Site icon IAS

וויזאייר מציגה מדיניות כבודה חדשה – כמו זו של ריינאייר

וויז אייר מלוטן לתל אביב צילום יח"צ

וויזאייר (Wizz Air), חברת התעופה הלואו-קוסט הגדולה והצומחת ביותר במרכז ובמזרח אירופה – וגם בנתב"ג – הכריזה אתמול כי החל מה-1 בנובמבר 2018 נוסעים יוכלו לעלות למטוס עם תיק נסיעה בחינם – אך לא עם מזוודת-יד עם גלגלים (טרולי) ללא תשלום. לפי החברה, מטרת מדיניות הכבודה החדשה היא להקל על הנוסעים בתהליך העלייה למטוס, ולאפשר חוויית טיסה חלקה יותר.

קדמה לה ההכרזה על שינוי מדיניות הכבודה בחברת הלואו-קוסט ריינאייר (Ryanair), לפיה יכולים הנוסעים להביא עמם לתוך המטוס תיק אישי קטן שמידותיו מתאימות למקום שמתחת למושב שלפניהם. ריינאייר, שפרסמה באתר את מדיניות הכבודה החדשה שלה כפי שתיכנס לתוקף גם כן ב-1 בנובמבר, ציינה אף היא כי רק לקוחות מועדפים יוכלו לשאת גם מזוודת-יד במשקל של עד 10 ק”ג. נוסע רגיל יידרש לשלם עבור העלאת תיק שני למטוס החל מ-8 ליש”ט/יורו בתשלום בעת ההזמנה, אולם סכום גבוה יותר במועד מאוחר יותר, כמו בצ’ק אין און ליין או בשדה התעופה. מסירת הטרולי עד 40 דקות לפני ההמראה יהיה במחיר של 20-25 ליש”ט/יורו. עליו להימסר בשדה התעופה באשנב מסירת המזוודות לפני ההליך הבטחוני.

יצויין כי רשות ההגבלים העסקיים באיטליה פתחה בחקירה בהקשר של שינוי מדיניות הכבודה הזו בריינאייר.

מדיניות הכבודה החדשה של וויז אייר

בוויזאייר טענו שממצאי החברה מראים כי מעל 10,000 טיסות בשנה מתעכבות בשל בעיות הקשורות לכבודה. כמו כן נמצא כי בחמש השנים האחרונות ישנה ירידה במשך השהות של נוסעים במדינת היעד, וכעת כל נוסע שלישי של Wizz Air מזמין טיסות לתקופה של שלושה ימים ופחות. "כתוצאה מכך, נוסעים של Wizz Air אורזים בחוכמה ובצמצום", סבורה החברה.

"מדיניות כבודה המאפשרת גיוון"

מה-1 לנובמבר 2018, יהיה כל נוסע זכאי לעלות למטוס עם תיק לנסיעה אחת ללא תשלום (40x30x20), בעוד שנוסעים  מועדפים של Wizz Priority, יהיו זכאים להעלות למטוס גם טרולי קטן נוסף (55x40x23). "בהסתמך על סקרי שביעות רצון והשינוי האמור במגמות הטיסה, Wizz Air מציגה משקל חדש למזוודה שתרד לבטן המטוס על סך 10 ק"ג, במחיר נמוך שמתחיל מ-7 אירו", נמסר מוויזאייר.

מנכ"ל וויז אייר ג'וזף ואראדי. החברה מרחיבה את פעילותה בישראל. צילום יח"צ

לדבריה, מדיניות הכבודה החדשה שלה מאפשרת לנוסעים גיוון של יותר מ-50 אפשרויות שונות לשילוב תיקי נסיעה ומזוודות ומעודדת את נוסעיה לארוז בחוכמה ולרכוש כרטיס של Wizz Priority,שכולל עלייה לתא המטוס עם תיק נסיעה (40x30x20), ומזוודת טרולי (55x40x23), כולל עדיפות בזמן הצ'ק אין ובזמן העלייה למטוס, במחיר החל מ-5 אירו.

