Site icon IAS

ועדת הכלכלה אישרה: פטור מתשלום אגרות בשדה התעופה עובדה

ועדת הכלכלה של הכנסת , בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום בדיון פגרה דחוף את בקשת משרד התחבורה, לקבוע בהוראת שעה פטור מ-4 אגרות  נחיתה, פיקוח אווירי, נוסע נכנס ונוסע יוצא), שגובה רשות שדות התעופה (רש"ת) עבור השירותים שניתנים לחברות התעופה ולנוסעים העוברים בשדה התעופה עובדה.

כתוצאה מכך, יימשך הסבסוד שניתן כיום על-ידי משרד התיירות והתאחדות המלונות למחיר כרטיס טיסה אל נמל התעופה בעובדה וממנו, ובכך תימנע העלאת תעריפי אגרות שתוכננה על-ידי משרד התחבורה. הפטור ייכנס לתוקף ב-1 באוקטובר 2016.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, אמר בדיון: "זהו מהלך לחיזוק ולעידוד התיירות באילת, וגם אם הוא טיפה בים בין שלל התיקונים שצריך לבצע על-מנת להפוך את אילת למוקד תיירותי מרכזי, הרי שיש לו חשיבות גדולה; הצפי הוא שמחיר כרטיס הטיסה לעובדה יפחת, ומספר התיירים שיגיעו לאילת עשוי לזנק מ-60 אלף בשנה החולפת לכ-100 אלף בשנה הקרובה".

סמנכ"ל כלכלה וכספים ברשות שדות התעופה, צחי חבושה, ציין כי התקנות שאושרו יגרמו לפגיעה של כ-1.3 מיליון דולר בהכנסות הרשות, אולם לא הביע התנגדות למהלך.

מנכ"ל יאט"א (ארגון חברות התעופה הבינלאומי), קובי זוסמן, בירך על הצעד אולם קרא לדון בכלל האגרות המוטלות על חברות התעופה בישראל. "נמל התעופה בן גוריון הוא מהיקרים בעולם".

יו"ר הוועדה ח"כ כבל הודיע כי ועדת הכלכלה של הכנסת תקיים לאחר הפגרה דיון נרחב בצורך לפתח את נמל התעופה בן גוריון ובצפי לפתיחת שדה תעופה בתמנע, תוך ההשלכות הצפויות על גובה האגרות הנגבות בהם. 

בעקבות הפרסומים על כך שיום חמישי הקרוב צפוי להיות היום העמוס ביותר בתולדות נתב"ג, הודיע ח"כ כבל כי בכוונתו לפנות ליו"ר ולמנכ"ל רשות שדות התעופה ולוודא כי ייערכו בכל הכלים העומדים לרשותם ושכל דלפקי השירות יהיו מאוישים.

 

Exit mobile version