Site icon IAS

המלצה: לאסור העברת מחשבים ניידים לתאי מטען במטוסים

יתכן ויאסר להעביר מחשבים ניידים לתאי המטען של מטוסים, בגלל סיכון אש שהם מהווים. כך פירסם השבוע פאנל בטיחות אוויר הבינלאומי, בהסתמך על דו"ח של רשות התעופה הפדרלי (FAA). על פי הדיווח, סוללה ניידת המתחממת יתר על המידה עלולה לגרום לשריפה משמעותית במטען, שמערכות כיבוי האש לא יוכלו לכבות, מה שעלול "להוביל לאובדן המטוס".

הדיון באיסור

האיסור המוצע יידון על ידי ארגון התעופה האזרחית הבינלאומי (ICAO – International Civil Aviation Organization), של האו"ם, בפגישתו החודש. גם אם הארגון יסכים להמלצת פאנל בטיחות האוויר הבינלאומי, ההחלטה ליישם ולאכוף זאת נמצא בידי רשויות התעופה במדינות השונות. בארה"ב ה- FAA עדיין לא הגיב על ההצעה, למרות שהוא מיוצג בפאנל בטיחות האוויר הבינלאומי, התומך באיסור, והמחקר שלו על הסיכון הטמון משריפות מחשבים ניידים נכלל בהצעת הפאנל. הדו"ח של FAA מעלה חשש, שאם הסוללה של המחשב הנייד מתלקחת האש עלול להתפשט ולגרום לאש הרסנית שתוביל להפלת המטוס.

מעט מחשבים ניידים מועברים לתאי המטען

החדשות הטובות הן, שה-FAA מצא, כי קיימת תדירות נמוכה יחסית של מחשבים ניידים המועברים לתא המטען, היות ורוב האנשים מעדיפים לשאת את המחשבים הניידים איתם לתא הנוסעים, שבו ניתן לזהות במהירות את פריצת האש ולכבותה לפני שהיא מתפשטת.

החשש שסוללות ליתיום מציבות סיכוני אש במטוסים אינו חדש. מחקרים על הסיכון שריפות מטוסים מסוללות ליתיום היו לפני כמה שנים. כך למשל, בשנת 2015 אסרו חברות התעופה בארה"ב להעלות למטוסים את מגלשות הוברבורד, בשל חששותיהן מסיכון האש הנשקף מסוללות הליתיום של ההוברברד.

חבלה

החשש שטרוריסטים ינסו להסתיר מטעני חבלה במחשבים ניידים הניע בתחילת השנה את המחלקה האמריקאית להגנת המולדת (DHS)  לאסור על הכנסת מחשבים ניידים לתא הנוסעים המגיעים מנמלי תעופה בינלאומיים מסוימים. האיסור בוטל ברוב נמלי התעופה בשל הליכי בדיקה מתקדמים יותר.

Exit mobile version