Site icon IAS

המאבק על הבית – שדות התעופה הרצליה ושדה דב

במכתב שנשלח לאחרונה ע"י יו"ר אגודת התעופה הכללית, שי פופר לראשי העובדים הפועלים בשדות התעופה בהרצליה ובשדה דב, נכתב:

 

מאות עובדים פונים אלינו חסרי אונים, רואים את מקום עבודתם עומד להיסגר.

נראה שהמדינה שוב נכנעת לכרישי הנדל״ן ואינה שמה לב כי היא מחסלת במו ידיה תשתית לאומית חיונית וכורתת את מקור פרנסתם של מאות משפחות. חשוב להביא את העניין למודעות הציבור.

 

מזה תקופה שמתנהל מאבק לא שווה כוחות בין כמה כרישי נדל״ן לבין הכוחות השפויים במדינה. התכנית הזדונית שלא רק תחסל תשתית לאומית חיונית במדינה, בכייה לדורות, אך גם תשלח מאות משפחות למעגל המובטלים ואלפי עובדים במעגל השני יפגעו. כרישי הנדל״ן לא בוחלים בכלום. הם גייסו שרים ופוליטיקאים תחת הכותרת ״פתרון בעיית הדיור לזוגות צעירים״ – נושא שנשמע חשוב, הם לוטשים עיניים לקרקעות היקרות שבצפון תל אביב ובסמוך לכפר שמריהו. איזה זוג צעיר ידו תהיה משגת דירה במקום זה?

 

אני לא משוכנע שבעתיד הנושא לא יתברר בחדרי החקירות בהם נחקרה פרשת הולילנד. אחרת לא מובן איך מדינה מחסלת במו ידיה תשתית לאומית חיונית, פוגעת בפרנסתם של אלפי משפחות ויוצרת בעיה גדולה בלי שאף זוג צעיר לא באמת יהנה מכך. פרט לקומץ

טייקונים איש לא יהנה. התושבים בסביבה שחייהם יהיו גיהנום – מתנגדים לפינוי השדה. כל קהיליית התעופה בארץ ובעולם מתנגדים ומזהירים – אבל איזה כח יש להם מול כרישי הנדל״ן ?

 

שדה התעופה דב – הוא המרכז של התעופה הפנים ארצית. בלעדיו כמעט ולא תהיה תעופה פנים ארצית: המטוסים הפועלים משדה דב לא מתאימים לפעילות מנתב"ג. מנתב"ג פועלים ויפעלו מטוסי סילון. מטוסים אלו לא יכולים לנחות בשדה התעופה בחיפה ובשדה התעופה

בראש פינה – מחניים. מה שיביא מיידית לסגירת שדות אלו וניתוק אווירי עם צפון הארץ. לא די בכך, אנו צופים שכמות הנוסעים בקו לאילת תרד דרסטית: איזה תושב תל אביב והסביבה יסע לנתב"ג כדי לעמוד בתורים ולבסוף לטוס לאילת? כולנו זוכרים מה קרה בחודשים הספורים ששדה דב היה סגור לרגל שיפוצים – הירידה במספר הנוסעים לאילת הייתה דרסטית.

 

בניו יורק וכך הסיטי של לונדון. לא תשמעו קולות שפויים בלונדון La Guardia כך :domestic כל כרך שמכבד את עצמו יש לו שדה תעופה שמציעים לפנות את ה"סיטי" כדי לפנות שטחים לבניית דירות. זאת למרות שהקרקעות בלונדון יקרות לא פחות מאלו שבתל אביב, ולמרות שבתחומי לונדון יש עוד מספר שדות תעופה. אם יסגרו את שדה התעופה דב מהיכן ימריאו המסוקים? גם לחיל אויר הפינוי אינו עושה טוב.

