Site icon IAS

ועדת הכלכלה בוחנת: חוק שירותי התעופה יתוקן

ישיבת וועדת הכלכלה בנושא חוק שירותי תעופה. צילום ההתאחדות

ישיבת וועדת הכלכלה בנושא חוק שירותי תעופה. צילום ההתאחדות

ועדת הכלכלה קיימה הבוקר (ד') דיון בהצעת חוק שירותי התעופה ועסקה בחובה להנפיק לנוסע כרטיס טיסה בתוך 72 שעות ממועד תשלום התמורה או ממועד אישור ההזמנה על ידי המוכר. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, ציין כי עדיין לא גובשה הצעה לעניין הלקוחות העסקיים שמיוזמתם מבקשים להמתין עם כרטוס ההזמנה והודיע כי הוועדה תדון לעומק בסוגיה זו בעת ההכנה לקריאות שנייה ושלישית.

בנושא חבילות תיור, הוחלט כי על מוכר הכרטיס להודיע בכתב לנוסע לפני ביצוע העסקה כי מימושה מותנה בקיום מספר מינימלי של רוכשים אשר אינו ודאי בהכרח במועד הרכישה. במקרה זה, יידרש מוכר הכרטיס להנפיק לנוסע כרטיס לא יאוחר מ-14 ימים לפני מועד הטיסה או 72 ממועד ביצוע העסקה – המאוחר מבין השניים.

מפאת קוצר הזמן הועדה לא דנה בשני סעיפים בהצעת החוק, האחד דן  בגוף שיהיה אחראי על אכיפת החוק והשני בברירת הדין לצרכן מקום בו ניתן להגיש תביעה הן מכוח חוק שירותי תעופה והן מכוח החקיקה המקבילה באירופה. יצוין כי בדיונים הקודמים של וועדת הכלכלה בנושא ברירת הדין, הייתה עמדת משרד המשפטים כי התיקון המוצע אינו משקף פרקטיקה מקובלת בעולם המשפטי.

חני סובול, מנכ״לית התאחדות משרדי הנסיעות, בירכה על הדיון הענייני שנערך היום ועל התיקונים שעברו ואושרו בקריאה ראשונה. "יש צורך לדייק את הוראות התיקון ולהציע איזון הולם בין הדאגה לרווחת הצרכנים מצד אחד, וודאות לעוסקים מצד שני". בסופו של יום, סיכמה סובול, תעשיית התיירות בנויה במידה רבה על לקוחות חוזרים ושביעות רצון הנוסעים. "הבטחת זכויותיהם הצרכניות היא בראש הרשימה", הוסיפה.

Exit mobile version