Site icon IAS

המחאה נכשלה וחברת מקדונלדס ישראל זכתה במכרז בנתב"ג

סניף מקדונלדס בחו"ל. החברה בישראל תחליף את בורגר ראנץ' בנתב"ג. צילום Depositphotos

חברת מקדונלדס ישראל זכתה במכרז להפעלת מסעדות לממכר המבורגרים באולם היוצאים ובאולם שחקים בטרמינל 3  ודוכני נקניקיות באולם היוצאים שבטרמינל 1 בנמל התעופה בן גוריון. תקופת הזיכיון הינה לשבע שנים, עם אופציה ל-24 חודשים נוספים.

רש"ת ביקשה 7 מיליון שקל עבור הזיכיון. למכרז ניגשו לבסוף שלוש חברות: בורגר ראנץ', ברגר קינג ומקדונדלס ישראל. ההצעה הראשונה והזוכה של חברת מקדונלדס ישראל עמדה על למעלה מ-17 מיליון שקלים, ההצעה השנייה עמדה על למעלה מ-12 מיליון שקלים והשלישית על למעלה מ-11 מיליון שקלים.

הרוטונדה בנתב"ג. ההצעה של מקדונלדס ישראל עמדה על למעלה מ-17 מיליון שקלים. צילום עירית רוזנבלום

המכרז של רש"ת כלל תכנון, התאמה, ניהול והפעלת מסעדות בשריות בשירות עצמי (מזון מהיר מסוג המבורגרים) במתחם המזון באולם היוצאים ובאולם שחקים שבטרמינל 3 ודוכני נקניקיות באולם היוצאים שבטרמינל 1, בנמל התעופה בן-גוריון. המסעדות מופעלות כיום על ידי רשת בורגר ראנץ', (חברת אורגד ח.ש.ן בע"מ) אשר מסיימת את פעילותה בנתב"ג ב- 31.10.2019.

במסגרת המכרז להפעלת מסעדות המבורגרים היו רשאים להשתתף מציעים בענפי המסעדות, בעלים ו/או מפעילים של מסעדה ו/או רשת מסעדות לממכר מזון מהיר מסוג המבורגרים ומוצרי עוף לסוגיהם, בהגשה ו/או בשירות מהיר.

כזכור, ראש המועצה האזורית שומרון התנגד להשתתפותה של מקדונלדס ישראל במכרז שכן לטענתו היא מחרימה את יהודה ושומרון ואינה פותחת שם סניפים.

היקף עסקי המזון וההסעדה בנתב"ג נאמד בעשרות מיליוני שקלים בשנה ונחשב לרווחי ביותר. בשנת 2018 עמד פדיון המכירות של הזכיינים בענפי המזון השונים באולמות המסחריים בטרמינל 3 ובטרמינל 1 על סך של כ-330 מיליון שקלים – עליה של כ-13% בהשוואה לתקופה מקבילה אשתקד. היקף הפעילות של שתי המסעדות באולם היוצאים, באולם שחקים בטרמינל 3 ובדוכני הנקניקיות באולם היוצאים בטרמינל 1 נאמד בכ-42 מליוני שקלים לשנת 2018.

Exit mobile version