Site icon IAS

הגידול בתיירות העולמית יאיץ את השימוש בטכנולוגיה הביומטרית

טכנולוגיית זיהוי פנים ביומטרית תזרז מעבר בנמלי תעופה. צילום Depositphotos

ניירת – זה מה שמטיילים רבים מנסים להתרחק ממנו בחופשה, רק כדי להיתקל בה בכל פעם שהם מגיעים לנמל התעופה. תחילה מציגים את המסמכים בבטחון, אחר כך בדלפק הצ'ק-אין, אחר כך בסורק כבודת היד, אחר-כך בשער –  רק כדי להידרש להם שוב אחרי הנחיתה. אבל מה אם כל זה יכול היה להימנע, ואפשר יהיה להקל על הנסיעה? בזכות הביומטריה, המטיילים לא יצטרכו בקרוב להראות כל סוג של זיהוי.

איגוד הנסיעות והתיירות העולמי WTTA – The World Travel & Tourism Association – נלחם במרץ על שילוב הביומטריה בכל נמלי התעופה ברחבי העולם, ולא בכדי. האיגוד הבינלאומי לתובלה אווירית IATA מעריך כי מספר הנוסעים דרך האוויר יגדל בכמעט 80% במהלך 18 השנים הבאות, מ-4.6 מיליארד השנה ל-8.2 מיליארד בשנת 2037. עם גידול כה גדול של נסיעות במהירות כזו, יהיה זה כמעט בלתי אפשרי לנמלי התעופה להתרחב באותו קצב. נדרש לעשות מעשה וה-WTTA סבור כי קיצור הזמן בנמל התעופה עשוי להיות התשובה.

עוד צעד לקראת עולם ביומטרי נטול ניירת. צילום Depositphotos

על פי פורבס, ארה"ב עשתה ניסויים בביומטריה מאז סוף 2017 והיא צפויה להתרחב ל-97% מכל נמלי התעופה בארה"ב עד שנת 2023. מחקרים שבידי ה-WTTA מראים כי 80% מהמטיילים ישתפו פעולה עם הטכנולוגיה הביומטרית ושאם זה יהיה תלוי בהם – יתכן וזה לא ייעצר בנמלי תעופה.

אבדן פרטיות מול קיצור זמן בנמלי תעופה

ה- WTTA מאמין שניתן להשתמש בביומטריה – ובמיוחד בזיהוי פנים – בכל תחומי הפנאי, כך שגם מלונות, מסעדות ומוניות יוכלו להשתמש באותו תהליך זיהוי פנים. הדרך לשם כבר לא נראית ארוכה אם נזכרים שעם Apple Pay, לדוגמה, כל מה שדרוש הוא טביעת אצבע וטלפון נייד כדי לבצע רכישה.

עם זאת, יש גם מי שנרתעים מההתקדמות הטכנולוגית הזו בדמות קבוצות אקטיביסטיות כמו "להילחם למען העתיד", המתנגדות לטכנולוגיה הכרוכה בביומטריה וזיהוי פנים. זאת בעיקר בגלל שהם מאמינים כי הצגת מידע זה באופן פומבי הופכת אותם לפגיעים לצדדים שלישיים או לממשלות, ומאפשרת להגיע למידע הפרטי שלהם. ה-WTTA מצהירים כי הם סבורים שהיתרונות עולים על הסיכון לאובדן פרטיות.

אז עתיד ללא דרכונים פיזיים עשוי להיות סיפור בדיוני, אבל הרעיון שמטיילים לא יצטרכו להוציא אותו בחופשה הבאה שלהם הוא לא כל כך רחוק. זה משהו שכרגע שמור לאנשים עם מטוסים פרטיים. אבל אם מגמות הנסיעות ממשיכות לפי הצפי, מטיילים עשויים יום אחד לקפוץ במונית לשדה התעופה, לעבור בו כאילו הם הבעלים של המקום ולהתקבל בברכה בגייט – כל זאת מבלי לשלוף צורה אחת של זיהוי. ואז זו תהיה חופשה אמיתית.

Exit mobile version