.

הטיסות מת"א ללרנקה יחלו ב-14/2 ומחיפה ללרנקה ב- 18/2, הטיסות מלרנקה לכרתים יחלו ב-28 למרץ ולרודוס בסוף אפריל ויפעלו כל השנה. מטרת החברה לטוס ל-16 יעדים שונים מקפריסין בשלב הראשון.

החברה תקיים בשלב ראשון בלוח החורף, 7 טיסות שבועיות מת"א ו-2 טיסת שבועיות מחיפה ללרנקה. הטיסות מת"א/נתב"ג יפעלו בימים: ראשון, שני, חמישי, שישי.  בימי ראשון תתבצענה שתי המראות מתל אביב האחת ב 09:10 בבוקר והשנייה בשעה 21:00 בערב, בימי שני תתבצענה הטיסות בשעה 10:10 בבוקר ובשעה 19:00 בערב, בימי חמישי בשעה 10:10 בבוקר ובימי שישי תתבצענה הטיסות בשעה 12:00 ובשעה 17:00. בכיוון הפוך תצאנה הטיסות מלרנקה לת"א בימי ראשון בשעה 19:00, שני בשעה 8:10 ו-19:00 בערב, חמישי בשעה 8:10  וב-22:30 בלילה, בימי שישי ב-15:00 אחה"צ ובמוצ"ש בשעה 19:00 בערב. לוח הזמנים הנוח מאפשר למשל לאנשי עסקים לטוס בבוקר ולחזור בערב ולאנשים היוצאים לחופשה לטוס בשעות הבוקר ולחזור בערב המאוחר וכך להרוויח את מלוא היום. בשלב זה תצאנה הטיסות מנתב"ג מטרמינל 3 אך לקראת הקיץ תעבור החברה לפעול מטרמינל 1.

הטיסות מחיפה ללרנקה יפעלו בשלב ראשון, בימי ראשון וחמישי, בראשון בשעה 17:00 ובחמישי בשעה 17:15, חזרה מלרנקה בראשון בשעה 15:45 ובחמישי בשעה 16:00 אחה"צ.  החברה מתכננת להפוך גם את חיפה  לאחד מנמלי התעופה המרכזיים שאליהם תטוס באזור ותציע בשלב ראשון טיסות סדירות מחיפה ללרנקה לנוחיותם של תושבי אזור הצפון ותושבי המרכז שיוכלו להגיע ברכבת לחיפה ומשם בהסעה נוחה לשדה, לעבור תהליך בידוק וצ'ק אין מהיר של כ-45 דקות בלבד ולעלות לטיסה. שדה התעופה בחיפה ישמש כאחד מהנמלים המרכזיים של החברה  ויופיע החל מהיום במערכת ההזמנות העולמית ה-GDS כיעד בינלאומי.                                                            

מחירי הכרטיסים מחיפה ללרנקה החל מ-39 יורו לכיוון כולל מיסים, ומת"א ללרנקה החל מ-69 יורו כולל מיסים.  ניתן להזמין אצל סוכני הנסיעות או באתר החברה אשר הותאם גם לשפה העברית. השירות בטיסות כולל שתיה קלה בלבד, כרטיסי טיסות שיוזמנו דרך סוכני הנסיעות הישראלים יכללו הטסת מזוודה עד 15 ק"ג ואילו הזמנות ישירות באתר החברה יחויבו בתוספת תשלום בעבור מזוודה בסך של כ- 20 יורו.

ד"ר מיכאל אמפרקידיס, סמנכ"ל החברה והאחראי על השוק הישראלי: "אנחנו שמחים להתחיל את פעילותנו הרשמית לה התכוננו זמן רב ולפתוח טיסות ישירות מישראל לקפריסין שבהם הנוסעים ייהנו מלוח זמנים נוח ומגוון במיוחד, מושבים נוחים, שירות אישי ועלייה/ירידה מהירה שגם תקצר את סך הכל זמן הנסיעה ותהפוך אותה לקצרה, נעימה ומשתלמת יותר. השוק הישראלי הינו שוק מרכזי עבורנו ואנו מתכננים להציע טיסות יומיות נוספות מנתב"ג ומחיפה. תושבי צפון ישראל יוכלו גם הם לטוס עכשיו בנוחות רבה לחו"ל וחיפה תהפוך לעיר נגישה וזמינה ביותר עבור התיירים ואנשי העסקים מקפריסין".

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ: " אני מברך את חברת TUS AIRWASY על תחילת פעילותם והחלטתם לפתוח טיסות ישירות מישראל לקפריסין. מהלך זה הינו המשך למדיניות שהובלתי לפתוח את השמיים לתחרות. אני מאמין שהגדלת היצע הטיסות תביא להורדת מחירי הטיסות לקפריסין עבור הקהל הישראלי, הגדלת מספר התיירים שיגיעו לישראל ובמקביל חיזוק עוד יותר של הקשר התחבורתי והכלכלי המבורך בין שתי המדינות השכנות. זוהי כוחה של תחרות שנעשית בצורה נכונה".

יוליה שטראים סגנית ראש העיר חיפה ויו"ר העמותה לתיירות: "אני מברכת על הטיסות החדשות והישירות מהעיר חיפה שיאפשרו לתושבי חיפה, הקריות והצפון לטוס בנוחות רבה ובמהירות מרבית לחו"ל, כמו גם, יהפכו את העיר לנגישה וזמינה יותר ובכך יתרמו לקידום ועידוד התיירות והכלכלה באזור הצפון".

 

Exit mobile version