 

אבל כלום לא חשוב יותר מאשר עוד כמה מיליארדי דולרים בכיסם הנפוח של כמה טייקוני נדל״ן. הפעילים שיש להם נגישות לקובעי המדיניות, מגייסים גם אגדות נוספות לעזרה בתכניתם: ראש עיריית הרצליה דיקלם לפני מספר חודשים שבשדה התעופה הרצליה מתרסק מטוס כל חודשיים שלושה. זאת אומרת כ- 4 מטוסים בשנה, 082 התרסקויות מתחילת פעולת השדה.

 

נשמע באמת מפגע בטיחותי כמאמר כרישי הנדל״ן ועושי דברם. אבל המציאות שונה לחלוטין: מתחילת פעולת השדה ועד היום במשך 66 שנה אפילו לא נשרט אף תושב !!

 

שדה התעופה הרצליה – מייצר את הטייסים לאל על ארקיע וישראייר, מפעיל טיסות אמבולנס, ריסוס אוירי, כיבוי אש, צילום אוירי, מכוני בדק למרבית מטוסי ישראל ועוד פעולות חיוניות שאין להן תחליף. השדה שהוא גם מורשת לאומית: ממנו יצאו מטוסי הקרב הראשונים שעצרו את המצרים ליד אשדוד. השדה בו נהרג מודי אלון. אבל כלום לא חשוב יותר מאשר עוד כמה מיליארדי דולרים בכיסם הנפוח של כמה טייקוני נדל״ן.

 

לקובעי המדיניות זה ברור. לפני כשבועיים אמר בכיר בממשלה כי הוא יודע שאין להם פתרון. כולם יודעים, אך הכוחות הנדלניים גוברים וממציאים פתרונות עצובים. שמענו התבטאויות נגד סגירת השדה מכל פינה: החל מתושבי "ל" ותושבי צפון הרצליה שחייהם יהפכו לסיוט

דרך עובדי השדה שיאבדו את פרנסתם וכלה בפרנסי אילת שמבינים איזה נזק עצום זה יהיה לעיר.

 

אחרי שישימו ידם על הקרקעות היקרות שבין הרצליה לכפר שמריהו )שדה התעופה הרצליה( והקרקעות היקרות של צפון תל אביב )שדה התעופה דב(, אני כבר מדמיין את המהלך הבא של כרישי הנדל״ן: הקרקעות היקרות שסמוכות לסביון. כן, כן, נתב״ג. אפשר בקלות לקרוא את הכותרות שהיחצ״נים שלהם ישתילו בעיתונות: ראשי הערים בסביבה בעד פינוי נתב״ג והעברתו לנגב, יש רעש, השדה מסוכן – אסון המוני בפתח. עשרות אלפי דירות לזוגות צעירים ייבנו במתחם.

 

מדינת ישראל חייבת להתעשת, לפני שיהיה מאוחר. להציל תשתיות לאומיות חיונייות, להגן על פרנסתם של אלפי עובדים ולא על כיסם התפוח של טייקוני נדל״ן יחידים שמקורבים לשלטון.

 

אנו קוראים לקובעי המדיניות: חזקו את הפריפריות ואל תחלישו אותם עוד! סבסדו דירות לזוגות צעירים ולהשכרה בפריפריה, כוונו לשם את הצעירים, חזקו את הקשר עם הפריפריה – התעופה, הכבישים והרכבות. זאת מדיניות נכונה. אף זוג צעיר לא יוכל ממילא

לרכוש דירה בקרקעות שיפונו בשדה התעופה דב, בשדה התעופה הרצליה ובעתיד בנתב"ג. לציבור מתחיל להימאס מחיזוק כיסם של מתי מעט על חשבון תשתיות לאומיות חשובות ובעיקר על גבם של עובדים.

 

וועדי העובדים כולם חייבים להתייצב לצד וועד עובדי ארקיע ישראייר כימ ניר ויתר העובדים שחלקם אינם מאוגדים, ולהגיד: עד כאן! מספיק!

 

התעשרתם מספיק בהולילנד ומקומות אחרים. לא ניתן לפגוע באלפי עובדים ובתשתית לאומית חיונית !

Exit mobile version