טיסות שהזומנו ללא Wizz Priority לפני ה-10 באוקטובר לתקופה של אחרי ה-1 בנובמבר 2018, יזכו בשדרוג למזוודה של 10 ק"ג לבטן המטוס, בעוד טיסות שהוזמנו עם מזוודה לבטן המטוס יזכו בשדרוג ל-Wizz Priority.

יוהאן אידהאגן, מנהל השיווק של Wizz Air: "נוסעים מחפשים לעלות למטוס עם כבודה קטנה וקלילה, וזה מרכז המודל של חברות הלואו-קוסט. אנו מעוניינים להציע ללקוחות שלנו את המחירים הנמוכים ביותר, יחד עם שקיפות מלאה של כל העלויות הכלולות. באמצעות הצגה של כבודה קלילה יותר, Wizz Air מאפשרת ללקוח להתאים את הכבודה לצרכיו הפרטיים ולשלם רק לפי הצורך". לדבריו, הם ימשיכו להציע את העלויות הנמוכות ביותר ברשת הרחבה שלהם של 143 יעדים, ב-44 מדינות.

Wizz Air מפעילה מישראל 25 קווים ל-9 מדינות. ב-2018 היא מציעה בקווים 1.3 מיליון מושבים הלוך ושוב וב-2019 תציע 1.6 מיליון מושבים. לפי דו"ח רש"ת, בתשעת החודשים הראשונים של השנה הטיסה וויז אייר 800,786 נוסעים (יוצאים ונכנסים) המהווים גידול של 66% לעומת התקופה הזו ב-2017. "החברה ממשיכה לצמוח ומרחיבה את פעילותה בישראל תוך תמיכה בלמעלה מ-530 משרות עקיפות בתחום התעופה והתיירות בישראל בשנת 2017", סיכמה וויז אייר.

מנכ"ל איזי ג'ט: יהיו עוד פשיטות רגל ומיזוגים בענף התעופה

יוהאן לנדגרן מנכ"ל איזי ג'ט. חששות בענף התעופה. צילום יח"צ

אפשר שאת התשובה למהלכים אלה של וויזאייר וריינאייר אפשר למצוא בדבריו של מנכ"ל איזי ג'ט (Easyjet) יוהאן לנדרגן, שהתריע בפני כשלים נוספים בענף התעופה. לדבריו, יהיו עוד פשיטות רגל ומיזוגים בתעופה בעקבות עליית מחירי הדלק הסילוני, שעלולה להעמיד בסיכון חברות תעופה אירופיות חלשות.

לנדגרן רואיין במסגרת כנס של ABTA – התאחדות סוכני הנסיעות הבריטית – בסביליה שבספרד. הוא אמר שאין טעם בהימורים על זהות חברות התעופה שבסיכון, אך פירט שמי שחשוף למחיר הדלק ללא גידור, סובל מחולשה מסחרית ויש לו מוצר ושירות שהצרכנים לא מוכנים לשלם עבורם – "אז לדעתי עליו להיות מודאג".

הוא אמר שאיזי ג'ט היא החברה השנייה בגודלה באירופה (אחרי ריינאייר, ע"ר) אך עדיין מחזיקה רק 10% מנתח שוק הנסיעות בה. "יש די מקום לצמיחה אורגנית גם בלי מיזוגים ורכישות", הדגיש.

איזי ג'ט רכשה את נכסיה של אייר ברלין שהתמוטטה ונכסיה עמדו למכירה. לדברי לנדגרן, איזי ג'ט ניצלה את ההזדמנות המסויימת הזו לרכישה ועובדת עכשיו על ארגונה מחדש של חברת התעופה הכושלת, שהיתה זהה בגודלה לזו של מונארך הבריטית שקרסה אף היא. לונדגרן אמר כי יהיו שינויים בלוח הזמנים של אייר ברלין בקיץ הבא כדי לייעל את פעילותה.

איזי ג'ט הביעה בעבר גם התעניינות ברכישת חברת התעופה האיטלקית אליטליה, הנאבקת על חייה.

Exit mobile version