Site icon IAS

השר כץ: "צעד היסטורי, חברת תעופה סינית תתחיל לטוס לישראל"

השר כץ בועידת המלונאים: "אתם ענף חשוב. אתם אחד המדדים המובהקים למצב של מדינה, ככל שהתיירות מואצת – ומתפתחת – התעסוקה עולה, הכנסות המדינה גדלות – זה מעיד גם על המצב הביטחוני וגם על המצב הכלכלי. האתגרים של מדינת ישראל להכיל את המציאות הזו ולמרות כל הקשיים – לפתח תיירות. אנחנו רואים זו השנה השנייה רף שעולה במספר התיירים. האתגר לחזור לנורמאליות ולהמשיך. הסכם השמים הפתוחים שכב שנים רבות על המדף. למדתי את הנושא ומצאתי שיש בו חשיבות רבה.

כרגע אנחנו עומדים לפני צעד היסטורי לדעתי. פעם ראשונה שחברה סינית גדולה תתחיל לטוס ישירות לישראל. זה תוצר מאמץ גדול שלנו, של משרד התיירות, ראש הממשלה, השגרירות שם. עכשיו זו המלאכה שלכם לדאוג שיגיעו הנה בקצב עולה וגדול.

כל נושא שדרוג תשתיות התעופה, נתב"ג ושדה תעופה רמון ליד אילת, שמחליף את שדה התעופה בעובדה – פותח פוטנציאל בלתי רגיל לתיירות. זה יהיה יותר טוב ממה שחושבים המתנגדים. זה שדה תעופה בינלאומי, הוריתי על הארכת המסלול ל- 3.6 ק"מ. תתחילו לארגן סלוטים. אתה ראש עיריית אילת צריך לדאוג שיבנו מלונות באילת.

כל רשת הכבישים והרכבות משרת את התיירות. גם המערכות להסעת המונים. בימים האחרונים עסקתי במניעת משגה גדול, היו גורמים שרצו להפסיק את בניית הרכבת הקלה בת"א. הפרויקט יהיה מוכן עוד 5 – 6 שנים.הרכבת הקלה בירושלים משרתת תיירים וכך יהיה לת"א. תייר נוחת בנתב"ג, נוסע 20 דק' ברכבת לירושלים וממשיך ברכבת הקלה בירושלים.מערכת התשתיות הזו משרתת את התיירות. אני מודה על הפרס. אני מעריך את הבעת התודה הזו.

אחת מקודמותיי כאן בועידה (ח"כ ציפי לבני), התנתה את מצב התיירות במצב עם ארה"ב ובחתימה על הסכם שלום. כל חוזי הזעם על הידרדרות היחסים עם ארה"ב – התבדו בעבר. הו בעבר ויכוחים. ב- 1981 לפני הבחירות, ממשלתו של מנחם בגין החליטה להפציץ את הכור בעירק. רונלד רייגן אז גינה את ישראל חריפות. עמדת ארה"ב היום שונה מעמדת ישראל בנושא האיראני. זה ויכוח לא קל, אבל לא יפגע בסופו של דבר ביחסים עם ארה"ב. כולנו שואפים לשלום. מנחם בגין הביא שלום עם מצרים, אבל זה לא רק בידינו. השלום מתחיל בתוכנו. אחד האתגרים לפתח רשת תיירות וארוח בישובים הערבים, כי אוכלוסייתם מונה 20% מתושבי המדינה. הסכם המים הפתוחים הא לא רק הסכם כלכלי, אלא גם פוליטי".

 

יצחק הרצוג:

"במצע שלנו ב'מחנה הציוני' יש התייחסות לתיירות, כוונה לתמרץ את התיירות, להכיר בה כמנוע צמיחה רשמי של המדינה. מבחינתי, ואני מתכנון לנצח, התיירות – תהיה בראש שמחתנו ואני מקווה שנוכל לתת את התמריצים הראויים.

התיירות היא בפיקים לאור המצב הביטחוני. צוק איתן הגיע באמצע הקיץ. אמר לי השבוע נהג מונית: "עשו טובה, אל תעשו מלחמות בקיץ". אנחנו צריכים לעשות הכול כדי לתעל את הסביבה לשקט בכל החזיתות. חלק מתפיסת הביטחון של ישראל צריכה להתנתק מתפיסת הביטחון נטו. רגיעה תביא לצמיחה לתיירות, ובמיוחד שהפרק הבא של ארנסט אנג יאנג נוכל לראות עידוד ממשלתי בתעצומות מלאות. נעשו דברים גדולים. ברצף השני מאז לפניי- נעשו דברים גדולים שהניעו את התיירות. כולנו יודעים שזה לא מספקי. מדברים על עלויות. רמת שירות. הקמת בתי מלון חדשים, שיפטור החוויה התיירותית. כדי לחולל את כל זה צריך להביא להבנות יסודיות בין התעשייה לממשלה כדי להוביל לארנסט יאנג 2.

לא אשכח שאחת ההמלצות נגע לחוף הרצליה. היום אתה מסתובב בהרצליה ורואה את החוויה התיירותית- אתה לא יכול שלא ליהנות. שילוב כל הכוחות יחד כדי להניע את התיירות לשלב הבא – זה הדבר הנכון ביותר לעשות ואני מחויב לכך לגמרי.

הסיטואציה האזורית גורמת לרתיעה.

אנחנו במחנה הציוני רואים את התעסוקה בתעשיית התיירות – כנושא מרכזי. זה ענף שנותן סיפור אישי גדול וענין רב. מאחל לכולנו הצלחה לתעשיית התיירות ולמדינה.

 

 

Exit mobile version